Internet na verplaatsing modem traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 12:05

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik weet niet of het al traag was voordat ik mijn modem verplaatst heb, maar vandaag heb ik mijn modem (FritzBox 7360) verplaatst en ging testen of dat hij het nog deed. O.a. heb ik met speedtest.net even getest of dat hij nog snel is. Nu blijk dat ik maar een downstreem van rond de 5 mbit heb, wat eigenlijk 25 zou moeten zijn. 4 Weken geleden had ik nog rond de 23-24 mbit.

Nu heb ik alle diagnose cijfers in van de FritzBox doorgekeken en ik vind niets raars. Voordat ik nu ga bellen wilde ik even jullie kijk op de cijfers en grafiekjes hebben. Misschien zien jullie nog wat wat ik gemist heb. Het is echter een Duitse FritzBox (komt omdat ik in Duitsland woon).

Wat mij nog gebeurd is, ik heb op de Ethernetporten vier kabels op alle porten aangesloten, deze lopen o.a. naar een switch in de kelder. En daar is blijkbaar een defecte kabel tussen, of eentje die nog een loop maakt. Deze fout heb ik reeds verwijdert, nu is maar een kabel aangesloten die direct naar de switch gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30dl9go.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2lcwx9w.png

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Welke verbindingsmedium heb je? (glas, VDSL).

En wat al je je Fritz box tijdelijk terug plaatst? Welke snelheid heb je dan? Probeer eens een andere kabel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb DSL, Heb nog steeds de originele kabels gebruikt, alleen verplaatst. Zal het morgen nog eens terug plaatsten om te kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Roman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:54:
Ik heb DSL, Heb nog steeds de originele kabels gebruikt, alleen verplaatst. Zal het morgen nog eens terug plaatsten om te kijken wat die dan doet.
Hoe kan je originele kabels gebruikt hebben en toch dat ding verplaatst hebben? Hoe lang zijn die kabels? Ik hoop minimaal.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Zo te zien komt er gewoon 25Mb binnen op je modem. Indien het mogelijk is, pak eens een kabel en sluit die rechtstreeks aan op je pc/laptop. Misschien doet die switch het ook niet goed? (Ik lees in de tekst niet dat je rechtstreeks bent aangesloten op je pc.

Probeer een andere Speedtest, kan daar ook aan liggen

Mogelijk zit het netwerk van je provider vol (overboeking) en heb je daardoor een langzamere lijn.

Je Dsl waarden zijn prima, daar ligt het niet aan

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 01-05-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb de kabel niet langer gemaakt, alleen de modem verplaatst van de de ene kamer naar onder de trap. Kabel is wel vrij lang, maar heb voordat ik aan het verplaatsen ging ook die speedtests uitgevoerd. Ik heb de kabel tussen ISRA en de model al een geruime tijd geleden verlengt en diverse tests uitgevoerd. Toen had ik, ook met de langere kabel, steeds 23-24 mbit.

Ik heb uiteraard ook direct de machine aangesloten zonder Switch er tussen. Allemaal met het zelfde resultaat. Ook heb ik diverse andere tests gebruikt.

Als het dus niet aan mijn waarden ligt, heb idd ook niets raars gevonden maar dacht toch vraag even na, zou het dus aan mijn ISP moeten liggen. Ik had tot heden geen problemen of die zijn mijn iet opgevallen. Heb vaker wat gedownload (Steam, GOG o.i.d.) en dat ging altijd met ruim 2,5MB/Sec, dus goede 20 mbit. Ik zal morgen voordat ik wat ga experimenteren nog eens een steedtest doen.

Heb nu net nog een speedtest gedaan, wel op wifi, en ik kom nu rond de 16,4mbit down en 4,7mbit up uit. Nu hoop ik dat die maar eenmalig geweest is (dat met die 5mbit). Mijn latency is nu ook wat lager. Maar zoals gezegd zal ik morgen nog een kijken en ook wat meet tests in de avond doorvoeren, zo rond 19:00-20:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan ook aan de speedtest mirror liggen.
Als ik daar verdenkingen van heb en er niet uitkom met andere mirrors, dan start ik meestal even een torrent download van Ubuntu's live DVD ofzo. Na een minuutje met tig peers krijg je meestal wel te zien of die speedtest kak is of t echt aan je verbinding ligt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Beetje cliché wellicht maar.. test eens met een korte (~50cm) kabel tussen modem en ISRA?

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 02-05-2017 13:41 ]

Pagina: 1