Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (barebones) kopen vanuit buitenland.

Pagina: 1
Acties:

• Appie-G
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 16:24
Hoi allemaal!

Hier even een topic over ervaringen of antwoorden op het volgende vraag :

Ik wil graag een Alienware of soortgelijke - Clevo / BTO / Sager (laptop) inkopen vanuit het buitenland ( US is beste aanbod ) maar het gaat om de volgende!

Barebone systeem, laptop zonder de inhoud zoals CPU, GPU, RAM, HDD & WIFI

Hoe zal dit via douane gaan ?

Betaal ik een soort van belasting oid over een laptop ? invoerkosten/rechten of kan hier duidelijk onderscheid gemaakt worden dat het niet om een compleet laptop gaat ( meer als in onderdelen )

De hele topic start ik omdat ik van mijn laptop af wil, maar ram / gpu / wifi / gms-3g / hdd's over ga zetten naar een nieuwe soort gelijk systeem ( behalve CPU ) die word dan helaas los nieuw gekocht.

Ik zit met een vreselijk probleem dat ik niet volle potentie uit mijn huide laptop krijg omdat het een werkstation is ( deze moet stabiel blijven ) 'precision dell' en daardoor kan ik niet mijn turboboost gebruiken & volle toeren van mijn fans.

Any idea's let me know, en ja als er iemand ervaringen heeft of plekken waar ze in NL te koop zijn zou dat ook mooi zijn, scheelt me veel werk maar prijzen moeten dan ook gelijk blijven aan de barebone prijzen.

Many thanks tweakers! 'pls don't judge typos and whatever' dit gooi ik er ff snel op :D

Verwijderd

Import is import, gaat om de waarde van het artikel. Hoeveel euro gaat het ongeveer kosten denk je?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Waarom zelf de moeite nemen met ombouwen ipv een andere bestellen die meer aan je wensen voldoet. Qua garantie etc wel wat makkelijker...

...

Verwijderd

Op het bedrag wat ze aan waarde op het pakket specificeren komt sowieso 21% BTW bovenop, plus € 13,25 vaste inklaringskosten door PostNL. En dan waarschijnlijk nog een (klein) beetje invoerrechten.

Je betaalt dus voor de laptop oftewel de barebone oftewel alle onderdelen samen. Daar is geen onderscheid in. En dat ligt alleen aan de waarde die ze op het pakket zetten, oftwel het factuurbedrag.

• Appie-G
hmm oke dan heb ik er niet veel aan nee.

Ik heb zelf genoeg met laptops gekloot en ben niet bang voor garantie of dergelijk ( bij de type laptop dat ik zoek zijn ze te upgraden en dus hiervoor bedoeld )

Het zou me tussen 500 a 900 dollar kosten voor bijv een alienware m17x / m18x
En hier ga ik anders de volle pond voor betalen.

Als bedrijf heb ik natuurlijk weer voordeel aan een nieuwe aanschaffen maar denk niet dat ik nu snel 3k ga neerleggen voor een laptop vandaar.

Ik zoek al enige tijd voor soortgelijke maar no succes in NL.

Afentoe zie ik wel een betaalbare waar ik mijn gpu in kan stoppen maar helaas is dan de CPU bijv Sandy Bridge en wil toch verder dan dat kunnen.

Thx nog allemaal voor de info. :)

• Appie-G
koentjuh1987 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:14:
Waarom zelf de moeite nemen met ombouwen ipv een andere bestellen die meer aan je wensen voldoet. Qua garantie etc wel wat makkelijker...
Ik heb nu een AMD m6100 firepro, redelijke kaart als de koeling ook 100% mee zou werken, verder nog met bios mod te spelen met de clocks ( maar like I said ) hij moet wel optimaal runnen en stabiliteit van dell precision is helaas een bottleneck voor bijv een fps gaming.

• koentjuh1987
Appie-G schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Ik heb nu een AMD m6100 firepro, redelijke kaart als de koeling ook 100% mee zou werken, verder nog met bios mod te spelen met de clocks ( maar like I said ) hij moet wel optimaal runnen en stabiliteit van dell precision is helaas een bottleneck voor bijv een fps gaming.
je huidige specs zullen het probleem niet zijn maar verwacht je dat alles gaat passen in de nieuwe barebone? Kun je dan niet beter proberen een ander bios erop te knikkeren zodat de "stabiliteit" van dell een beetje om zeep wordt gebracht... ?

...

• Appie-G
koentjuh1987 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:51:
[...]

je huidige specs zullen het probleem niet zijn maar verwacht je dat alles gaat passen in de nieuwe barebone? Kun je dan niet beter proberen een ander bios erop te knikkeren zodat de "stabiliteit" van dell een beetje om zeep wordt gebracht... ?
Nee helaas is deze fullup locked, dus Turboboost van i5 en i7 kicken niet in ( ivm koeling snelheid )
Dus throttlestop of biosunlocks heb je ook niet bij deze ( dell zal deze ook niet vrijgeven helaas )

CPU zal niet altijd passen nee - socket controleren
GPU als deze los is meestal wel, ik heb een MXM 2.0 gehad hiervoor op een oude alienware m15x en nu de mxm 3.0a

https://www.techpowerup.com/img/14-02-25/63a.jpg

Deze passen in de laptops die upgrades toelaten en niet GPU chip vast solderen op je mobo.
*tenzij het Apple is* die flikkeren wel nog eens een aanpassing op waardoor bijv de GPU van een imac (ook mxm3.0 ) never nooit in iets anders dan de imac zal werken.

Ram ssd/hdd netwerk kaart etc al deze andere hebben een universele slotje dus daar geen probleem mee.

• koentjuh1987
Appie-G schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Nee helaas is deze fullup locked, dus Turboboost van i5 en i7 kicken niet in ( ivm koeling snelheid )
Dus throttlestop of biosunlocks heb je ook niet bij deze ( dell zal deze ook niet vrijgeven helaas )

GPU als deze los is meestal wel, ik heb een MXM 2.0 gehad hiervoor op een oude alienware m15x en nu de mxm 3.0a

Deze passen in de laptops die upgrades toelaten en niet GPU chip vast solderen op je mobo.
*tenzij het Apple is* die flikkeren wel nog eens een aanpassing op waardoor bijv de GPU van een imac (ook mxm3.0 ) never nooit in iets anders dan de imac zal werken.

Ram ssd/hdd netwerk kaart etc al deze andere hebben een universele slotje dus daar geen probleem mee.
betekent dat je er wel over hebt nagedacht... ;) Anders begin je dadelijk ergens aan en is het een gebed zonder eind.. ;)

...

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Appie-G schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Laptop-varianten van CPU van Sky Lake en Kaby Lake zijn vastgesoldeerd aan het moederbord. :D
Edt: Behalve als je een laptop tegenkomt met een desktop-cpu. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 01-05-2017 22:31 ]

Trein?

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

MedionAkoya schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:00:
[...]

CPU van Sky Lake en Kaby Lake zijn vastgesoldeerd aan het moederbord. :D
@MedionAkoya pricewatch: Clevo P751DM2-G :P sorry verder niks zinnigs te zeggen.

kijk anders even bij Laptop+ of BTO die hebben vaak brabons dingen staan van clevo

confused reality

Pagina: 1