Hey iedereen.
Ik ben juist alleen gaan wonen en zit met volgend probleem.
Mijn huidige setup bestaat uit een desktop waarin 1 ssd zit (met windows op) en twee 3tb harde schijven.
Ik gebruik Beyond Compare (een file copy en diff programma) om op wekelijkse basis een kopie van mijn C en D schijf te maken op mijn E schijf. Deze laatste bestaat uit twee mappen, backup C en backup D.
Geen RAID of offsite backup dus, en dit is misschien iets waar ik op termijn wel naartoe ga.
Dit zijn mijn specifieke vereisten
Ik ben juist alleen gaan wonen en zit met volgend probleem.
Mijn huidige setup bestaat uit een desktop waarin 1 ssd zit (met windows op) en twee 3tb harde schijven.
Ik gebruik Beyond Compare (een file copy en diff programma) om op wekelijkse basis een kopie van mijn C en D schijf te maken op mijn E schijf. Deze laatste bestaat uit twee mappen, backup C en backup D.
Geen RAID of offsite backup dus, en dit is misschien iets waar ik op termijn wel naartoe ga.
Dit zijn mijn specifieke vereisten
- De backup moet uitgeschakeld kunnen worden (ik wil een echte backup, niet iets dat door een virus in het systeem kan geinfecteerd worden)
- De backup moet makkelijk mee kunnen groeien met mijn vereisten
- Liefst geen grote investering, maar betalen naarmate ik meer nodig heb
- Een RAID kaart kopen en deze gebruiken
- Dit biedt het risico dat de harde schijf nog steeds kan aangetast worden door een virus. Dit wil ik niet. Ook is een raid oplossing niet altijd transparant, en ik wil vooral geen data kwijt geraken.
- Een NAS gebruiken
- Ik zou een NAS kunnen gebruiken die ik eventueel af kan zetten wanneer ik deze niet gebruik. Echter, dit is een grote investering die ik later eventueel niet meer nodig heb.
- Een power switch gebruiken om harde schijven tijdelijk af te zetten.
- Ik denk dit te kopen: [url]http://www.kingwin.com/hard-drive-power-switch-hdd-ps6/[/url] Op deze manier kan ik mijn harde schijf uitschakelen met een simpele knopdruk. De backup hoeft dan enkel te draaien indien nodig, en een virus op het systeem zou mijn backup niet kunnen aantasten.