Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

General purpose laptop gezocht - € 1.500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop - mijn huidige laptop (Asus N53S) is al bijna 8 jaar oud en begint dat ook te tonen.

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop zal voor algemeen gebruik zijn; internet / netflix / microsoft office - maar zal niet gebruik worden voor games. Wel vind ik het erg belangrijk dat ik soepel mijn GoPro beeldmateriaal kan bewerken en kan verwerken tot video's. Ook vind ik het van belang dat de laptop toekomstbestendig en kwalitatief hoogwaardig is (daar betaal ik dan ook graag voor). Daarnaast zal ik de laptop vaak meenemen dan wel in de woonkamer gebruiken, niet te groot, zwaar of 'flashy' (gaat nl. ook mee naar werk) zou dan fijn zijn.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de € 1.500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan mijn laptop dagelijks mee te nemen naar mijn werk, het zou dus fijn zijn als de laptop niet te zwaar, dik of groot is (veel 'echte' gaming laptops vallen hierdoor naar mijn mening af).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke voorkeur voor een merk, maar heb in mijn zoektocht de volgende parameters aangehouden:

- Intel Core i7-7700HQ (quad core) (ik begrijp dat dit van belang is voor het video editten en dat een grafische kaart daar over het algemeen minder bij van belang is)
- 16GB DDR4 ram
- SSD (minimaal 256GB dan wel aangevuld met een grotere HDD) (ik begrijp dat hybride SSD's nog geen aanrader zijn)
- maximaal 15 inch scherm, IPS, full HD (UHD mag ook).
- voldoende battery life (minimaal 5u).
- Dedicated videokaart niet vereist (zie hierboven).
- Zeer stevige bouwkwaliteit en kwalitatief hoogwaardige afwerking.
- Back-lit toetsenbord van goede kwaliteit / hoge kwaliteit touchpad.
- Geen zware ventilatoren.
- Ingebouwde cardreader (maar dit is geen dealbreaker).

Het probleem dat ik tegenkom in mijn zoektocht is dat bovenstaande specificaties meestal resulteren in nog al 'bulky' gaming laptops.

- MSI gaming laptops (zie bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...-216nl-(stealth-pro).html)
- De Dell XPS 15 series (zie bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...ll-xps-15-9560-703mc.html) (ik hoor hier gemengde verhalen over vwb bouwkwaliteit)
- Acer Aspire VX (zie https://tweakers.net/pric...-aspire-vx-591g-78j8.html) (nooit fan geweest van Acer (wellicht ten onrechte) en geen fan van de look en feel van deze serie).

Mijn probleem is dus dat ik door de hierboven opgesomde eisen eigenlijk enkel in een lijst met gaming laptops terecht kom, terwijl ik de laptop niet ga gebruiken om te gamen. Ik zou heel blij zijn met jullie input over mogelijke laptops die voldoen aan mijn eisen dan wel welke eisen ik zou moeten aanpassen (rekening houdend met het doel van deze laptop) om wel tot een goede match te komen.

Indien jullie vragen hebben hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

@Verwijderd Je geeft al aan dat je in de Gaming series uitkomt, en dat is zeker waar.

Ik heb 2 mogelijke opties kunnen vinden die rond jouw budget liggen:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/572605;755979/

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Precies - maar dat is niet het soort laptop waarnaar ik op zoek ben. Met name het uiterlijk en de niet-draagbaarheid van dat soort laptops staat me tegen. Ben dus opzoek naar iets meer 'slim' laptops die wel de rekenkracht hebben voor hetgeen ik de laptop wil gebruiken. Kan ik dan beter voor een minder krachtige processor gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:14:
@Verwijderd Precies - maar dat is niet het soort laptop waarnaar ik op zoek ben. Met name het uiterlijk en de niet-draagbaarheid van dat soort laptops staat me tegen. Ben dus opzoek naar iets meer 'slim' laptops die wel de rekenkracht hebben voor hetgeen ik de laptop wil gebruiken. Kan ik dan beter voor een minder krachtige processor gaan?
Misschien een idee om hier eens rond te neuzen en zelf iets op maat samen te stellen?

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Het toetsenbord is wit verlicht, hetgeen dus wel mooi duidelijk is. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begreep van posts in een ander topic (kan zelfs dat jij daar ook actief was) dat het geen kwaliteitsmachines zijn op laptopparts4less...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:53:
Ik begreep van posts in een ander topic (kan zelfs dat jij daar ook actief was) dat het geen kwaliteitsmachines zijn op laptopparts4less...
Zeker als je hem vaak mee gaat nemen zou ik dat inderdaad afraden.

Je belangrijkste uitdaging zit in het feit dat de 7700HQ nog niet zo heel lang uit is en dat er dus relatief weinig laptops zijn die hem gebruiken, laat staan "zakelijke" laptops.
Je beste optie is dan ook óf voor een eerdere generatie i7 gaan, óf toch naar een i5 kijken. In dat eerste geval is dit een optie:
pricewatch: Lenovo ThinkPad T460p 20FW003MMH

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:53:
Clevo is qua bouw ook niet het neusje van de zalm inderdaad, maar de 'eisen' van TS zijn niet misselijk, en ik kom steeds weer bij laptops uit die een Gaming Look hebben.

Ik zal eens verder kijken, en dan hoop dan iets passender te kunnen vinden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Verwijderd
Bij Dell kom ik uit op de Inspiron reeks. Eigenlijk is er daar maar 1 optie a 1475 euro:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop

i7 7700HQ CPU.
16GB single channel (dat is dan wel weer jammer) ram geheugen.
512GB SSD
GPU zit er wel in, maar je hoeft hem niet te gebruiken! 1050TI.
15,6 inch UHD 3840x2160 scherm. Lekker om alles op je scherm meteen zichtbaar te hebben.

De laptop is wel zwart met op een aantal plekken rood voor accenten. Dit is eigenlijk op de plek van de filters e.d. Ziet er verder wel strak uit.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Wat was er mis met de Dell xps 15? Dat er een gtx 1050 in zit betekent nog niet dat het een gaming laptop is. De meeste laptops in dit segment hebben nou eenmaal een losse gpu, of je moet inderdaad naar de zakelijke lijnen kijken.

Wat betreft de xps 15 lijkt dit me het meest geschikte model:
www.dell.com/nl/p/xps-15-...del_id=xps-15-9560-laptop

Al gaat deze alsnog wel wat over budget.

Verwijderd

@Verwijderd

Ik heb een minder zware kaart gekozen, en dus geen GTX10xx serie. Die heb je ook eigenlijk niet perse nodig zoals je aangeeft omdat je geen zware games gaat spelen.

https://tweakers.net/pric...750;579339;668067;614943/

Zelf zou ik de Zenbook pro in deze lijst overwegen en dan eventueel een extra externe HDD of SSD aansluiten...mits dat nodig mocht zijn, maar je kunt ook nog zelf upgraden naar een grotere SSD m2. De Zenbook pro is qua bouwkwaliteit het sterkst en vergelijkbaar met Apple. Ook kent deze laptop een krachtige accu.

pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T

Hier een review: YouTube: Asus ZenBook Pro UX501 Review

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd @Arunia @Croga @LukasW : Veel dank voor jullie input!

Vanwege het uiterlijk valt de Inspiron helaas af. Smaken verschillen natuurlijk maar met deze laptop zou ik niet op kantoor willen verschijnen.

De XPS 15 vind ik erg mooi, maar ook erg duur.

Ik twijfel nu dus tussen de Zenbook Pro UX501VW en de Thinkpad T460p.

Mijn twijfel ten aanzien van de zenbook zijn de negatieve recensies over slechte touchpad en slordig back-lit toetsenbord.

Voor mijn gevoel is de lenovo degelijker maar krijg je net iets mindere specs voor je geld.

Moeilijk moeilijk!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 20:08
De T460P hebben we hier ook bij mij op het werk. Ik vind het persoonlijk hele mooie laptops die, mocht dit nodig zijn, makkelijk uit elkaar te halen zijn om bijvoorbeeld meer RAM in te doen. Ze zijn redelijk licht en voelen lekker aan als je wilt typen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:10:
@Verwijderd @Arunia @Croga @LukasW : Veel dank voor jullie input!

Vanwege het uiterlijk valt de Inspiron helaas af. Smaken verschillen natuurlijk maar met deze laptop zou ik niet op kantoor willen verschijnen.

De XPS 15 vind ik erg mooi, maar ook erg duur.

Ik twijfel nu dus tussen de Zenbook Pro UX501VW en de Thinkpad T460p.

Mijn twijfel ten aanzien van de zenbook zijn de negatieve recensies over slechte touchpad en slordig back-lit toetsenbord.

Voor mijn gevoel is de lenovo degelijker maar krijg je net iets mindere specs voor je geld.

Moeilijk moeilijk!
Probeer eens uit te zoeken welke fysieke winkel(s) deze laptops hebben. Wellicht een Coolblue winkel? En ga zelf kijken en voelen. Zo zou ik het doen bij grote twijfel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Is inderdaad mijn plan, ware het niet dat de Lenovo niet op zoveel (fysieke) plekken verkrijgbaar is :<

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Let wel op dat de gelinkte T460p een accu heeft die uitsteekt: https://www.notebookcheck...p_DSC01199_beca2182e6.jpg

Hij is ook te krijgen met een kleinere accu die niet uitsteekt, wat natuurlijk gevolgen heeft voor de accuduur. De T460p is sowieso al niet erg licht voor een 14" laptop, maar de grote accu maakt hem nog wat zwaarder (2.15 kg).

De T460p zit met 8GB ram en 256GB ssd aan de €1450, de xps 15 met 8GB ram en 256GB kost €1599. Dan is het verschil al wat kleiner. Neemt niet weg dat de T460p verder een prima laptop is met stevige behuizing en een beter toetsenbord dan de xps 15.

Edit: de xps 15 van €1599 wordt schijnbaar met een kleinere accu geleverd dan die van €1799, dat maakt hem wat mij betreft minder interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door LukasW op 02-05-2017 12:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:30:
@Verwijderd Is inderdaad mijn plan, ware het niet dat de Lenovo niet op zoveel (fysieke) plekken verkrijgbaar is :<
De Asus daarentegen gelukkig wel. Je kunt natuurlijk ook de Lenovo bestellen en van daaruit even bekijken en voelen. Staat het je dan tegen, dan stuur je hem gewoon retour. Wel zou ik dan even bellen met het verkooppunt en vragen hoe en wat aangaande retourzendingen en teruggaaf van je aankoopbedrag.

Laat in ieder geval even weten wat je uiteindelijjke keuze geworden is. :)

Succes!!!

Verwijderd

Topicstarter
Pfffffffff - zit nu toch weer naar de xps 15 te kijken. Na de youtube reviews bekeken te hebben begin ik toch weer te twijfelen. Obstakel vind ik hier de prijs, deze laptops zijn echt heel duur. Ik vraag me nu af of ik niet toch in het verkeerde segment kijk; een laptop voor dagelijks/algemeen gebruik (geen gaming) waar ik wel fatsoenlijk gopro videos mee kan bewerken en future proof is. Maar dan wil ik ook een mooi design, zeer degelijke bouw, mooi (niet glanzend) scherm, een SSD en een snelle (liefst quad core) processor.

Dilemma's dilemma's dilemma's.......

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Ga ik je nog een dilemma geven.....

Videos bewerken doe je het liefst met een scherm wat zo goed mogelijk de kleuren weer geeft. Daarmee valt een mat scherm per definitie af. Matte schermen zijn killing voor kleur echtheid.
Als je videos wilt bewerken zit je per definitie vast aan een glanzend scherm.
Pagina: 1