• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Korte omschrijving van de situatie: ik ben nu 3 weken op vakantie en ben nog zo'n 3 maanden onderweg. Ik reis door Vietnam, Laos en Cambodia en heb een mavic pro (drone) bij me die data opslaat op een micro SD kaart en een Sony a6500 (camera). Omdat ik geen zin had om een laptop mee te nemen heb ik een western digital my passport pro wireless gekocht van 2TB. Ik verwacht die bijna te gaan vullen met beeldmateriaal. De functie waarom ik die aangeschaft heb is omdat er een sd kaartlezer in zit en als je een sd kaartje erin stopt dan kopieert hij de inhoud naar de interne hardeschijf.

Nu het probleem, de resultaten zijn hoogst inconsistent en onbetrouwbaar. Bijna iedere opdracht levert incomplete resultaten en dan kan ik dat handmatig controleren, dan handmatig de juiste bestanden opzoeken en een nieuwe opdracht starten en dan zien dat die ook maar 50% van de pogingen slaagt. Zo blijf je bezig en zo ben ik ondertussen ook al beeldmateriaal verloren. :'(

Ik heb ook al contact gezocht met WD maar ik heb er erg weinig vertrouwen in dat dit goed opgelost gaat worden, zeker als ik zo op het internet wat rondlees.

Wat zou ik nu kunnen proberen te doen om deze situatie op te lossen. Ik heb tot mijn beschikking:
Samsung s7
De WD 2TB
Sony A6500
1 x SanDisk extreme 128 GB SDHC
2 x SanDisk extreme 64 GB microSD

Ik ben vandaag nog in Hanoi en zou langs een computer winkel kunnen gaan, maar de vraag is wat heb ik nodig en wat zou er aanwezig kunnen zijn.

De rest van de vakantie verloopt trouwens voorspoedig dus ik ben nog relaxed. *O*

Mijn excuses voor de slechte zinsopbouw en spelling, ik doe nu alles via de mobiel en ben geen liefhebber van typen op een mobiel :N .

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oei, dat klinkt gewoon als een defecte kaartlezer. Misschien een beetje zout in een open wond maar, had je dit niet kunnen testen vóórdat je maanden op vakantie gaat? Lijkt me nogal belangrijk...

Als je verbinding kan maken met je WD via je telefoon zou je je micro SD in je telefoon kunnen doen en dan de bestanden kopiëren, dat zou toch goed moeten gaan hoop ik.

Volgende keer gewoon een laptop meenemen en van te voren goed je gear testen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Goede tip en het apparaat heb ik ook getest. De eerste 5 keer kopiëren, inclusief een incrementele kopie, verliepen vlekkeloos.

Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen. Dan is de 128GB SD kaart overbodig of ter back up. Het enige jammere is dat de USB poort op de s7 een usb2.0 poort is.