Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Image maken 43 systemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben best een leek op dit gebied, maar ik moet een fictieve situatie maken waarbij ik op 43 systemen een image installeer, zou iemand kunnen uitleggen wat de makkelijkste manier is om een image te maken en deze te laten uitrollen? Ik wil dan een image maken die helemaal klaar geïnstalleerd is inclusief applicaties en drivers. Het gaat om Windows 10 Professional.

Heb ik zo genoeg info aangeleverd?

Mvg,

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is geen helpdesk hier en je bent zo te zien met huiswerk bezig? ;)
Dus vertel eens, wat had je zelf bedacht hierover? Hoe zou je dit aanvliegen? Er zijn genoeg mogelijkheden maar ik ben wel benieuwd naar jouw denkwijze.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:57

Detmer

Professioneel prutser

Kijk eens naar de Microsoft Deployment Toolkit

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Microsoft Deployment Toolkit i.c.m. WDS inderdaad. Is de meest flexibele betaalbare* methode.

Let er wel op dat je rekening houdt met de Windows licenties. Je dient namelijk reimaging rights te hebben die je verkrijgt door een volume license van de betreffende Windows versie (in dit geval dus 10 Pro) aan te schaffen. 1 is dan voldoende als alle PC's al voorzien zijn van een eigen licentie (OEM of Retail bijvoorbeeld), maar wel noodzakelijk.

*Is wel met de aanname dat je al een Windows server hebt draaien. Anders zou je ook eens kunnen kijken naar iets als FOG Project, maar daar heb ik 0 ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door The Realone op 01-05-2017 12:09 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Licht er een beetje aan hoe uitgebreid je het wil doen, maar je kan kiezen voor bijvoorbeeld WDS + MDT of alleen WDS . Met WDS ben je ook prima in staat een systeem te capturen en weer te imagen. Als je MDT gebruikt heb je wat meer opties

Cloud ☁️

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:00:
Heb ik zo genoeg info aangeleverd?
Nee, er ontbreekt compleet aan wat voor soort oplossing je zelf zit te denken en waar je tegenaan loopt.

Het klinkt verder heel erg als een huiswerkopdracht. Let even goed op dat jij die dan zelf moet gaan maken, en niet wij....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1