Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf Audi A4 met 210.000km

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Hey!

Ik zoek al een tijdje naar een Audi A4 avant 2.0 diesel.
In principe was ik in eerste instantie aan het zoeken naar relatief lage km standen, zo rond de 120k
Echter heb je dan voor mijn budget (20k) niet bijzonder veel opties en keuze.

Nu heb ik een particulier gevonden die er een te koop heeft staan voor ongeveer 14k. Deze heeft echter wel al 210k km gelopen. Maar hier zitten wel alle opties op die ik wil.

Hij ziet er nog piekfijn uit op de foto's. Hij heeft ook de volledige onderhouds historie erbij en heeft altijd zijn beurtjes gehad. Recentelijk is de distributie riem vervangen.
Wat ik zo lees moet een diesel zeker wel tot de 350K km kunnen gaan, dus lijkt me het wel een goede keuze.
Zijn er nog dingen die jullie hier op kunnen opmerken? Heb gelezen dat ik van de Audi TFSI af moet blijven, maar dat de 2.0 TDI wel in orde is vanaf 2012.

Hoor graag!

Alle reacties

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Misschien wat algemeen advies:

Je kan de nummerplaat door ovi.rdw.nl gooien. Dan weet je wanneer de vorige eigenaar de auto heeft gekocht en of hij bij zijn laatste garagebeurt een geldige nap heeft. Je kan de rdw ook nog €1 betalen om te laten controleren of de huidige km stand klopt.

Verder,jonge auto's met veel kilometers in weinig jaren vind ik persoonlijk wel fijne auto's om te kopen. Je hebt grote kans op veel snelwegkilometers, in Nederland betekend dat vaak dat slijtage onderdelen over het algemeen wat minder de lijden hebben, en meestal wordt er bij die jonge auto's ook niet bezuinigd op onderhoud.

Ook bij regelmatig onderhoud kan het natuurlijk zijn dat een eigenaar voorziet dat er dure kosten aankomen. Het is wel fijn ook de reden te kennen waarom een ander de auto wegdoet.

| live and give like no one else |

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Sluit mij aan bij 3x3 zijn opmerkingen, met als toevoeging dat de restwaarde van een auto met zoveel km wel een stuk lager ligt en vaak ook lastiger te verkopen is.

Heb hetzelfde blok in mijn auto met net boven de 230k en nog geen spoortje van ouderdoms veschijnselen. Zuinig blok, vrijwel geen olie verbruik en weinig geluid voor een diesel rond dat jaar.

Heb enkel een lager moeten vervangen, maar kom nu wel op de km dat de nozzles een keer vervangen moeten worden, maar dat merk je vanzelf aan de motor die inhoud. Noem het even voor.ke.inschatting.

Succes.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
De Audi diesels zijn prima blokken en verder ben ik het ook eens met 3x3. Je kan voor minder geld de auto rijden die je wilt. Reserveer wel een deel van het budget dat je over hebt voor onverwacht grote reparaties (stel dat je koppeling of bak er een keer mee ophoudt). Of dit blok dan ook de 350k haalt hangt vooral af van goed en tijdig onderhoud en de rijstijl van jou en je voorgangers. Als die dingen in orde zijn zou het geen probleem moeten zijn. Mijn benzineblok gaat nu hard richting de 400k (5 cylinder turbo)

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-11 12:59
Precies, het is afhankelijk van tijdig onderhoud. Zolang die dat heeft gehad is de slijtage relatief per kilometer minder geweest aangezien meer kilometers op volledige bedrijfstemperatuur zijn geweest.

lees: boven de 55 graden olietemperatuur

Dus ja.....zolang het er goed uitziet, de stand klopt, de onderhoudshistorie tip top is....lekker kopen, tot 350.000 gaat ie 100% sowieso nog wel redden, alles daarboven is afhankelijk van slijtage maar het kan veel en veel hoger uiteraard. Maar houd hem bij. Dat is het enige wat ik je mee kan geven. Verder hoeft er niks op tegen te zijn. Echt niet.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Misschien interessant om eens over de grens te kijken. Importeren stelt geen drol meer voor en qua opties zit je vaak een stuk beter.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
Ben je zelf ook van plan veel kilometers te maken? En voor hoe lang wil je blijven rijden in deze wagen? Ik denk namelijk net als bovenstaanden dat je een prima koop aan een jonge auto met veel km's kan doen, maar sluit me wel aan bij @2green: het verkopen zal uiteindelijk weinig meer opleveren. Een 9 jaar oude A4 met 400k raak je moeilijk kwijt, met 250k is er opzich nog wel markt voor (verwacht ik).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
20 mille voor een auto met een dergelijke kilometerstand is inderdaad discutabel. Heb je al eens op ANWB koerslijst gekeken?

Wat kun je verwachten van deze auto bij deze kilometerstand?
- rijdt mogelijk nog met de 1e remschijven
- turbo is bijna versleten (als hij nog niet vervangen is)
- verbruikt misschien (een beetje meer) olie
- ik neem aan dat dit al een common rail met de verbeterde tandempomp is
- rijdt mogelijk nog met de 1e uitlaat
- zit het 1e roetfilter er nog onder?
- hoe staat het met de koppeling en 2e massavliegwiel?
- vraag de verkoper te bevestigen dat het geen koelvloeistof verbruik is

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Thanks voor jullie reacties!

@nokiaan958GB hij staat er op voor 14k.

Hij is elke 30k km bij de dealer onderhouden dus dat is wel in orde in ieder geval.

Meest gereden is ook snelweg km's

Ik heb via autocoach een keuring aangevraagd. Ik hoop dat die alles goed bevinden en dan denk ik dat ik er wel heel veel plezier aan kan gaan beleven.

Er staan er uit 2010 met 300k nu op voor 9 a 10k. Dus dan valt het kwa daling nog wel mee

[ Voor 11% gewijzigd door detim op 02-05-2017 23:16 ]

Pagina: 1