Toon posts:

[CAR] Subwoofer in Unimog (1953) inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben van plan de volgende set te kopen:
http://www.caradio.nl/ind...ils.php&pakket_id=523&l=1
subwoofer een pioneer ts-w8102 spl
versterker ground zero gzca 3.0k-spl
een brute woofer met versterker dus. De set wordt ingebouwd in een unimog uit 1953............ Nou is mijn vraag of ik die woofer in een kast moet inbouwen, hier extra accus voor moet plaatsen, of ik er nog gewone speakers bij moet zetten, een speciale radio moet aanschaffen, oftewel, jullie snappen het al, ik ben een leek op dit gebied.
Alvast bedankt voor enige hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
En wat gaf de winkel zelf aan? Zij verkopen het en kunnen je waarschijnlijk ook wel vertellen of het in gebouwd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik net ook hetzelfde gevraagd als hier op forum, maar hoe meer zielen hoe beter...........en winkel is gesloten op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens de site van pioneer een kast van 1.5 Cubic feet http://www.pioneerelectro...woofers/TS-W5000SPL#specs of kijk eens in de handleiding http://www.pioneerelectro...structionManual011712.pdf daar staat het ook in liters :+

[ Voor 38% gewijzigd door Damic op 01-05-2017 13:30 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Extra speakers zijn wel handig. Anders heb je alleen maar laag en dat klinkt voor geen meter.
Een radio met een uitgang voor een versterker is ook handig. Anders zit je weer met converters te klooien en dan mis je nogal wat instelmogelijkheden.

Een extra accu is bij dit soort vermogens wel aan te raden. Zo'n woofer gebruik je normaal gesproken niet voor de geluidskwaliteit maar gewoon om hard te spelen.

Ja die woofer moet in een kist. Zoek de handleiding maar op daar staat wel in hoe groot. Of daar staan de parameters wel in die je kunt gebruiken om een kist te bouwen.

Met zulke vermogens kan het ook zijn dat de dynamo te zwak is om bij te laden. Het kan dus zijn dat je een zwaardere dynamo moet plaatsen.

En denk ook even aan de bekabeling. Dit red je niet met een simpel 12mm2 kabeltje. En zeker het goed af. Je praat namelijk over flinke vermogens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Move naar audio & hifi, dit heeft neit met de electronica zelf te maken maar het gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-10 19:57
Word dit een showauto? Misschien zou je ons wat meer informatie kunnen geven over het doel wat je wil bereiken.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54
Heeft de unimog wel een 12volt systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unimog is 12 volt, het doel is stampende diepe bas voor vette dub, zo nu en dan even lekker blazen.......
Pagina: 1