Alternatief Klipsch R-115SW subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:08

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik volgens jullie advies een Klipsch RP-160M set gekocht tezamen met een Denon PMA 720 versterker.
Dit klinkt allemaal fantastisch, maar ik wil graag een subwoofer erbij. Het gaat puur om het afspelen van muziek, en het moet luid.
Voor de uniformiteit ben ik van plan voor een Klipsch R-115SW aan te schaffen, deze kan voor €500-550 gekocht worden.

Nu vraag ik mijzelf af of jullie betere suggesties hebben, of mijn keuze kunnen bevestigen. Mijn budget is €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
Zie het grote subwoofer topic.
Svs en bk hebben ook zeer goed subs welke je zeker is moet bekijken en luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 13:40
Denk dat er geen alternatief voor deze sub is, denk de beste prijskwaliteit op de markt. Lees de reviews er maar op na, het is echt een enorm beest maar blijkbaar toch behoorlijk muzikaal en strak. Denk dat je meer dan het dubbele moet uitgeven wil je een betere kwaliteit vinden. Nadeel is wellicht het formaat, ding is echt enorm. Wordt geleverd in een doos waarvan er maar 1 op een pallet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
1 op een pallet? Dat klinkt uitstekend, I'm sold 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
RMB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:03:
1 op een pallet? Dat klinkt uitstekend, I'm sold 😇
Waar is de Klipsch te koop voor €500? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-06 22:23
Op het htforum wordt er momenteel een aangeboden - vraagprijs is daar 375 eur.

[ Voor 1% gewijzigd door Saumaran op 03-05-2017 06:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saumaran schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:44:
Op het htforum wordt er momenteel een aangeboden - vraagprijs is daar 375 eur.
Thx, heeft al iemand op gereageerd ook zie ik.

Als je de binnenkant van deze sub ziet ga je toch wel weer twijfelen, wel heel erg eenvoudig allemaal.

Maar goed, meeste reviews zijn desniettemin behoorlijk lovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is zelfde verkoper, plus te ver weg ;)

Winkel die hem voor 500 verkoopt (en opstuurt) zou ideaal zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

RMB schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:16:
.......
Nu vraag ik mijzelf af of jullie betere suggesties hebben, of mijn keuze kunnen bevestigen. Mijn budget is €600.
Een sub die zoals je aangeeft vooral voor muziek wordt gebruikt en hárd moet kunnen, tsja.
Staat dat niet op gespannen voet met elkaar?? :)

Van onderstaande SVS subs zul je in ieder geval niet snel spijt krijgen, voor puur muziek zou ik de SB-1000 kiezen, maar als je vooral subsonische herrie wilt dan is de PB-1000 misschien meer je smaak. ;)
SVSound PB-1000
SVSound SB-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:43:
[...]
Winkel die hem voor 500 verkoopt (en opstuurt) zou ideaal zijn 8)
Heb je Marcel van HC HiFi al gecontacteerd? De beste man heeft sowieso goede prijzen maar het staat me bij dat hij ook de hier genoemde Klipsch voor heel nette prijzen van de hand heeft gedaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:48
H&C hifi werkt vooral via marktplaats volgens mij, en whatsapp. Er zijn vaak nog onderhandelingsmogelijkheden.

Vergeet ook BK niet, de xxls400 en zijn broertje de p12-300 vallen beiden binnen budget. Deze subs zijn enkel via www.bkelec.com te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

HC Hifi heeft ook een gewone winkel met luisterruimte. Contact via WhatsApp is puur voor de laagdrempeligheid. Dit omdat de beste man bekend is op HT Forum voor goede service en scherpe prijzen. Onderhandelingen op aanbiedingen is veelal niet mogelijk omdat de marges op bepaalde merken al zeer laag zijn.

De genoemde BK zou ik niet aanraden als een 15" geboorte Klipsch op de short list staat. Dan eerder een Monolith+ als het een BK moet zijn maar die heb je niet voor dit geld. Qua prijs/kwantiteit is de Klipsch lastig te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07

kraats

Ik rol

Ik heb de R-115SW eind maart voor € 502,55 bij Doublepoint gekocht. Was inclusief een korting vanwege 'laagste prijsgarantie'. Misschien eens over bellen?

Omdat ik merkengek ben en Klipsch daaronder valt heb ik geen andere subs overwogen. Maar behalve de grootte van de 115SW geen moment spijt van gehad. (Grootte vooral vanwege de vrouw ;) ). Ik gebruik 'm nu ook bij muziek en klinkt in combinatie met m'n RF-35 fronts nog net een stukje strakker in het laag.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FeaR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:29:
HC Hifi heeft ook een gewone winkel met luisterruimte. Contact via WhatsApp is puur voor de laagdrempeligheid. Dit omdat de beste man bekend is op HT Forum voor goede service en scherpe prijzen. Onderhandelingen op aanbiedingen is veelal niet mogelijk omdat de marges op bepaalde merken al zeer laag zijn.
De luisterruimte is niet om over naar huis te schrijven naar mijn mening :P Ben je er ooit geweest? Het komt op mij een beetje over als een "malle pietje" in de audio wereld. Prima voor als je weet wat je zoekt, maar minder voor als je de fijnste details wilt beluisteren. De winkel is gewoon concurrerend en dat is verder prima :)
De genoemde BK zou ik niet aanraden als een 15" geboorte Klipsch op de short list staat. Dan eerder een Monolith+ als het een BK moet zijn maar die heb je niet voor dit geld. Qua prijs/kwantiteit is de Klipsch lastig te verslaan.
In vergelijking met de genoemde klipsch heb je gelijk, maar wanneer muziek de boventoon vormt weet ik niet of een 15" gepoorte sub wel zo'n sterke keuze is. Ik denk dan ook dat de ts vooral naar merk en prijs gekeken heeft. De rs 115 is de duurste/grootste klipsch sub in de pricewatch. Want voor een leek is duur/groot=hard/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:49:
[...]
Heb je Marcel van HC HiFi al gecontacteerd? De beste man heeft sowieso goede prijzen maar het staat me bij dat hij ook de hier genoemde Klipsch voor heel nette prijzen van de hand heeft gedaan.
Zij versturen niet :) Nu mail gestuurd naar wat andere zaken.

Heb hem eigenlijk niet eens echt nodig, best voldoende bass op het moment, maar vind het gewoon een kicken ding ;)

Misschien ook meteen de center erbij, mits prijs/prijzen okay zijn.

[Edit] Besteld bij Doublepoint ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Beste Tweakers,

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb gisteravond de gebruikte sub van de pricewatch opgehaald. Man man man, wat een geluid!!!
Wat ik ook afspeel, op welk volume dan ook... de combinatie van de R-115SW en de RP-160M's is snaarstrak naar mijn oren!

Dit is echt genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Toch even een reactie over HC Hifi. Marcel uit maken voor een "malle pietje" slaat toch echt nergens op. Ik heb regelmatig aan hem advies gevraagd, en alle keren een eerlijk advies gekregen. Zelfs meerdere keren afgeraden om wat nieuws te kopen en mijn eigen set up te behouden. Hier kan ik over menig andere winkel een ander verhaal over vertellen.

Over zijn ruimte/winkel ken ik simpel zijn, het is een heerlijke winkel die eens wat anders is. en zijn luisterruimte is dik in orde. Misschien niet zo perfect als bij de zo genoemde high-end winkels, maar daardoor waarschijnlijk beter om wat te beoordelen wat je mee naar huis neemt.

Anders maar eens wat reacties en topics van hem lezen op het htforum dan wordt het je wel duidelijk welke ervaring deze man in de audio wereld heet op winkel en privé vlak.

Ook over de Klisch kan ik duidelijk zijn, ik heb er namelijk twee. Eerst eentje gekocht en omdat deze zo goed bevalt een tweede bij gehaald. En deze hebben een bk xxls400 vervangen. Geen dag spijt van, voor muziek en film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
remanus schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:42:
Toch even een reactie over HC Hifi. Marcel uit maken voor een "malle pietje" slaat toch echt nergens op.
Ik refereerde aan de drukke opzet van de winkel. Malle pietje is/was een begrip uit mij woonomgeving. Een groot huis met tuin waar elke vierkante centimeter gevuld was met producten die te koop waren. Datzelfde idee kreeg ik toen ik hc hifi binnenliep. Ik heb nergens iets over de kennis gezegd, voor eerlijk advies zit je daar idd goed.

Ze zijn overigens verhuisd naar Oostrum, mogelijk dat de winkel en luisterruimte in Venray anders was?

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 05-05-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 14:42
Oude topic toch maar weer nieuw leven inblazen.

Ik heb in de afgelopen twee jaar 2 R-115SW’s gekocht. Van beide is de plate amp stuk gegaan. Beide zijn ook vervangen, sinds een week vertoont een van de twee subs opnieuw dezelfde mankementen. Herkennen andere eigenaren dit?

Er is een nieuwe versterker onderweg, omdat ik het een laatste kans geef. Mocht het weer voorvallen stap ik direct over naar de SVS PB-3000.

Ik raad de Klipsch niet aan vanwege mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

IMWhizzle schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:18:
Oude topic toch maar weer nieuw leven inblazen.
Nee, dit is een topic kapen en dat is niet toegestaan.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.