Toon posts:

Gunstige energieleverancier ism zonnepanelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door middel van de zoekfunctie kwam ik niet echt op een topic terecht waarin dit behandeld is, vandaar mijn vraag.

Ik heb een huis gekocht waar al zonnepanelen op liggen. De huidige bewoner heeft deze een aantal jaar terug aangeschaft, ikzelf heb 0 kennis met betrekking tot de panelen. Aangezien we binnenkort gaan verhuizen ben ik opzoek naar een nieuwe energieleverancier (gas+licht). Ik begreep dat niet iedere leverancier hetzelfde omgaat met teruglevering etc? Zelf zag ik al Vandebron, GreenChoice, Qurrent,.. maar wat daar precies de verschillen tussen zijn is me niet helemaal duidelijk.

Wat is een aantrekkelijke energieleverancier die bijvoorkeur ook nog een beetje groen is?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-05-2017 16:30)

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Zolang je niet meer opwekt dan je gebruikt maakt het totaal niet uit. Je kunt dan tegen elkaar wegstrepen. Als je naar een groene leverancier zoekt is GreenChoice de logische keuze.

Ik ontken het bestaan van IE.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Zolang je niet meer opwekt dan je gebruikt maakt het totaal niet uit. Je kunt dan tegen elkaar wegstrepen. Als je naar een groene leverancier zoekt is GreenChoice de logische keuze.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

Of hun aandeelhouder: Eneco.

Maar leveren de panelen meer op dan je gebruik? En zit er een digitale meter in huis of een ferrarismeter? Maakt allemaal wel uit voor je zoektocht. Want Greenchoice doet nog wel eens moeilijk als je geen digitale meter hebt (dat was zo in ieder geval een tijdje terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Waar je wel goed naar moet kijken is het vastrecht. Sommige aanbieders doen daar nog wel eens trucjes mee door goedkoop kwh tarief toe te passen maar hoge vastrecht. Aangezien je dus zonnepanelen hebt heb je weinig tot geen verbruik dus is vastrecht een groot deel van de kosten.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zolang je overschot hebt maakt het echt geen ... uit of je nu bij essente / nuon vandebron of wat dan ook zit

stel je hebt 100 kwh overschot essent levert 9ct /kwh
eneco levert 10ct /kwh

oftewel het scheelt 1 hele euro wil je echt nu een hele vergelijk actie voor die ene euro
overigens bij vandebron is het 2ct verschil maar moet je weer een serviceabbo gebruiken
oftewel 2 euro extra maar kost je wel 20 euro aan serviceabbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyharrie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11-2023

crazyharrie

9370WP op O-Z-W Ecodan 7,5Kw

Ik betaal bij vandebron maandelijks 5 euro aan abonnementskosten bij het Zonnecollectief.
Hiervoor krijg en lever ik gegarandeerde wind en/of zonnestroom.
Aangezien ik altijd terug lever gewoon een goed gevoel.
Voordeel van vandebron, klantvriendelijkeheid voorop! de communicatie en het oplossend vermogen is fantastisch.

@Loesje: Wie niet in (vandebron) zonne energie gelooft, moet er maar eens in gaan liggen. http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=19198&sid=17057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Barrycade

Through the...

@crazyharrie je moet even [advertentie] [/advertentie] om je post zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan 60 euro op jaarbasis betalen omdat je daar 2ct/kwh meer krijg dan bij een ander |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 18:24
Ja, terugleveren levert helaas niet veel op. Dat merkte ik ook nadat ik opeens een 750 kWh overschot bleek te hebben...

Qua energieleveranciers is het nog steeds meestal de overstappremie die bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:45:
Maar leveren de panelen meer op dan je gebruik? En zit er een digitale meter in huis of een ferrarismeter? Maakt allemaal wel uit voor je zoektocht. Want Greenchoice doet nog wel eens moeilijk als je geen digitale meter hebt (dat was zo in ieder geval een tijdje terug).
Ik heb geen gegevens van het huidige verbruik, de gezinssamenstelling en dus verbruik gaat sowieso anders zijn. We hebben een digitale meter.
Pagina: 1