Beste tweakers en mensen met verstand van zaken! Ik ben Jalke, 31 jaar wonende in het pittoreske Lienden. Ik speel al even met het idee om na jaren console game weer eens de stap naar pc te maken. Waarom? Nou heel simpel,omdat ik er eindelijk na wat kinderen etc er weer wat budget voor is eventueel. Mijn interesse in pc en het gamen is iets van een jaar of 10 geleden, ict opleiding gedaan mbo nivo3 daarna gestopt wegens omstandigheden en chauffeur geworden. Maar vanwege het geen geld er voor hebben en andere prioriteiten overgestapt op consoles. Minder gedoe werkt altijd etc je kent het wel. Nu de rust weer wat wedergekeerd is hier in huis wil ik misschien die hobby weer gaan oppakken! Met name omdat ik het ''klooien'' met pcs altijd leuk gevonden heb en ik van mooie beelden hou en met de PS4 Pro mag ik niet klagen maar het loopt altijd wat achter natuurlijk! En daar zit hem nu de kink in de kabel, ik loop ook hopeloos achter! Er is veel veranderd en ik heb geen flauw benul wat goed is wat ik nodig heb voor mijn wensen etc. Dus hier komen jullie inbeeld (hoop ik) help mijn vinden om een goede verstandige game pc te bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, games als Battlefield 1 straks Destiny 2 ofwel shooters. Ook wil ik Forza 6/Horizon 3 (race games) gaan spelen. RTS hield ik ook van maar is wat minder momenteel geloof ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Buget: Ja altijd lastig ik dacht aan 2000 voor alleen de kast. Ik heb een 4K monitor van LG 27'' met Displayport en HDMI 2.0 dus die wou ik gewoon gaan gebruiken. Toetsenbord en muis komt wel. Voor geluid heb ik een USB dac/hoofdtelefoon versterker met hoofdtelefoon. Dit buget hoeft niet op natuurlijk als dat niet nodig is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, zoals ik zei heb ik een 4k monitor dus gamen in 4k? 1080p op 4k scherm kan ook prima?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur ben wel van kwaliteit maar hoeft niet die ene met dat goeden randje te zijn zeg maar..... lampjes in de kast en dat soort gekkigheid boeit me verder niet zo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Best bang for bug
Ga je overklokken?
Niet perse tenzij er veel te halen is maar zoals ik zei ben er een jaartje of 10 uit haha
Wat verwacht je van ons?
Dat ik goeie adviezen en tips krijg om weer met mijn oude hobby te starten!
Nou sorry voor de lap tekst maar misschien is het een goede start
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, games als Battlefield 1 straks Destiny 2 ofwel shooters. Ook wil ik Forza 6/Horizon 3 (race games) gaan spelen. RTS hield ik ook van maar is wat minder momenteel geloof ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Buget: Ja altijd lastig ik dacht aan 2000 voor alleen de kast. Ik heb een 4K monitor van LG 27'' met Displayport en HDMI 2.0 dus die wou ik gewoon gaan gebruiken. Toetsenbord en muis komt wel. Voor geluid heb ik een USB dac/hoofdtelefoon versterker met hoofdtelefoon. Dit buget hoeft niet op natuurlijk als dat niet nodig is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, zoals ik zei heb ik een 4k monitor dus gamen in 4k? 1080p op 4k scherm kan ook prima?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur ben wel van kwaliteit maar hoeft niet die ene met dat goeden randje te zijn zeg maar..... lampjes in de kast en dat soort gekkigheid boeit me verder niet zo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Best bang for bug
Ga je overklokken?
Niet perse tenzij er veel te halen is maar zoals ik zei ben er een jaartje of 10 uit haha
Wat verwacht je van ons?
Dat ik goeie adviezen en tips krijg om weer met mijn oude hobby te starten!
Nou sorry voor de lap tekst maar misschien is het een goede start