bravia 48wd650 heeft lijn over scherm bij rode kleuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rinyuu
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 23:12
Hoi!

Ik heb eergisteren een nieuwe Sony Bravia 48wd650 gekocht, en na een paar uur gebruik ben ik er achter gekomen dat dit scherm een grote verticale lijn over het midden van het scherm laat zien, specifiek vaak bij rode of groene tinten.
Het lijkt ook alsof de hele linkerkant van het scherm een andere tint is dan de rechterkant van het scherm... Hier een foto van het scherm met een rode achtergrond die ik er op heb gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i970.photobucket.com/albums/ae185/Bakodaz_Jitsu/photo_2017-04-30_23-15-01%202_zpsrfbht6lg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i970.photobucket.com/albums/ae185/Bakodaz_Jitsu/photo_2017-04-30_23-28-56_zpsukt8crzk.jpg

Het is in het echt duidelijk te zien als echt een vrij scherpe lijn in het midden, met aan elke kant een net iets andere tint. Het doet zich altijd voor, bij elke soort input (HDMI en Scart), en bij verschillende apparaten ( Met mijn ps4 en Laptop kon ik het ook zien), het ligt dus niet aan een van mijn andere apparaten.. Ook heb ik verschillende kabels gebruikt. Probleem blijft zichtbaar bij verschillende soorten "scenes" ( Game, Movie, Sport) en gaat niet weg met contrast/kleur/backlight instellingen. Het is het duidelijkste bij rode of groene tinten op het scherm, bij blauw, zwart en geel is het bijna niet te zien.

Weet iemand hier of dit iets normaals is met deze tv, of met dit soort tv's, of kan ik deze beter weer opsturen?

Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Rinyuu op 30-04-2017 23:54 ]

Alle reacties

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55
Het lijkt een soort bleeding te zijn. Ik zou hem omruilen als het kan. Kan dat niet, dan terug onder de wet koop op afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 30-04-2017 23:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Rinyuu
Jumpman schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:41:
Het lijkt een soort bleeding te zijn. Ik zou hem omruilen als het kan. Kan dat niet, dan terug onder de wet koop op afstand.
Bedankt voor je antwoord!
Ik wil er voor de zekerheid nog even duidelijk bij zeggen dat het in het echt een vrij "scherpe" lijn is op het scherm, ik zie zelf weinig bleeding maar het lijkt wel alsof het 2 schermen zijn die aan elkaar geplakt zijn..
Een beetje als van die "demo modes" waar ze de ene kant van het beeld laten zien met speciale snufjes zoals dynamic contrast etc, en de andere kant niet.

( Deze demo mode staat echter niet aan op mijn tv, dat weet ik heel zeker)

(Word er wel echt een beetje boos van, dit is mijn 2e tv binnen 2 maanden die dit soort rare problemen heeft, de vorige van Philips flitste continu en was na 4 reparaties nogsteeds niet opgelost...)

[ Voor 11% gewijzigd door Rinyuu op 30-04-2017 23:56 ]

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-01 18:00
Ik heb dit ook met mijn Philips-TV gehad. Bij mij was het alleen in het begin (paar weken) en bij bepaalde menu's, met mindere resolutie (zo leek het), niet tijdens normaal TV.-kijken en niet in het PS4 menu. Na een tijdje en een paar herinstallaties (moet sowieso bij een TP Vision/Philips :-) ging het weg. Maar als het zo zichtbaar is in het PS4 menu zou ik hem ruilen.
Het scherm bestaat voor zover ik weet inderdaad uit twee delen. Bij een heftige crash van mijn TV wordt soms één kant helemaal egaal groen, terwijl de andere helft gewoon beeld blijft geven....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je kan inderdaad beter de TV terugsturen en/of hij het bedrijf informeren waar je hem gekocht hebt. Laat hun de fotos zien en vraag om de TV te vervangen.

Maar goed je zit inderdaad nog in je bedenkperiode dus kun je de TV gewoon retourneren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 14:37
Frostbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:27:
Je kan inderdaad beter de TV terugsturen en/of hij het bedrijf informeren waar je hem gekocht hebt. Laat hun de fotos zien en vraag om de TV te vervangen.

Maar goed je zit inderdaad nog in je bedenkperiode dus kun je de TV gewoon retourneren.
Als hij online is gekocht wel ja, als hij niet online is gekocht dan terug naar de winkel voor garantie.

• Rinyuu
Bedankt allen voor de reacties!

Ik ga vandaag de tv terug laten sturen. Heb hem inderdaad online besteld bij Foka.nl.
Heb net ook al op het forum van Sony te horen gekregen van een medewerker dat dit probleem bij een tv niet normaal is. Moest echt even zeker weten of er iets mis mee was, gezien ik al door 2 nieuwe tv's heen ben gegaan deze maand die terug moesten, waarvan 1 na 3 reparaties nog niet opgelost..
Dan ga je toch denken dat je zelf een beetje gek bent ;/

In elk geval bedankt, mocht ik er nog wat over horen wat misschien handig is te weten voor andere bezitters van dit model, zal ik het hier even laten weten :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rinyuu schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:25:
Bedankt allen voor de reacties!

..
Heb net ook al op het forum van Sony te horen gekregen van een medewerker dat dit probleem bij een tv niet normaal is.
Ik zou zeggen print de fotos uit en de reactie van Sony en stuur hem retour naar dus Foka.nl.
Je zou ze ook kunnen bellen met deze bevindingen (en de reactie van Sony) en of je niet gelijk een nieuw exemplaar opgestuurd kan krijgen waarbij je de oude gelijk om kan ruilen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1