CPU Koeler aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48
Ik zoek een?
CPU koeler voor i7 7700k

Wat is je budget?
Maximaal 100 euro eigenlijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag een Be Quiet Dark Rock 3 willen hebben, maar ik twijfel nog over waterkoeling.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 7700K
Be Quiet Silent Base 800

Zoals jullie boven lezen, zoek ik een CPU koeler. De keus voor een lucht of waterkoeling ben ik alleen nog niet uit.

Voordelen luchtkoeler:
- Stiller
- Betrouwbaarder
- Goedkoper

Voordelen waterkoeler
- Meer koeloppervlak, dus lagere temperaturen (boeit me niet zo heel veel eigenlijk, als het maar koel genoeg is om te gamen)
- Minder gewicht aan de cpu (Zijn gebogen CPU's nog steeds een issue bij Kaby lake?)
- Makkelijker schoonmaken

Ik hoop dat jullie mij over de streep kunnen trekken, ik wil het liefst gewoon luchtkoeling maar ik maak me zorgen over het buigen van de CPU

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 01-05-2017 15:17 ]

Share and Enjoy!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
GreNade schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:13:

Voordelen luchtkoeler:
- Stiller
Dit is onzin, waterkoeling is net zo stil zo niet stiller dan luchtkoeling. Dit komt doordat de fans minder hard hoeven te draaien voor dezelfde koelprestaties. De geluidproductie van een pomp is vrijwel onhoorbaar.
In welk opzicht? Ik snap niet precies wat je bedoelt hiermee.

Voordelen waterkoeler
- Makkelijker schoonmaken
Ook niet waar, het schoonmaken van een radiator is ook geen pretje. Afhankelijk van hoe je de radiator in je kast hebt hangen kan deze wellicht wel makkelijker te verwijderen zijn dan de heatsink van een luchtkoeler.

Ik hoop dat jullie mij over de streep kunnen trekken, ik wil het liefst gewoon luchtkoeling maar ik maak me zorgen over het buigen van de CPU
Hier hoef je je echt geen zorgen over te maken, een luchtkoeler zal je cpu niet kapot maken mits je deze goed monteert.

[ Voor 38% gewijzigd door Nycrea op 01-05-2017 15:34 ]

🇺🇦

• WCA
Nycrea schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:30:
[...]

Dit is onzin, waterkoeling is net zo stil zo niet stiller dan luchtkoeling. Dit komt doordat de fans minder hard hoeven te draaien voor dezelfde koelprestaties. De geluidproductie van een pomp is vrijwel onhoorbaar.

[...]

Ook niet waar, het schoonmaken van een radiator is ook geen feest.
Nou, ik ben nogal gevoelig voor tikkende geluiden, en ik heb nog nooit een ècht stille waterkoeler gehoord, de pomp maakt gewoon lawaai en dat hoor je altijd. Ik zit in een hele stille omgeving. Ook de duurdere setjes maken dit geluid en als dat voorkomen kan worden heb ik dat gewoon liever.

Wat betrouwbaarheid betreft, er zit in een luchtkoeling geen pomp die stuk kan

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 01-05-2017 15:34 ]

Share and Enjoy!

• Nycrea
GreNade schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:34:
[...]

Nou, ik ben nogal gevoelig voor tikkende geluiden, en ik heb nog nooit een ècht stille waterkoeler gehoord, de pomp maakt gewoon lawaai en dat hoor je altijd. Ik zit in een hele stille omgeving. Ook de duurdere setjes maken dit geluid en als dat voorkomen kan worden heb ik dat gewoon liever.
De pomp maakt in vrijwel alle gevallen minder geluid dan de fans, en is daarom niet hoorbaar. Tikkende geluiden heb ik nog nooit uit een pomp horen komen, maar het kan zijn dat goedkope AIO setjes een slechte pomp hebben, dat weet ik verder niet.

[ Voor 133% gewijzigd door Nycrea op 01-05-2017 15:43 ]

🇺🇦

• WCA
Nycrea schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:36:
[...]

De pomp maakt in vrijwel alle gevallen minder geluid dan de fans, en is daarom niet hoorbaar. Tikkende geluiden heb ik nog nooit uit een pomp horen komen, maar het kan zijn dat goedkope AIO setjes een slechte pomp hebben, dat weet ik verder niet.
Mijn ervaring bij anderen is toch echt anders, genoeg dure corsair/coolermaster setjes gehoord en die hebben allemaal het zelfde geluid. Mijn fans zijn zeer stil (be quiet silent wings) en ik hoor echt alles. Als het waterkoeling wordt, wordt het een AIO setje iig.

Allerbelangrijkste is dat de CPU niet stukgaat van het gewicht (dunne sky/kaby cpu's), daarna moet het zo stil als mogelijk zijn.

Share and Enjoy!

• Nycrea
GreNade schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:39:
[...]

Mijn ervaring bij anderen is toch echt anders, genoeg dure corsair/coolermaster setjes gehoord en die hebben allemaal het zelfde geluid. Mijn fans zijn zeer stil (be quiet silent wings) en ik hoor echt alles. Als het waterkoeling wordt, wordt het een AIO setje iig.

Allerbelangrijkste is dat de CPU niet stukgaat van het gewicht (dunne sky/kaby cpu's), daarna moet het zo stil als mogelijk zijn.
Ik denk dat luchtkoeling inderdaad de goede optie is voor jou, je zorg over het stukgaan van de cpu is niet nodig, dit zal niet gebeuren als je deze goed monteert.

Waterkoeling is duurder en heb je zo te merken ook niet echt nodig, dus zonde van het geld.
Ik blijf er echter bij dat waterkoeling stiller is, sinds ik mijn pc met water koel hoeven de fans minder hard te draaien en produceren ze dus minder geluid.

🇺🇦

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat handig is om te bekijken voordat je de koeling monteert: Youtube filmpjes! Kijk die eerst voordat je de koeling monteert. Ook is een goede koelpasta van belang, Artic Silver-5 is mooi spul mocht je daar nog niet naar gekeken hebben.
Artic Silver-5: pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram

• GoldenTriceps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 13:44
H100i V2 + 2x eLoops 120mm zeer stil en werkt uitstekend.
Pagina: 1