Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Ik zou graag paar meedenkende breinen willen hebben voor mijn volgende 'probleem'... 8)7
Graag zou ik een home cinema set willen die ik kan gebruiken voor m'n TV en evt. de computer.
Heb al enige tijd gezocht, maar er is zoveel op de markt dat ik er geen wijs meer uit kan...
Momenteel heb ik een Samsung HTSE5200, deze set bevalt zeer goed! Maar ivm. een grotere kamer zou ik toch graag net wat meer kwaliteit willen hebben. Ik doe vrijwel alles met de speakers; gamen, TV kijken, muziek luisteren etc.
Hieronder denk ik toch vooral aan wat meer surround sound, en dus evt. achterspeakers.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/e4SDc
Hierboven is de opstelling zoals hij ongeveer eruit komt te zien, ik zou dus graag ook nog een goeie kwaliteit geluid willen als ik achter mijn computer zit. Mij leekt het wel een goed idee om in elke hoek van de kamer een box op te hangen en hierdoor een goeie surround sound te creeëren maar ik weet niet of dit dus een goede optie is?
Mijn budget ligt ongeveer rond de 300/400 euro, maar ik weet dus niet wat het handigst is? Misschien is een uitbreiding van de huidige set die ik heb wel een optie?

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Het plaatje werkt niet.

In wat voor thuissituatie zit je? Woon je bij je ouders, zit je op kamers, woon je op jezelf in een appartement? Gaat die situatie op relatief korte termijn veranderen?

De tv en computer bevinden zich niet op exact dezelfde plek, waardoor een echt goed geluid voor beiden niet te behalen is. Het kan wel acceptabel zijn, maar surround kritische media zoals films en shooters zal voor een van beiden niet perfect zijn.

Het gestelde budget is magertjes in de audio wereld. Je huidige set kan niet uitgebreid worden, mogelijk kunnen de bestaande speakers wel als surroundspeakers dienen op een nieuwe receiver, dat hangt af van hoeveel draadjes er in de kabel zitten, het stekkertje moet je iig losknippen. Dan zou je 2e hands een receiver en front speakers kunnen kopen, dat haal je wel met dit budget. Het in de hoeken hangen is overigens niet de ideale plek voor speakers.

Mocht je nog iets budget overhouden, dan zou je voor het beste effect ook een setje pcspeakers of headphones kunnen aanschaffen.

Je kunt ook kijken naar een all-in-one set (zoals je nu ook hebt), die vind je makkelijk voor het gestelde budget, maar qua kwaliteit ga je er dan niet zoveel op vooruit.

Zit het in het vooruitzicht dat de situatie binnenkort verandert, dan zou je ook nog kunnen doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:14:
Het plaatje werkt niet.

In wat voor thuissituatie zit je? Woon je bij je ouders, zit je op kamers, woon je op jezelf in een appartement? Gaat die situatie op relatief korte termijn veranderen?

De tv en computer bevinden zich niet op exact dezelfde plek, waardoor een echt goed geluid voor beiden niet te behalen is. Het kan wel acceptabel zijn, maar surround kritische media zoals films en shooters zal voor een van beiden niet perfect zijn.

Het gestelde budget is magertjes in de audio wereld. Je huidige set kan niet uitgebreid worden, mogelijk kunnen de bestaande speakers wel als surroundspeakers dienen op een nieuwe receiver, dat hangt af van hoeveel draadjes er in de kabel zitten, het stekkertje moet je iig losknippen. Dan zou je 2e hands een receiver en front speakers kunnen kopen, dat haal je wel met dit budget. Het in de hoeken hangen is overigens niet de ideale plek voor speakers.

Mocht je nog iets budget overhouden, dan zou je voor het beste effect ook een setje pcspeakers of headphones kunnen aanschaffen.

Je kunt ook kijken naar een all-in-one set (zoals je nu ook hebt), die vind je makkelijk voor het gestelde budget, maar qua kwaliteit ga je er dan niet zoveel op vooruit.

Zit het in het vooruitzicht dat de situatie binnenkort verandert, dan zou je ook nog kunnen doorsparen.
Krijg het plaatje helaas niet aan het werk...

Allereerst heel erg bedankt voor de reactie! We gaan over een jaartje verhuizen, en wil hierbij dus in één keer alles goed aanpakken! Eventueel kan de opstelling nog verandert worden in de kamer, maar alle meubels moeten wel nog hetzelfde blijven, eventueel kan de kast bij het raam nog weg. Dus als iemand een betere opstelling heeft... ideeën zijn altijd welkom!

Een all in one system is idd een goede optie maar ik zou wel het liefst nog achterspeakers willen, maar dan lijkt draadloze achterspeakers toch wel noodzakelijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je over een jaar gaat verhuizen zou ik nu niks kopen.
Punt een ga je je geld ws nog hard nodig hebben, en punt twee krijg je een ander luisterruimte waardoor je dan misschien ineens een set hebt die niet meer past (formaat, akoestiek, aansluitingen) bij wat je het of wilt.
En als je nu tevreden bent..dan is het tot na de verhuizing toch goed? :)

Bovendien: over een jaar zijn misschien weer nieuwe technieken beschikbaar, en wil je ineens ook een andere tv. Zit je daar weer mee te kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:05:
Als je over een jaar gaat verhuizen zou ik nu niks kopen.
Punt een ga je je geld ws nog hard nodig hebben, en punt twee krijg je een ander luisterruimte waardoor je dan misschien ineens een set hebt die niet meer past (formaat, akoestiek, aansluitingen) bij wat je het of wilt.
En als je nu tevreden bent..dan is het tot na de verhuizing toch goed? :)

Bovendien: over een jaar zijn misschien weer nieuwe technieken beschikbaar, en wil je ineens ook een andere tv. Zit je daar weer mee te kijken.
Nouja ik moet me corrigeren, we zijn nu al bezig met de plannen maken van het nieuwe huis, dus het is wel handig als we ongeveer weten hoe het eruit komt te zien voor eventuele bekabeling etc.
En voor het eventuele budget is het ook wel handig om te weten wat ik ongeveer wil ga kopen...

En idd de luisterruimte wordt welliswaar anders, maar ik hoef ook geen perfecte akoestiek te hebben laat maar zeggen. Ik wil gewoon een beetje oriënteren op wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Met all-in-one bedoel ik eigenlijk kant-en-klaar, verkeerde woordkeuze. Dat zijn sets die je compleet koopt, zoals vele Sony, Samsung, bose sets. Daartegenover staan losse componenten; receiver, speakers, subwoofer, welke je zelf kiest en per stuk aanschaft.

Als kwaliteit van het geluid niet zo belangrijk is, zou je beter voor een kant-en-klaar set kunnen gaan. Daar vind je zonder moeite iets binnen budget en dat kan ook surround zijn. Een optie is ook nog een soundbar, maar dan zou je zeker een los setje speakers moeten kopen voor bij de pc.

Ik zou wel adviseren tweedehands te gaan kijken. Qua klank lopen de speakers niet veel uit elkaar in deze categorie. Bose is nieuw way overpriced, maar tweedehands wellicht een acceptabele keuze. Weet dat de kwaliteit van deze speakers niet per definitie beter is dan andere merken, ook al denken mensen dat meestal wel als ze de naam bose horen.

Ik kan je verdere geen specifieke set adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:34:
Met all-in-one bedoel ik eigenlijk kant-en-klaar, verkeerde woordkeuze. Dat zijn sets die je compleet koopt, zoals vele Sony, Samsung, bose sets. Daartegenover staan losse componenten; receiver, speakers, subwoofer, welke je zelf kiest en per stuk aanschaft.

Als kwaliteit van het geluid niet zo belangrijk is, zou je beter voor een kant-en-klaar set kunnen gaan. Daar vind je zonder moeite iets binnen budget en dat kan ook surround zijn. Een optie is ook nog een soundbar, maar dan zou je zeker een los setje speakers moeten kopen voor bij de pc.

Ik zou wel adviseren tweedehands te gaan kijken. Qua klank lopen de speakers niet veel uit elkaar in deze categorie. Bose is nieuw way overpriced, maar tweedehands wellicht een acceptabele keuze. Weet dat de kwaliteit van deze speakers niet per definitie beter is dan andere merken, ook al denken mensen dat meestal wel als ze de naam bose horen.

Ik kan je verdere geen specifieke set adviseren.
Opnieuw bedankt voor je reactie!
Tweedehands is inderdaad wel een optie, maar ben ik wel bang dat deze sets al snel verouderd is en er mogelijke moderne opties er niet op zitten zoals bluetooth etc. en ook misschien bepaalde aansluitingen niet (voldoende) aanwezig zijn.

En is het ook niet zo dat tweedehandse luidsprekers veel minder lang meegaan?...

------

Na enige tijd wat gegoogled kwam ik op een naar mijn zien toch wel een heel mooi setje:
PHILIPS ZENIT CSS5530B
Zal ik hierop flink vooruit gaan of niet? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 11:22 ]

Pagina: 1