Goedendag, ik heb een probleempje!
Mijn vraag
Mijn ram in slot 3 & 4 werken niet meer samen, allebei de sticks werken wel individueel gewoon.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows Memory Diagnostics
- Memtest86
- Windows 10
Hardware:
- MSI Z97-G45 GAMING
- Intel Core i5-4690K
- Cooler Master Seidon 120V Versie 2
- 2x Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (4 sticks in totaal)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon toen ik gisteravond rustig een spelletje zat te spelen en ik ineens werd doodgegooid met een BSOD (BAD_POOL_HEADER). Door wat te googlen ging ik kijken naar mijn RAM m.b.v. de ingebouwde memory diagnostics in Windows 10. Ik ben eerst begonnen met stick 1 & 2. Dit werkte prima, vervolgens stick 3 erin. Werkte ook prima. Maar toen ik weer stick 1, 2, 3 en 4 weer samen deed kreeg ik weer de melding dat er iets mis is met mijn memory. Sticks 3 en 4 heb ik ook individueel getest op slot 3 & 4, en dat werkte prima. Zolang ze maar niet allebei in slot 3 en 4 zitten.
Ik hoor geen rare geluidjes van m'n pc afkomen.
Heb ook mijn BIOS ge-update, las dat er een memory optimalisatie was, maar helaas hielp dit niet.
Memtest86 stopte al in Test 1 (38%) met 600+ errors en "[CPU ERROR] Could not start CPU 0" viel op.
Ik ben echt ten einde raad, hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes!
Mijn vraag
Mijn ram in slot 3 & 4 werken niet meer samen, allebei de sticks werken wel individueel gewoon.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows Memory Diagnostics
- Memtest86
- Windows 10
Hardware:
- MSI Z97-G45 GAMING
- Intel Core i5-4690K
- Cooler Master Seidon 120V Versie 2
- 2x Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (4 sticks in totaal)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon toen ik gisteravond rustig een spelletje zat te spelen en ik ineens werd doodgegooid met een BSOD (BAD_POOL_HEADER). Door wat te googlen ging ik kijken naar mijn RAM m.b.v. de ingebouwde memory diagnostics in Windows 10. Ik ben eerst begonnen met stick 1 & 2. Dit werkte prima, vervolgens stick 3 erin. Werkte ook prima. Maar toen ik weer stick 1, 2, 3 en 4 weer samen deed kreeg ik weer de melding dat er iets mis is met mijn memory. Sticks 3 en 4 heb ik ook individueel getest op slot 3 & 4, en dat werkte prima. Zolang ze maar niet allebei in slot 3 en 4 zitten.
Ik hoor geen rare geluidjes van m'n pc afkomen.
Heb ook mijn BIOS ge-update, las dat er een memory optimalisatie was, maar helaas hielp dit niet.
Memtest86 stopte al in Test 1 (38%) met 600+ errors en "[CPU ERROR] Could not start CPU 0" viel op.
Ik ben echt ten einde raad, hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes!