Toon posts:

Schroef verdwenen uit iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toen ik vanochtend keek aan de onderkant van mijn iPhone 6, zag ik dat het linkerschroefje was verdwenen. ( naast het oplaadpunt )

Als ik nu een nieuwe schroef ga bestellen, wat een pasr dagen duurt. Loop ik dan geen gevaar dat mijn scherm losgaat laten?
Ik kan mn namelijk een heel kleine stukje naar beneden duwen aan de linkerkant.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:18:
Hallo,

Toen ik vanochtend keek aan de onderkant van mijn iPhone 6, zag ik dat het linkerschroefje was verdwenen. ( naast het oplaadpunt )

Als ik nu een nieuwe schroef ga bestellen, wat een pasr dagen duurt. Loop ik dan geen gevaar dat mijn scherm losgaat laten?
Ik kan mn namelijk een heel kleine stukje naar beneden duwen aan de linkerkant.

Alvast bedankt.
Moa nee het scherm kan niet zomaar eruit vallen, al haal je beiden schroefjes eruit dan moet je nog even je best doen om het scherm eruit te wippen.
Niet (gewoon voor het gevoel) in bezit van een hoesje/bumper ding wat over het scherm heen valt (de randen)?

Waar ik me zorgen over zou maken is hoe je plots een schroefje kan missen. Deze zit vastgedraaid, als je het schroefje plots mist, lijkt eerder het schroefdraad te ontbreken (2e hands toestel?).

Ipv een paar dagen wachten, kan je niet gewoon even naar de lokale telefoon (Reparatie) zaak waarbij je gratis of voor 5 cent zo'n schroefje krijgt?

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 01-05-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb er nu een hoesje omheen gedaan die voor mijn gevoel ook over de rand valt.

Ik ben niet heel erg goed met telefoons, dus wat moet ik me precies bij een schroefdraad voorstellen?

Ik ga vandaag even langs wat winkels om te kijken of ze een schroefje voor me hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:30:

Ik heb er nu een hoesje omheen gedaan die voor mijn gevoel ook over de rand valt.

Ik ben niet heel erg goed met telefoons, dus wat moet ik me precies bij een schroefdraad voorstellen?

Ik ga vandaag even langs wat winkels om te kijken of ze een schroefje voor me hebben.
Een schroefdraad heeft niks te maken met telefoons, dat is gewoon de spiraalvorm op een schroef:
Afbeeldingslocatie: http://www.klusbeter.nl/apokalypsis/wp-content/uploads/diameter-cilindrische-schroefdraad.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:30:

Nou aan het scherm zitten 2 kleine ''uitsteeksels'' met daarin het schroefdraad.
De 2 schroefjes aan de onderkant worden in die ''uitsteeksels'' van het scherm gedraaid (zeer slecht kwaliteit, maar goed genoeg als je er niet aan zit door het scherm open te trekken / vervangen of wat dan ook.

Zo'n uitsteeksel zou niet spontaan mogen afbreken, tenzij iemand het scherm eraf gehaald heeft en het een tikje gegeven heeft. Dat uitsteeksel breekt af, schroefje gaat los zitten en valt eruit.

Ik vraag me dus af of er überhaupt een nieuw schroefje in gedraaid kan worden (puur wegens het idee dat die niet spontaan eruit kan vallen mocht alles goed zijn van binnen).

@boven mij.. Als je een foto uitzoekt, zoek dan ook een foto uit die hier van toepassing is xd Schroefdraad zit in een cilinder van iets (bij een iphone in dat zogenaamde (althans, zo noem ik het even om het makkelijk te houden) uitsteeksel wat onderaan het scherm zit). Schroefdraad zit zowel aan de schroef als in de cilinder van iets. In dit geval lijkt die cilinder te missen, anders zou niet zomaar de schroef eruit mogen vallen. Probeer maar eens een schroef in een ijzeren cilinder te draaien waar geen schroefdraad in getapt zit. Gaat je niet lukken xd.. Waarom dit niks met telefoons te maken heeft weet ik niet, zitten daar volgens jou geen schroeven in (met dus schroefdraad)?

Maar goed ik wil hier geen ''schroefdraad'' discussie starten, gaat erom: TS mist plots een schroef (wat niet zomaar zou kunnen). Nieuwe schroef zou de oplossing kunnen zijn maar ik vraag me af of dat wel gaat helpen aangezien die (aannamen) nergens in vast gedraaid kan worden (want waarom mist er plots een schroef).

[ Voor 31% gewijzigd door LopendeVogel op 01-05-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is wel een paar keer open geweest, wegens reparatie van het scherm en de batterij.

Als die schroefdraad kapot is, wat moet ik dan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:37:
Het scherm is wel een paar keer open geweest, wegens reparatie van het scherm en de batterij.

Als die schroefdraad kapot is, wat moet ik dan doen?
Dan kan je 2 dingen doen:
- nieuw scherm (onder garantie oid, want dit moet dan tijdens de reparatie kapot gemaakt zijn. Of ze wisten dat dit uitsteeksel mist waar de schroef in gedraaid moest worden, of ze hebben de schroef zodanig hard aan proberen te draaien waardoor ze dat uitsteeksel meegetrokken hebben. Deze kans is iets kleiner)
- schroef weglaten xd

Maar mijn aannamen/vermoeden lijkt nu wel dichter bij de realiteit te komen nu ik dit lees :) Nu is het alleen niet te hopen dat je scherm bijv een jaar geleden vervangen is. Met een beetje pech verlies je die schroef binnen enkele minuten al namelijk (dit zat/zit dan gewoon los in het toestel, dus toestel rechtop houden en poef daar valt de schroef).

[ Voor 32% gewijzigd door LopendeVogel op 01-05-2017 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
LopendeVogel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:38:Waarom dit niks met telefoons te maken heeft weet ik niet, zitten daar volgens jou geen schroeven in (met dus schroefdraad)?
Natuurlijk hebben alle telefoons schroeven, maar schroeven zijn niet inherent aan of exclusief voor telefoons. De zin van de TS suggesteerde dat hij dacht dat een schroefdraad een belangrijk elektronica-onderdeel van de telefoon was of iets dergelijks, want een schroefdraad is zo algemeen dat de meeste mensen dat wel kennen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Loszittende schroefjes zet je normaal vast met locktight. Piepklein (echt heel klein) speldenkopje op het schroefje.

Overigens heb ik mijn 6S na reparatie van Apple zelf (Haarlem) teruggekregen zonder schroefjes. Kwam ik maanden later pas achter (want hoesje) en Apple geeft nu niet thuis - dus heb maar paar nieuwe schroefjes besteld en die stoppen we er maar in. In de tussentijd valt m'n toestel niet uit elkaar, gelukkig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ikzelf zou me eerder "zorgen" maken mocht je ooit eens een garantieclaim willen indienen. Het gaat ze geheid opvallen en zie het ze dan maar eens geloofwaardig uit te leggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel wat ik nu moet doen, de schroef laten voor wat het is, aangezien het scherm er dus niet uit kan vallen.

Wel merk ik dat als ik mijn scherm aanheb, en bijvoorbeeld in het donker naar zijkant van mijn iPhone kijk (onderaan in de breedte) zie ik een straaltje licht erdoorheen komen, erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:23:
Ik twijfel wat ik nu moet doen, de schroef laten voor wat het is, aangezien het scherm er dus niet uit kan vallen.

Wel merk ik dat als ik mijn scherm aanheb, en bijvoorbeeld in het donker naar zijkant van mijn iPhone kijk (onderaan in de breedte) zie ik een straaltje licht erdoorheen komen, erg?
Zou ook zomaar een imitatie-scherm kunnen zijn die niet helemaal netjes past en dat het je nooit eerder is opgevallen (valt nu pas op doordat je naar gebreken gaat zitten speuren).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
Mijn iPhone 5s heeft ook geen schroefjes meer.
Ik heb het scherm onder garantie bij Apple (Amsterdam) laten vervangen, blijkbaar hebben ze er toen geen schroefjes meer ingedaan of zijn ze er uit gevallen.
Hier ben ik echt maanden later een keer achter gekomen.
Ik heb het toestel denk ik al 2 jaar zonder schroefjes in gebruik, gebeurd niets mee ;) .

Kortom, ik zou me niet zo'n zorgen maken over de schroefjes, eerder over het al dan niet namaak zijn van je nieuwe scherm...
Pagina: 1