pot en ketel verwijst in dit geval naar het feit dat ook in geen antwoord zou hebben gegeven op de TS vraag. Dat is onjuist.
Dat ik gerespecteerde medetweakers erop aanspreek dat ze niet constructief zijn staat daar los van en toegegeven had ik dat teruglezend wel wat netter mogen verwoorden.
[...]
Omdat de verschillende LTS distro's allemaal een andere kernel gebruiken heeft dat niet zo veel zin.

Ik vermoed dat je mijn opmerkingen anders interpreteerd dan mijn intentie was, jgc stipt dit onderwerp ook aan. Mocht iets anders uit mijn tekst nog onduidelijk verwoord zijn, hoor ik het wel.
[...]
Met dat laatste zijn alle LTS distro's, dus Ubuntu LTS, Debian Stable, CentOS/Red Hat, etc allemaal erg conservatief in. Er wordt niet zomaar een nieuwe upstream versie gebruikt om een security bug te fixen, maar backporten de wijzigingen om het probleem te verhelpen naar de versie die ze in hun repo hebben opgenomen. Dit vermindert vernieuwingen tot een minimum.
correct, maar introduceerd ook problemen waaronder achterstallige patches die gebruikt kunnen worden maar vaak nog niet erg bekend zijn. Maar vaak al wel in niet openbare kanalen besproken worden. Soms helaas ook openbaar

.
Alhoewel wikipedia een redelijk betrouwbare informatie bron is, betreft het altijd iets dat geschreven is door een groot aantal mensen met ieder hun eigen belangen en ervaringen.
Alhoewel ik zelf vanuit security overwegingen voor ubuntu server kies en dan met name de halfjaarlijkse releases (en niet de lts) zou ik iemand die iets zoekt dan onderhoudsarm is debian aanwijzen.
Hotpatchen doe je natuurlijk alleen als je een hete wijziging hebt die tijdens productie uren wilt uitrollen, zijn mijn weinig bedrijven die dat doen in de wereld. Laat staan dat ts dat nodig heeft.
Rebooten op een server met ssd's kost maar een paar tellen downtime, dus vrijwel nooit een probleem. zijn maar weinig services die alles in hun geheugen moeten laden en dusdanig veel daarvan hebben dat het tijd kost. Is een reboot volgens de SLA niet mogelijk dan zou men wel eens naar hun inrichting mogen kijken waarom zo'n service bij downtime niet automatisch overgepakt wordt, etc.
Dit laatste is trouwens niet mijn expertise, ben vooral een backend man (voormalig kernel ontwikkelaar) en daarna afgegleden naar projectleider

waarbij ik gelukkig teamleden had die mij over dergelijke situaties adviseerden... vak appart maar gelukkig voor TS niet relevant.
Wil best input leveren voor een dergelijk topic...
Maar is hier echt behoefte aan? hier op tweakers loopt behoorlijk veel kennis rond, ver bovengemiddeld technische community. Vrijwel iedereen die behoefte heeft aan dergelijk kennis weet de juiste communicatie kanalen wel te vinden of de juiste boeken als ze net beginnen met het onderwerp.
Wat misschien beter zou zijn is een ubuntu/debian server topic. Een dergelijk topic zou net wat beter passen op tweakers met interessant (home)server toepassingen en laaghangend fruit aan security. Zoiets was er nog niet dacht ik.
[
Voor 50% gewijzigd door
2green op 02-05-2017 09:33
]