Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden is mijn MacBook Pro (Retina, 15 inch, medio 2014) gevallen en sindsdien heb ik lijnen en dode pixels in mijn beeld. Ook de aluminium buitenkant van het scherm is stuk. Ik wil dus graag de hele bovenkant laten vervangen. Ik woon in België en bij Switch zeiden ze me dat dit 750 euro zou kosten... Dit is toch wel erg duur en na even zoeken op internet zag ik dat in Nederland deze zelfde herstelling een stuk goedkoper is, daarom denk ik erover om mijn macbook in Nederland te laten herstellen. Ik wil natuurlijk wel dat er een origineel Apple scherm wordt gebruikt. Ik zocht al een paar keer contact met www.istore-vw.com, omdat deze de goedkoopste was die ik vond en op de site staat dat ze met originele onderdelen werken, maar heb nog geen antwoord ontvangen.

Graag zou ik nu weten welke winkels jullie me kunnen aanraden (in België of in Nederland). De voorwaarden zijn dat ze met originele Apple onderdelen werken en ja goedkoper dan 750 euro zou erg fijn zijn. Ik weet wel dat ik dit niet voor 200 euro kan laten doen, maar ik zoek dus iets waar ze het goed doen, maar waar het toch nog 'betaalbaar' is. (Ik wil wel echt mijn scherm laten vervangen, dus tips als 'een extern scherm gebruiken' helpen me niet echt)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:10
Misschien bij Apple zelf?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55

WCA

Ik zou het inderdaad even bij apple zelf laten informeren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickyyy9
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 11:26
Er zijn er veel die beweren met originele onderdelen te werken, maar dat is vaak ook niet waar. Originele onderdelen zijn niet zomaar te bestellen, en als het van een werkende laptop afkomt, dan is het een gebruikt onderdeel.

Heeft je Retina niet toevallig vlekken in de coating? Zo ja, dan kan je het scherm gratis laten vervangen onder het coating programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
rickyyy9 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:33:

Heeft je Retina niet toevallig vlekken in de coating? Zo ja, dan kan je het scherm gratis laten vervangen onder het coating programma.
enige vorm van valschade bij het scherm wordt echter wel gebruikt om dit af te wijzen. Het scherm moet nog wel fatsoenlijk werken. een aantal dode pixels is niet erg, maar glasschade of een Barst in het LCD is een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
Bij Apple in Amsterdam was ik voor een vervangend scherm van een Macbook Late 2016 15" 721 euro kwijt inclusief BTW en arbeidskosten. 750 valt dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een compleet deksel met scherm hebt, waar de kabeltjes nog aan zitten, kun je het ook redelijk makkelijk zelf doen. Wanneer je op www.ifixit.com kijkt naar de handleiding die bij jouw MacBook hoort dan kun je inschatten hoe weinig moeite het eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Ik heb die zelf vervangen. Was niet echt hogere wiskunde. Scherm gekocht via ifixit.com. Het koste mij zo'n 30/40 minuten tijd. Dan is 300/350 euro voor die max 45 min wel erg veel geld!

[ Voor 35% gewijzigd door carpebios op 01-05-2017 19:22 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1