Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop. Hoofdreden is dat ik momenteel Javascript aan het leren ben. Ik heb een desktop maar die staat boven op zolder, en ik vind het niet erg gezellig om constant boven te zitten. Mijn vrouw vindt dat overigens ook, dus een laptop waarop ik aan de eettafel kan werken zou welkom zijn
. Ik heb nog een Toshiba laptop, maar die typt absoluut niet lekker (losse toetsjes en zeer weinig travel) en zeker niet voor een langere periode. Het is ook een bakbeest (17,3").
Bovendien mag het beestje na ruim 7 jaar wel een keer vervangen worden.
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk web development (leren) en dan vooral: HTML, CSS, Javascript. Zo nu en dan een beetje internetten. Als ik op de laptop lichte games zoals Diablo 3 kan spelen zou dat een pré zijn, maar absoluut niet noodzakelijk, ik heb namelijk ook nog een desktop.
Wat is je budget?
€ 800,-. Als ik voor 600 Euro een laptop kan krijgen die bovenstaande taken kan uitvoeren (excl. gamen) dan uiteraard graag
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt. Zoals bovenstaand vermeld is de laptop vooral bedoeld om beneden te kunnen werken en leren. Het zou wel fijn zijn als de laptop makkelijk mee naar de tuin kan, of op schoot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een aantal wensen:
(Betreft overigens een HP Elitebook 850 G3)
Welke ik zelf heb gezien:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH)
Waarbij de eerste niet zilver is maar wel een zakelijke uitstraling heeft, en ik de 2e wel mooi vind maar ik niet al te beste verhalen lees over het toetsenbord.
Verder, omdat ik de werklaptop erg fijn vind werken:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd
Ik heb ook nog wel even gekeken naar de Asus Zenbook UX410, maar ik denk toch dat ik graag minimaal 15,6" aan scherm wil. Bovendien mis ik dan ook het numpad. Mocht dit toch een interessante optie zijn (webdevelopers met ervaring?
) dan hoor ik het uiteraard graag.
Verder misschien goed om te vermelden dat ik een dedicated videokaart absoluut wil laten vallen als ik daardoor een aluminium / metalen laptop kan aanschaffen.
[edit]Ik zie nu dat op de een of andere manier in de topictitel "lichte" in de tekst is blijven staan. Hoewel het fijn is dat de laptop zo licht mogelijk is, had dit niet zo expliciet in de topictitel hoeven te staan.
Bovendien mag het beestje na ruim 7 jaar wel een keer vervangen worden.
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk web development (leren) en dan vooral: HTML, CSS, Javascript. Zo nu en dan een beetje internetten. Als ik op de laptop lichte games zoals Diablo 3 kan spelen zou dat een pré zijn, maar absoluut niet noodzakelijk, ik heb namelijk ook nog een desktop.
Wat is je budget?
€ 800,-. Als ik voor 600 Euro een laptop kan krijgen die bovenstaande taken kan uitvoeren (excl. gamen) dan uiteraard graag
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt. Zoals bovenstaand vermeld is de laptop vooral bedoeld om beneden te kunnen werken en leren. Het zou wel fijn zijn als de laptop makkelijk mee naar de tuin kan, of op schoot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een aantal wensen:
- Toetsenbord moet fijn tikken.
- 15,6" scherm.
- Ik vind zilveren / aluminium laptops mooi om te zien.
- numpad is een pré omdat ik daar inmiddels aardig aan gewend ben geraakt
- Het liefst geen gaming uitstraling, al mogen lichte accenten wel
- enigszins degelijke bouwkwaliteit, voor zover dat in deze prijsrange mogelijk is
Welke ik zelf heb gezien:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15 (80SV00K5MH)
Waarbij de eerste niet zilver is maar wel een zakelijke uitstraling heeft, en ik de 2e wel mooi vind maar ik niet al te beste verhalen lees over het toetsenbord.
Verder, omdat ik de werklaptop erg fijn vind werken:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd
Ik heb ook nog wel even gekeken naar de Asus Zenbook UX410, maar ik denk toch dat ik graag minimaal 15,6" aan scherm wil. Bovendien mis ik dan ook het numpad. Mocht dit toch een interessante optie zijn (webdevelopers met ervaring?
Verder misschien goed om te vermelden dat ik een dedicated videokaart absoluut wil laten vallen als ik daardoor een aluminium / metalen laptop kan aanschaffen.
[edit]Ik zie nu dat op de een of andere manier in de topictitel "lichte" in de tekst is blijven staan. Hoewel het fijn is dat de laptop zo licht mogelijk is, had dit niet zo expliciet in de topictitel hoeven te staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 01-05-2017 15:05 ]