Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fout Windows setup

Pagina: 1
Acties:

• iemand-anders
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-11 15:29
Sinds een bios update van mijn xps 15 9550 start mijn laptop niet meer op, ik heb een downgrade geprobeert maar dit werkte ook niet.
Ik heb nu via een andere pc een backup gemaakt, en probeer Windows opnieuw te installeren.

Tijdens de setup worden er geen beschikbare schijven getoond na het laden van de Intel rapid storage driver wordt mijn nvme ssd getoond. Wanneer ik Windows hierop wil installeren krijg de ik melding dat Windows hier niet op kan worden geïnstalleerd.

Kan iemand mij hiermee helpen?

De ssd die in mijn laptop zit is de originele ssd.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is je stick wel UEFI bootable? Als je de Windows Setup in BIOS modus laad kan deze geen GPT indelinggebruiken voor installatie, waarschijnlijk is je schijf dat nu al wel.

• iemand-anders
Ik heb de stick gemaakt met rufus
Wel staat safe boot en legendary modus aan

Hoe kan ik het beste een uefi usb maken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Welke Windows versie gaat het hier om?

• Kaalus
  • Niet online
Safe boot en legacy zou ik niet aanzetten, en het zou zelfs kunnen dat je NVMe drive daarom niet wil.
Dell heeft waarschijnlijk de boel met UEFI uitgeleverd, en dus Windows met een GPT indeling laten werken. Als je dan in legacy boot wil Windows een MBR partitie indeling gebruiken.

Maak je stick in Rufus eens aan voor UEFI met een FAT32 indeling en probeer het dan eens met legacy modus uit.

• iemand-anders
Ga ik proberen
Vraagje waarom safe boot uit?
Heb op een oude laptop problemen gehad met virtualizatie terwijl safe boot uit stond (die laptop had wel meer problemen dus weet niet 100% zeker of het daaraan lag)

• Kaalus
  • Niet online
Safe boot, al denk ik dat je Secure Boot bedoeld, kun je rustig aanzetten met Windows 8 of hoger, en met sommige versies van Linux. Het verifieert de code van de bootloader voordat deze geladen wordt. Het zou niks met virtualisatie van doen mogen hebben.

• iemand-anders
Hij werkt met gpt en legacy mode uit en safe boot aan.

Hartelijk dank voor je hulp 😊

• Kaalus
  • Niet online
Mits je Windows 10 instlaleert zou ik safe mode aanzetten. Verkleint het risico dat je loopt iets en heeft verder geen nadelen. Mooi dat het werkt in elk geval.
Pagina: 1