Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20
Mijn vriendin heeft nu een Z3c en heb voor haar een Z5c aangeschaft, beiden ongeroot.

De Z3c draait nog 5.1.1
De Z5c volgens mij 7.0

Ik probeer nu de whatsapp gesprekken over te zetten van de Z3c naar de Z5c maar wat ik ook probeer, het wil maar niet lukken.

1. Lokale backup maken op de Z3c en die kopieren naar de Z5c. Whatsapp ziet een backup staan en begint te restoren maar geeft dan de melding 'Sorry, can not restore chat history'. Geen specifieke info over wat er dan mislukt.

2. Op de Z3c een backup gemaakt naar google drive, dit lukte (duurde wel ~5 uur) en resultaat was een ~2.6GB backup op google drive. Whatsapp op de Z5c installeren, deze ziet de backup staan en begint met restoren. Na ~25% de melding 'Sorry, can not restore chat history'. Vervolgens de vraag of ik een oudere backup wil herstellen, dan ziet hij volgens mij de lokale backup weer staan en begint zogenaamd met restoren (voortgang staat dan meteen op 100% maar blijft eindeloos doen alsof hij restored).

Het restoren zelfs de hele nacht door laten draaien... Geen succes.

3. Helium Backup geprobeerd, maar whatsapp wordt niet ondersteund.

4. adb poging (adb backup/adb restore), maar geen toegang tot de whatsapp data want niet geroot...

5. Handmatig de apk gedownload van whatsapp.com/android en deze geprobeerd (naar tips op een andere pagina), ook zonder succes. Lijkt trouwens een oudere versie dan in de playstore te zijn...

Overigens heb ik nu al zovaak geprobeerd whatsapp te verifieren/activeren (want ja, je kan alleen een herstel doen vanaf een cleane whatsapp installatie en ik moet steeds de simkaart in de z3c hebben en whatsapp daar geactiveerd om daar een backup te kunnen maken en deze vervolgens weer in de Z5c zetten en daar activeren om een restore poging te doen) moet ik nu een paar uur wachten voor ik weer een verificatie verzoek mag doen...

Volgende poging zal zijn:

1. Google drive backup verwijderen, de whatsapp media van de Z3c even verplaatsen/hernoemen en een nieuwe google drive backup doen. Op deze manier hopelijk de meeste compacte backup die beter te herstellen is...

2. Oudere automatische lokale backups herstellen (hierbij moet ik overigens ook het google account verwijderen van de (nieuwe) telefoon omdat anders whatsapp automatisch de google drive backup pakt.

Heb overwogen de telefoons alsnog te rooten, maar het risico op data verlies is mij te groot (aka, als dat mis gaat heeft ze uberhaupt haar gesprekken niet meer). De 5.1.1. versie zou dan ten eerste geupdate moeten worden naar 6 om deze daarin te rooten, danwel downgraden (maar dat betekent data kwijt), etc.

Alle fotos en videos zijn sowieso al gekopieerd naar de pc, het gaat dus puur om de gesprekken.

Heeft iemand nog andere tips en trucs om de whatsapp gesprekken te herstellen?

Beste antwoord (via rens-br op 15-05-2017 08:38)

• m0ridin
Even een update, na een week gewacht te hebben om alles te laten resetten (en even geen gedoe te hebben) is het vandaag inderdaad gelukt. Dit zijn uiteindelijke de stappen geweest:

0. Install adb drivers if necessary
1. Install old whatsapp apk
adb install -r -d WhatsApp-2.11.431.apk
2. Backup data
adb backup -f com.whatsapp.ab com.whatsapp
3. Install old apk on new phone
4. Restore data
adb restore com.whatsapp.ab
5. Update whatsapp to newest version

In case of issue with installing older apk when a version is already installed, might be necessary to uninstall the current whatsapp. In order to uninstall apk while keeping data:

adb shell pm uninstall -k com.whatsapp

De oude apk was nodig omdat deze nog de mogelijkheid tot backup/restore via adb ingebakken had (als in, niet disabled). Patchen van bestaande apk ging mis omdat er dan gesigned werd met een niet whatsapp-dev key. Gedoe met updaten, re-installen, etc. Oude apk was het makkelijkst en werkte prima.

Overigens heb ik whatsapp niet opgestart met de oude apk, gewoon installeren en meteen de backup (danwel restore) gedaan.

Op deze manier alsnog alle data en gesprekken over kunnen zetten... Thanks nogmaals aan iedereen die hier bij mee dacht en wie weet heeft iemand anders hier in de toekomst ook nog wat aan ;)

[Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 15-05-2017 10:11]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
m0ridin schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:31:
Heeft iemand nog andere tips en trucs om de whatsapp gesprekken te herstellen?
Mijn backup is maar 400MB en dit komt doordat ik veel foto's en video's verwijder.

Wat je dus kan doen is op de SD kaart / Interne history alle media kopiëren en daarna verwijderden die in de mappen: 'Whatsapp/Media' staat (mappen zelf bewaren). Je backup zal daardoor een heel stuk kleiner worden en wellicht kan je de backup dan wel terugzetten.

Ik verwacht namelijk dat er bij het restoren iets mis gaat, bestand te groot, connectie verlies e.d. waardoor de backup wordt afgebroken.

De laatste paar keer overigens werd mijn lokale backup ook niet gevonden / werd niks mee gedaan en ik heb telkens vanuit Google Drive de backup gedraaid.

Overigens hoef je de simkaart niet te wisselen bij het activeren van Whatsapp, je kan de code namelijk ook handmatig invoeren en dan kan je deze gewoon overtypen.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 01-05-2017 11:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Mijn backup is maar 400MB en dit komt doordat ik veel foto's en video's verwijder.

Wat je dus kan doen is op de SD kaart / Interne history alle media kopiëren en daarna verwijderden die in de mappen: 'Whatsapp/Media' staat (mappen zelf bewaren). Je backup zal daardoor een heel stuk kleiner worden en wellicht kan je de backup dan wel terugzetten.

Ik verwacht namelijk dat er bij het restoren iets mis gaat, bestand te groot, connectie verlies e.d. waardoor de backup wordt afgebroken.

De laatste paar keer overigens werd mijn lokale backup ook niet gevonden / werd niks mee gedaan en ik heb telkens vanuit Google Drive de backup gedraaid.
Thanks, dat is inderdaad optie 1 van mijn eerste 'volgende pogingen' zo'n beetje :)

Mijn idee was even de originele whatsapp folder hernoemen en dan de databases en (lege) mappenstructuur terugkopieren.

Of in ieder geval alles excl fotos en films, dat zijn er namelijk nogal wat (en deze zijn al gebackupped naar de pc ook). Zou hopelijk hetzelfde moeten zijn als compleet verwijderen maar iets makkelijker te herstellen als het toch weer mis gaat allemaal.

Wordt er vooral een beetje suf van dat ik uren moet wachten voor de volgende verificatie mogelijkheid...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

m0ridin schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:43:
Mijn idee was even de originele whatsapp folder hernoemen en dan de databases en (lege) mappenstructuur terugkopieren.
Dat is inderdaad een beter idee, kost een stuk minder werk in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Dat is inderdaad een beter idee, kost een stuk minder werk in ieder geval.
Hehe, door ervaring wijzer geworden helaas ;) Altijd fijn als je een mega copy actie doet, hij halverwege een foutmelding geeft, je geen idee hebt hoever hij was en het vervolgens lekker mag gaan uitzoeken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Bah, 24 uur wachten... Wordt goed ziek van dat gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morgan4321
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-06-2018
m0ridin schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:31:Heeft iemand nog andere tips en trucs om de whatsapp gesprekken te herstellen?
Rooten en dan met Titanium Backup de boel backuppen en restoren op het nieuwe toestel. Heb ik diverse keren gedaan en dat werkt altijd. Viber is overigens een stuk lastiger maar ook wel te doen. Een Z3C is heel simpel te rooten, met een Z5C heb ik geen eigen ervaring.

[Voor 8% gewijzigd door Morgan4321 op 01-05-2017 20:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Mjah, mocht niets anders lukken wordt rooten m misschien toch nog... Moet ik eerst de marshmallow update uitvoeren want die is nog wel te rooten zonder alles te wipen begreep ik. Alleen moet ik dan die drm keys weer goed in de gaten houden.

De nieuwe kan nog geroot worden aangezien daar toch nog niks op staat, maar zonder werkende backup/restore vind ik rooten van de oude ook nogal spannend zullen we maar zeggen. Als er dan iets mis gaat is heeft ze ook niet haar oude telefoon meer om op terug te vallen qua whatsapp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Morgan4321 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:35:
Een Z3C is heel simpel te rooten,
Is een Z3C ook makkelijk te rooten, zonder de bootloader te unlocken? (en daarmee alles kwijt te zijn)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morgan4321
Ja, dat is heel eenvoudig (ik heb er zelf al meerdere gedaan). Tegenwoordig zelfs makkelijker dan met bootloader unlock. Aangenomen dat hij momenteel de laatste software versie (23.5.A.1.291) draait, staat hier: https://forum.xda-develop...y-root-mm-575-lb-t3418714 uitgelegd hoe dat gaat met links naar de software. Kort gezegd:

1. Zet usb debugging aan, installeer flashtool op je PC en download alle files uit de link.

2. Downgrade alleen de kernel naar de vorige 6.0.1 versie (23.5.A.0.575) via flashtool. Het toestel werkt en start gewoon met die versie. Of dat gelukt is kun je in "about phone" zien bij "Android security patch version", die is dan van een vorige datum.

3. Sluit flashtool af (anders krijg je een error dat de adb versies niet matchen) en run de exploit uit de link. Nu staat Team Win recovery geinstalleerd. Reboot in recovery (reboot en druk op volume down als hij een keer trilt).

4. Flash SuperSU flashable m.b.v. Team Win recovery en reboot. Nu heb je root.

5. Flash de kernel van 23.5.A.1.291 terug (niet perse nodig maar wel zo netjes).

[Voor 3% gewijzigd door Morgan4321 op 02-05-2017 10:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Google drive backup zonder media werkt ook niet (lijkt op een corrupt iets in de db, stopt steeds op hetzelfde moment).

Nadat de google drive methode faalt vraagt hij of hij een oudere backup terug moet zetten, zeg je ja vindt hij alleen precies degene die hij net van google drive heeft gedownload :/ (Het restoren staat dan direct op 100% maar blijft daar eindeloos op hangen).

Op het moment dat ik bij de vraag op de achtergrond de database hernoem wordt de oudere wel gevonden en herkend, maar blijft deze op het 100% punt hangen.

Als ik whatsapp sluit kom ik wel direct in het 'restore' scherm maar wordt de google drive backupo getoond (ook wanneer ik het google account verwijder, krijg alleen dan weer de melding dat de google drive backup niet geladen kan worden... krijg dan echter niet de vraag of ik een oudere backup wil herstellen).

Ben bang dat de root methode de enige mogelijkheid gaat worden, wordt nog wel een werkje alleen :/

Laatste poging gaat zijn de google drive backup verwijderen en het hele proces nog eens proberen...

Z3c rooten is idd easy, Z5c lijkt meer werk (als in, moet bootloader unlocken en dus downgraden om via een exploit je drm keys te backuppen, etc)... Kijk ik ook niet bepaald naar uit.

[Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 02-05-2017 23:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Wel erg vervelend dat het gewoon niet wil werken. Heb je ook al geprobeerd alle backup.db bestanden te 'verwijderen' / verplaatsen en daarna een nieuwe backup te starten. Wellicht dat Whatsapp dan vers begint?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:53
m0ridin schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:32:
Google drive backup zonder media werkt ook niet (lijkt op een corrupt iets in de db, stopt steeds op hetzelfde moment).

Nadat de google drive methode faalt vraagt hij of hij een oudere backup terug moet zetten, zeg je ja vindt hij alleen precies degene die hij net van google drive heeft gedownload :/ (Het restoren staat dan direct op 100% maar blijft daar eindeloos op hangen).

Op het moment dat ik bij de vraag op de achtergrond de database hernoem wordt de oudere wel gevonden en herkend, maar blijft deze op het 100% punt hangen.

Als ik whatsapp sluit kom ik wel direct in het 'restore' scherm maar wordt de google drive backupo getoond (ook wanneer ik het google account verwijder, krijg alleen dan weer de melding dat de google drive backup niet geladen kan worden... krijg dan echter niet de vraag of ik een oudere backup wil herstellen).

Ben bang dat de root methode de enige mogelijkheid gaat worden, wordt nog wel een werkje alleen :/

Laatste poging gaat zijn de google drive backup verwijderen en het hele proces nog eens proberen...

Z3c rooten is idd easy, Z5c lijkt meer werk (als in, moet bootloader unlocken en dus downgraden om via een exploit je drm keys te backuppen, etc)... Kijk ik ook niet bepaald naar uit.
En als je op je nieuwe toestel een ouder versie van whatsapp zet en dan de backup probeerd? deze bijv *knip*. Het plaatsen van linkjes naar APK bestanden is niet toegestaan.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 10:09]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:53
Oeps sorry van het linkje, ik dacht het is een site, mag deze wel? *knip*. Nee. Het gehele linkje is niet toegestaan ;)
Hm ik kan me bericht niet editen, kzal de versie nr even noemen die het schijnt te kunnen
Versie WhatsApp Messenger 2.16.238 beta moet je nemen
En zet de bakup files en 'alle' crypt files van whatsapp eerst op je nieuwe tel, en dan pas whatsapp instaleren

[Voor 23% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 10:35]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Thanks voor het meedenken allemaal trouwens!

Een groot probleem is dat ik ook steeds langer moet wachten voor ik weer een verificatie poging mag doen, vanochtend is de tijd al naar 48 uur gezet.

Ik geef het voor nu maar op even, de volgende verifcatie zal ik nog even op de originele doen. Dan mag ze die een week gaan gebruiken daarmee hopende dat het proces gereset wordt.

Daarna zal ik de Z3c rooten en via titanium backup iig een backup van whatsapp maken. Hopelijk geeft root me ook wat meer mogelijkheden qua opschonen of uitvogelen van wat er mis gaat.

Volgens mij is het backuppen niet meer dan een 'encrypted' backup maken van de 'open' db in de whatsapp data folder (welke weer alleen te benaderen is wanneer je geroot bent).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Misschien is er nog een andere optie. Kun je niet een backup maken van alle Whatsapp media die je wilt bewaren en dat je daarna die media van de telefoon verwijderd, een backup maakt (die aanzienlijk kleiner zal moeten zijn) en die dan weer restored op de nieuwe telefoon (via Google Drive)? Daarna de media map weer op de nieuwe telefoon zetten in het juiste mapje/directory en klaar is m0ridin :)

Zoiets zou moeten werken lijkt me.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

janvanduschoten schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:37:
Misschien is er nog een andere optie. Kun je niet een backup maken van alle Whatsapp media die je wilt bewaren en dat je daarna die media van de telefoon verwijderd, een backup maakt (die aanzienlijk kleiner zal moeten zijn) en die dan weer restored op de nieuwe telefoon (via Google Drive)? Daarna de media map weer op de nieuwe telefoon zetten in het juiste mapje/directory en klaar is m0ridin :)
Is dat niet precies hetzelfde als wat ik hier voorstel: rens-br in "Whatsapp backup en restore problemen (Xperia Z3c -> Z5c)"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Klopt ja, en die had ik ondertussen ook geprobeerd (en ook weer zonder succes) ;)

De backup was daarmee idd een stuk kleiner, nog maar ~60mb ipv 2+GB maar de restore faalde weer op hetzelfde punt.

Ik ben bang dat er ergens een corrupt iets zit in de originele db, een chat ofzo die op hol is geslagen, waar whatsapp in het dagelijks gebruik geen issues mee heeft maar welke wel de zaken verklooit bij een restore.

Het zou fijn zijn de backup te kunnen testen, maar het enige wat daar in de buurt komt lijkt het decrypten van de backup te zijn. Daarvoor moet ik de key van de oorspronkelijke telefoon halen, waarvoor wel een tool op xda te vinden is alleen doet die weer een legacy apk van whatsapp restoren om eea te kunnen uitvoeren.

Ook weer vrij tricky allemaal dus helaas. Het blijft een gedoe.

En again, het grootste probleem op dit moment is dat ik steeds erg lang moet wachten voor ik weer een test kan doen (en mijn vriendin in de tussentijd zonder whatsapp zit).

Nadat whatsapp namelijk eenmaal de google drive backup een keer heeft gevonden kan je deze niet meer ontwijken. Deze blijft dan in zijn geheugen staan en is niet te skippen. Ik heb het google account verwijderd, maar dan krijg ik gewoon de melding dat whatsapp niet bij de backup kan. Ik heb de backup zelf verwijderd, zelfde issue (met als gevolg dat ik helemaal niets meer kan proberen).

Data gewiped and voila 'vul uw nummer in om te verifieren'... 'Kan geen sms sturen want te vaak geprobeerd, probeer te bellen'. 'HAHAHA! 1 APRIL! U heeft al te vaak gebeld, wacht x uur/x dagen en try again'

En dat is ondertussen dus 48 uur geworden. Ik zou hopen dat een succesvolle verificatie het proces zou resetten maar nope... Daarom hoop ik dat bijvoorbeeld de boel een week laten rusten mij in ieder geval weer wat pogingen geeft.

ps.

Thanks voor de tip met de oudere versie, ook daar zal ik eens in gaan duiken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Iets te snel door het topic gescrolled zie ik.... :X

Probeer het verwijderen van de overtollige (gebackupte ?) media eens door een app zoals Google Play: Cleaner for WhatsApp, en zo de grote bulk verwijderen. Als de back-up weer een normaal formaat heeft een nieuwe back-up maken. Wellicht eerst de oude van Google Drive gooien, dan weet je zeker dat er voldoende back-up ruimte is in Drive.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet alles gelezen maar ik heb ook eens wat lopen kloten met whatsapp en backups.

Google account verwijderen, whatsapp verwijderen
laatste .db file van de oude telefoon overzetten naar de nieuwe.
whatsapp installeren (flight modus aanzetten), deze gaat kijken voor een backup en pakt de lokale backup

laatste msgstore.db.crypt12 bestanden kopieren.

https://www.whatsapp.com/faq/en/bb10/28020002

maar mogelijk is er gewoon een issue met jouw backup/data

[Voor 12% gewijzigd door Viper® op 03-05-2017 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morgan4321
m0ridin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:29:
Daarna zal ik de Z3c rooten en via titanium backup iig een backup van whatsapp maken. Hopelijk geeft root me ook wat meer mogelijkheden qua opschonen of uitvogelen van wat er mis gaat.

Volgens mij is het backuppen niet meer dan een 'encrypted' backup maken van de 'open' db in de whatsapp data folder (welke weer alleen te benaderen is wanneer je geroot bent).
Als je WhatsApp backupt en restored met Titanium is dat deel een, daarna moet je de folder WhatsApp van de interne SD kaart van de oude telefoon ook naar de interne SD kaart van de nieuwe telefoon copieren. Anders ben je je media kwijt. Eventueel daarna WhatsApp force closen en opnieuw opstarten. Als het gelukt is zie je dan foto's in je gesprek threads na korte tijd scherp worden i.p.v. de wazige low-res preview die je anders kort even ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morgan4321
mell33 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:27:
Versie WhatsApp Messenger 2.16.238 beta moet je nemen
Die versie is meer dan 4 maanden oud, volgens mij wil die niet meer draaien want WhatsApp apk's expiren na 4 maanden.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 17% gewijzigd door rens-br op 04-05-2017 09:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
@janvanduschoten: Thanks, media had ik al grotendeels verwijderd (en n nieuwe backup gemaakt) maar heeft niet gebaat.

@Viper®: Allemaal geprobeerd, probleem lijkt de corrupte backup te zijn (en elke nieuwe backup is net zo corrupt) waardoor restoren mis gaat

@Morgan4321: Yup, I know... Toch bedankt, dit proces is niet zozeer het probleem. Het ongeroot zijn van de Z3c en de Z5c vooralsnog wel ;) An sich geen probleem maar vooral met de Z5c wat meer gedoe.

Overigens DENK ik een manier te hebben gevonden...

1. Via de WhatssApp ADB patch tool ( https://forum.xda-develop...atsapp-adb-patch-t2985053 ) een gepatchte versie van de meest recente whatsapp apk maken (hiervoor even apktool.jar updaten in het, anders krijg je een error)

2. Via "adb backup -f com.whatsapp.ab com.whatsapp" kun je nu WEL een adb backup maken (in oude versies kon dit nog direct maar is op een gegeven moment disabled, met de patch enable je dat weer). De optie -noapk lijkt problemen op te leveren, krijg dan alsnog een lege backup? Die lege backup krijg je dus ook met ongepatchte 'nieuwe' versies.

Alternatief zou zijn een oude apk gebruiken waarin dit niet standaard disabled is zoals v2.11.431. Een andere tool om je key te extracten maakt hier gebruik van, zoals vermeld ook in het topic uit 1. Ik vind het echter wel fijn om een recente whatsapp te kunnen gebruiken voor het proces.

3. Whatsapp installeren op de andere telefoon (restore zonder de app geinstalleerd te hebben leek bij mij niet te werken)

4. Restore doen op de nieuwe telefoon met: "adb restore com.whatsapp.ab"

Ik heb dit proces getest op mijn eigen telefoon en dit LIJKT te werken, moet hem wel opnieuw verifieren maar op de achtergrond zie ik wel al mijn gesprekken.

Kan dit dus deels ook even testen bij haar telefoons, zie ik de gesprekken daadwerkelijk op de achtergrond lijkt dit te kunnen...

To be continued dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BackupTrans gebruiken als het nu nog niet lukt. Kost wel geld, maar mogelijk een "final solution".

Of neem anders eens via de WhatsApp app contact op met WhatsApp; die krijgen de logs en kunnen je dan wellicht verder helpen. Duurt wel een paar dagen voor je antwoord hebt.

Let wel dat WhatsApp op het moment dat ik dit schrijf een storing heeft, dus ik zou nu even niets proberen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
Even een update, na een week gewacht te hebben om alles te laten resetten (en even geen gedoe te hebben) is het vandaag inderdaad gelukt. Dit zijn uiteindelijke de stappen geweest:

0. Install adb drivers if necessary
1. Install old whatsapp apk
2. Backup data
adb backup -f com.whatsapp.ab com.whatsapp
3. Install old apk on new phone
4. Restore data
adb restore com.whatsapp.ab
5. Update whatsapp to newest version

In case of issue with installing older apk when a version is already installed, might be necessary to uninstall the current whatsapp. In order to uninstall apk while keeping data:

adb shell pm uninstall -k com.whatsapp

De oude apk was nodig omdat deze nog de mogelijkheid tot backup/restore via adb ingebakken had (als in, niet disabled). Patchen van bestaande apk ging mis omdat er dan gesigned werd met een niet whatsapp-dev key. Gedoe met updaten, re-installen, etc. Oude apk was het makkelijkst en werkte prima.

Overigens heb ik whatsapp niet opgestart met de oude apk, gewoon installeren en meteen de backup (danwel restore) gedaan.

Op deze manier alsnog alle data en gesprekken over kunnen zetten... Thanks nogmaals aan iedereen die hier bij mee dacht en wie weet heeft iemand anders hier in de toekomst ook nog wat aan ;)

[Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 15-05-2017 10:11]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee