Dit is mijn daily sketch topic. Het idee van dit topic is dat ik elke dag een schets maak over een onderwerp waar ik meer over wil leren. Ik ga nu een paar weken tekenen met potlood, maar wellicht in de toekomst digitaal tekenen of 3d. Bij deze daag ik je uit om ook een daily sketch topic aan te maken. Kies een medium die bij je past en daag jezelf uit om elke dag iets te maken, tekenen, 3d-en, etc. wat buiten je comfortzone ligt.
Ik probeer momenteel om met eenvoudige tekeningen duidelijk te maken dat het om een persoon gaat. In dit geval gaat het niet om zoveel mogelijk detail aanbrengen, maar wil ik juist meer aan de verbeelding overlaten. Het menselijk oog is maar in staat om een deel scherp waar te nemen. De omgeving rondom het focus punt neem je waar als meer abstracte vormen. Het idee is dat ik het meeste detail aanbreng op de plekken waar ik wil dat je gaat kijken. En de rest er omheen wat abstracter houd.
Dag 1

Dag 2
Ik probeer momenteel om met eenvoudige tekeningen duidelijk te maken dat het om een persoon gaat. In dit geval gaat het niet om zoveel mogelijk detail aanbrengen, maar wil ik juist meer aan de verbeelding overlaten. Het menselijk oog is maar in staat om een deel scherp waar te nemen. De omgeving rondom het focus punt neem je waar als meer abstracte vormen. Het idee is dat ik het meeste detail aanbreng op de plekken waar ik wil dat je gaat kijken. En de rest er omheen wat abstracter houd.
Dag 1

Dag 2

http://hawvie.deviantart.com/