Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch in DMZ mode, Battlefield 1 op de PC geen connection

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een switch met sinds kort Mario kart 8 deluxe. Als router gebruik ik een R7000 van netgear en de brakke Ziggo modem staat in bridge-mode. (hebben we daar in ieder geval geen last van)

Ik kon in mario kart 8 nauwelijks verbinden met een online lobby. De switch lijkt geen gebruik te maken van de UPNP functionaliteit die mijn router bied en tot nu toe altijd heeft gewerkt.

Geen probleem, dan forward ik wat ports. Wat blijkt, Nintendo wil dat je alle poorten opengooit. Dit noemen ze een "guide" .. How about no Nintendo?

http://en-americas-suppor...a-nintendo-switch-console

Dan maar een DMZ aanmaken voor mijn switch. Wat blijkt, zolang ik de DMZ geactiveerd heb kan ik op mijn PC niet connecten in bijvoorbeeld Battlefield 1. Zet ik de DMZ uit, loopt alles weer als een zonnetje.

Graag jullie input want ik weiger mijn gehele netwerk open te gooien voor de switch.

Verwijderd

Dan gooi je die NinSwitch weg, want Nintendo wilt nou eenmaal dat je UDP poorten 1 t/m 65535 naar de NinSwitch forward.

Dit had je ook kunnen weten als je het draadje op Reddit had gevolgd https://www.reddit.com/r/...y_following_the/?sort=top

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 23:04 ]

• FrankoNL
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:03:
Dan gooi je die NinSwitch weg, want Nintendo wilt nou eenmaal dat je UDP poorten 1 t/m 65535 naar de NinSwitch forward.

Dit had je ook kunnen weten als je het draadje op Reddit had gevolgd https://www.reddit.com/r/...y_following_the/?sort=top
Echt een buitengewoon constructieve reactie waarvoor mijn dank!

Als je even leest gaat het erom dat ik problemen heb met de DMZ. Zodra ik de switch in DMZ gooi verlies ik connectie op mijn pc, ookal staat de switch uit.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Dat is ansich logisch. Immers, de Battlefield game op de PC rust op uPNP om poorten te openen. Maar die poorten kunnen niet geopend worden want alle poorten staan al open naar de switch toe. Of deze aan staat of niet, dat maakt voor de router niet uit. Enige manier is dus DMZ gebruiken als je achter de switch wilt en weer uitzetten als je Battlefield wilt spelen.

Helaas is dit vaak hetzelfde gedoe als je meerdere gameconsoles hebt. Dan doet de één het wel en de ander niet. Net welke het eerste opstart.

U+

• FrankoNL
Jeroen_ae92 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:26:
Dat is ansich logisch. Immers, de Battlefield game op de PC rust op uPNP om poorten te openen. Maar die poorten kunnen niet geopend worden want alle poorten staan al open naar de switch toe. Of deze aan staat of niet, dat maakt voor de router niet uit. Enige manier is dus DMZ gebruiken als je achter de switch wilt en weer uitzetten als je Battlefield wilt spelen.

Helaas is dit vaak hetzelfde gedoe als je meerdere gameconsoles hebt. Dan doet de één het wel en de ander niet. Net welke het eerste opstart.
Kijk, dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Helaas, het is niet anders. Het zou dus ook niet uitmaken als ik de porten naar BF1 handmatig forward terwijl de switch in de DMZ staat?

Nintendo denkt blijkbaar dat zij het enige apparaat op je netwerk hebben

Verwijderd

FrankoNL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:15:
[...]

Echt een buitengewoon constructieve reactie waarvoor mijn dank!

Als je even leest gaat het erom dat ik problemen heb met de DMZ. Zodra ik de switch in DMZ gooi verlies ik connectie op mijn pc, ookal staat de switch uit.
Je hebt geen problemen met de DMZ, die staat correct ingesteld. Immers worden alle poorten vanaf de router geforward naar de NinSwitch. (en dan maakt het geen bal uit of dat ding aan of uit staat)

Je hebt problemen met andere applicaties die port forwarding willen doen, wat niet kan, want Nintendo heeft besloten dat hun spelletjes apparaat alle UDP poorten nodig heeft.

TS zou een klacht bij Nintendo kunnen neerleggen en/of wellicht het DMZ gebeuren te scripten.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Zou je niet met bijvoorbeeld Wireshark kunnen kijken welke poorten worden gebruikt? Op basis van die informatie doe je dan de port forwarding. Alle poorten openzetten lijkt mij wel heel erg over de top

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Edit: Nvm, had het verkeerd.

[ Voor 101% gewijzigd door Sissors op 02-05-2017 10:36 ]

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11 20:08
FrankoNL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:35:
Kijk, dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Helaas, het is niet anders. Het zou dus ook niet uitmaken als ik de porten naar BF1 handmatig forward terwijl de switch in de DMZ staat?

Nintendo denkt blijkbaar dat zij het enige apparaat op je netwerk hebben
Normaal moet je op de router R7000 het volgende instellen:

DMZ: ip-adres van de Nintendo Switch
Port Forwarding: poorten die Battlefield gebruikt.

Het probleem met de meeste routers is dat als je DMZ instelt alle traffic wordt geforward naar het DMZ adres. Dit is wat jij nu ook ervaart volgens mij.

De enige oplossing is zoals ik hierboven omschrijf. Poorten van Battlefield definiëren in het port forward gedeelte van de router, zodat deze wel correct routeren naar het juiste ip-adres dus van de pc. Anders wordt alle trafiek geforward naar de Nintendo Switch.

[ Voor 24% gewijzigd door cooLopke op 03-05-2017 10:38 ]

• FrankoNL
Allen dank voor de reacties! :) Nu ik de Switch een gereserveerd IP adres heb gegeven in de DHCP lease op de router zelf lijken veel problemen ook zonder DMZ voorbij.

Toen ik de switch een vast IP adres gaf buiten de DHCP lease werkte het niet, vreemd.
Pagina: 1