Toon posts:

Desktop upgrade: GPU, CPU en moederboard vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn vraag
Ik wil graag games zoals BF1, H1Z1 op hoge kwaliteit spelen. Ik zag op alternate een upgrade kit wat mij wel handig leek: https://www.alternate.nl/...-GB/html/product/1347850?
Maar ben ik ook een nieuw moederboard nodig of is mijn huidige goed genoeg en zou ik het redden met alleen een nieuwe kaart en processor?

De videokaart die ik graag zou willen halen is de RX 480 8GB:
https://www.alternate.nl/...art/html/product/1301242?

Ook wil ik graag deze SSD toevoegen:
https://www.alternate.nl/...SSD/html/product/1163757?

Mijn huidige build

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 55,55€ 55,55
1Asus A88XM-A€ 90,75€ 90,75
1Gigabyte GV-R725O5-2GI€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon VG4-W Rood€ 33,95€ 33,95
1Crucial 8GB Kit (2x4GB) DDR3€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,25

Wat hoop ik hier te bereiken

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven zodat ik mijn PC goed in orde heb en lekker kan gaan gamen zonder de o zo irritante FPS drops die ik nu beleef. Enorm bedankt voor alle hulp!

Alle reacties

Verwijderd

Lijkt mij een goede upgrade, ik heb weleens een AMD A8 APU gehad en de prestaties waren in 1 woord teleurstellend te noemen.
Jouw huidige moederbord heeft een andere socket en is dus ongeschikt, idem voor het geheugen - Ryzen maakt gebruik van DDR4 ipv. DDR3. Je zou dus alle drie moeten vervangen/verkopen.

RX480 is ondertussen opgevolgd door de verbeterde RX580:
https://www.alternate.nl/...duct/1344689?event=search

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 01:30 ]

• ProxXi
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Zo wat ik nu zie bij de upgrade kit zit alles er in (Moederbord, Cpu en DDR4 Geheugen) Dus dan zou je in principe alleen een nieuwe videokaart er los bij te kopen. Het enige wat je dan hoeft te behouden is de voeding en behuizing. De SSD is altijd een goede upgrade vooral als je nu werkt met alleen maar een HDD, heb zelf een SSD+HDD combi, SSD voor windows en de meeste games die ik speel en de HDD voor de rest.

En zoals Martin al zei, de RX580 is de verbeterde RX480.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
De upgrade kit is niet voor niks een "upgrade kit". Het bevat alle essentiele onderdelen voor een upgrade; moederbord, processor en werkgeheugen. De kit lijkt me prima! Met de bijgenoemde videokaart kan je BF1 me alles op ultra spelen (op 1080p).

Wat betreft de SSD; ik heb zelf de Samsung Evo 750 en werkt perfect. Mensen raden hier op Tweakers vaak een variant aan van Crucial omdat deze net wat goedkoper is.

Crucial MX300 275gb is bijvoorbeeld ietsje goedkoper en 275gb ipv 250.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe al erg bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik de upgrade kit en de SSD ga kopen.

Het enigste waar ik nu over twijfel, heb ik genoeg aan mijn 550W voor een RX580?

Verwijderd

Jouw voeding heeft ruimschoots genoeg vermogen voor de RX580 :)

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:31:
Tot nu toe al erg bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik de upgrade kit en de SSD ga kopen.

Het enigste waar ik nu over twijfel, heb ik genoeg aan mijn 550W voor een RX580?
Ik heb net zelf de Corsair RM550x gekocht voor mijn GTX1070, dus dat moet helemaal goedkomen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:44:
Jouw voeding heeft ruimschoots genoeg vermogen voor de RX580 :)
Ah super, bedankt voor de hulp! Nu ga ik deze 3 vandaag bestellen maar zou ik nog tools erbij moeten halen om alles om te wisselen? Zoals een speciale schroevendraaier ofzo?

Heb hier niet veel ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
crimby schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:45:
[...]

Ik heb net zelf de Corsair RM550x gekocht voor mijn GTX1070, dus dat moet helemaal goedkomen!
Dan moet het inderdaad wel lukken!

Verwijderd

Je hebt geen speciale tools nodig, alleen een Phillips (oftewel kruiskop) schroevendraaier.
Verder genoeg vrije tijd, niet haasten en als je iets niet helemaal snapt - de handleiding raadplegen.

Ik weet niet met wat voor schroefjes je huidige vidoekaart aand de kast is gemonteerd maar voor snel en makkelijk uitwisselen van videokaarten/geluidskaarten etc. kun je thumbscrews gebruiken die je gewoon met de hand kunt aandraaien, wel zo makkelijk:
https://www.alternate.nl/...roduct/82268?event=search

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp! Alles is besteld en ga morgen er mee aan de gang hopelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer na het opstarten valt de pc na z'n 5 minuten weer uit met blauw scherm

system service exception asio.sys

Iemand enig idee wat dit is want ik word er gek van.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-01 21:22
Heb je wel je windows opnieuw geïnstalleerd met alle goede drivers erop?

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:38:
Heb je wel je windows opnieuw geïnstalleerd met alle goede drivers erop?
Ik heb mijn videokaart en moederboard in de pc gestopt en hem gewoon aangezet. Hij startte windows gewoon weer op, nu krijg ik steeds die error. Hoe moet ik dat opnieuw installeren?

• franssnarf
Tja dat werkt niet als je een compleet nieuwe set hebt moet je ook windows opnieuw installeren met een dvd van windows als je die hebt of via een usb stick met windows erop.
Heb je nog wel de licentie code van je huidige windows aan de hand daarvan kan je opnieuw activeren straks.
Neem aan dat je ook je windows wel op de ssd wil hebben die er nu bij zit?

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:44:
Tja dat werkt niet als je een compleet nieuwe set hebt moet je ook windows opnieuw installeren met een dvd van windows als je die hebt of via een usb stick met windows erop.
Heb je nog wel de licentie code van je huidige windows aan de hand daarvan kan je opnieuw activeren straks.
Neem aan dat je ook je windows wel op de ssd wil hebben die er nu bij zit?
Ik heb steeds maar 2-4 minuten om wat te doen tot er weer een blue screen of death is. De SSD voeg ik later toe want ik heb geen houdertje erbij waar ik deze in mijn pc kan plaatsen.

• franssnarf
Even naar de basis welke windows staat er nu op de pc?
Heb je hiervan nog de installatie dvd die je gekregen hebt bij aankoop van windows zo ja welke versie betreft dit?
Heb je nog een licentie sticker op je pc zitten zo ja welke versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen windows bij mijn PC gekocht, deze cd heb ik nog wel. Het is van windows 7. Op de huidige pc staat windows 10.

Maar ik kan 0,0 doen op mijn pc aangezien hij steeds weer opnieuw opstart.

• franssnarf
Probeer dit eens:

Als u Instellingen niet kunt openen, kunt u de pc opnieuw opstarten en naar de instellingen voor het opnieuw instellen navigeren vanuit het aanmeldingsscherm. Druk op de Windows-logotoets+L om het aanmeldingsscherm weer te geven en houdt vervolgens Shift ingedrukt terwijl u Aan/uit > Opnieuw opstarten selecteert in de rechterbenedenhoek van het scherm. Nadat de pc opnieuw is opgestart, selecteert u Problemen oplossen > Deze pc opnieuw instellen.

Edit:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 of via dit op een andere pc moet je wel een licentie code hebben om aan het einde te activeren.

[ Voor 15% gewijzigd door franssnarf op 02-05-2017 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
franssnarf schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:59:
Probeer dit eens:

Als u Instellingen niet kunt openen, kunt u de pc opnieuw opstarten en naar de instellingen voor het opnieuw instellen navigeren vanuit het aanmeldingsscherm. Druk op de Windows-logotoets+L om het aanmeldingsscherm weer te geven en houdt vervolgens Shift ingedrukt terwijl u Aan/uit > Opnieuw opstarten selecteert in de rechterbenedenhoek van het scherm. Nadat de pc opnieuw is opgestart, selecteert u Problemen oplossen > Deze pc opnieuw instellen.

Edit:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 of via dit op een andere pc moet je wel een licentie code hebben om aan het einde te activeren.
Ben nu je eerste tip aan het doen. Kan even tijdje duren dus ik laat nog even horen of het gelukt is. Anders probeer ik je 2e tip. In ieder geval bedankt.
Pagina: 1