# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 227,10 | € 227,10 |
1 | MSI B350M Gaming Pro | € 88,21 | € 88,21 |
1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,- | € 66,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 93,96 | € 93,96 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 604,12 |
Beste Tweakeraars,
Deze week had ik een PC voor een vriend gebouwd, maar jammer genoeg werkt de PC niet zo als gewild. Ik voel mij extra zuur omdat ik hem heb geholpen met de PC en het dus niet de mijne is. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het probleem is dat wanneer de PC wordt aangezet hij vaak niet boot. Er is dan gewoon geen beeld en het lampje van de aanknop van de case geeft dan geen licht. Wel gaan de fans draaien en geeft het moederboord licht. Maar buiten de leuke LED-lichtjes komen ook de lichtjes van de foutmeldingen aan te staan. Het B350M GAMING PRO moederboord heeft 4 rode LED-lichten waar het langsgaat. Eerst gaat de CPU LED aan en als dat goed is gaat het DRAM licht aan en als dat goed is gaat het door naar de volgende en als alles goed is staan ze tijdens het opstarten allemaal niet meer aan. Er staat dus ook meer dan een tegelijkertijd aan. Ik heb een visuele beschrijving hieronder gemaakt zodat het misschien wat makkelijker te begrijpen is.
[] 1. CPU
[] 2. DRAM
[] 3. VGA
[] 4. BOOT
Het is mij gelukt om Windows op de PC al te installeren maar tijdens het gebruik valt het beeld vaak uit en zie ik dat nummer 1, 2 of 3 weer aanstaan. Dan probeer ik de PC weer opnieuw op te starten maar dan start hij vaak niet meer op. En dan zie je dat het moederbord weer aangeeft dat er iets fout is, want nummer 1 of 2 van de foutmelding LED-lichtjes staan dan weer aan (Meestal bij nummer een, dus het CPU Lichtje). Bovendien zie je dat de aanknop niet meer licht geeft van de case zelf. Ik kan dan ook niet meer via knop van de case de PC uitzetten.
Ik heb geprobeerd te kijken of het moederbord wat anders aangeeft als ik de videokaart er uithaal en ik een alle USB kabels er uit haal. Maar tot nu toe lijkt het tot nergens te leiden. Ik heb nog niet geprobeerd de RAM-stick er uit te halen en kijken of hij wat anders doet.
Zelf heb ik het vermoeden dat mijn moederbord kapot is, maar durf dat nog niet zeker te zeggen. Zijn er nog andere potentiele boosdoener en hoe kan ik dat eventueel checken? Ik heb gelezen dat AM4 moederborden berucht zijn om de instabiliteit, dus zou de BIOS updaten misschien helpen?
Alvast erg bedankt!
Frank