[Advanced HTML] Applicatie starten met een link

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier hoort. Maar ik denk dat hier de meeste proffesionals zitten. En WD&G is meer voor de standaard HTML en client-side scripting.

Mijn vraag is simpel en kort: hoe kan ik in HTML een link maken naar een applicatie op de harde schijf. Neem bijvoorbeeld Homesite ofzo.
Ik heb geprobeert een link te maken naar het exe bestand |:( natuurlijk werkt dat niet... :) maar die 'oplossing' kan dus al niet.

Wie kan me verder helpen? Cross browser probleem is in dit geval even niet relevant. Al die lui werken toch met IE.

Bedankt!

edit
Eventueel andere oplossingen zoals een flash voorbeeld ofzo mogen ook wel...
Als het maar in een internet file kan. Desnoods alleen locaal gebonden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

Uh volgens mij kun je een linkje maken, iets als file://c:\program files\etc
Krijgen ze als ze erop klikken de vraag of ze willen starten of downloaden.
Bij mijn weten is dat de enige manier. Gelukkig, zou lullig zijn als iemand een linkje plaatst naar format.exe ;)

Exact expert nodig?

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 10:25 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Bij mijn weten is dat de enige manier. Gelukkig, zou lullig zijn als iemand een linkje plaatst naar format.exe ;)
Hehe, die stond ook al in een andere thread ja :)

Maar zo`n link werkt niet. Dan vraagt ie (hier) of ik het programma wil installeren... :{
De bedoeling is dat ik het ding direct opstart. Zit ik dan vast aan een programma in C ofzo? Volgens mij ken het net... ;(

Verwijderd

Opstarten van web-based normale applicaties zou ik met citrix doen, dan is het een eitje. Is alleen wel wat prijzig.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op donderdag 05 juli 2001 10:25 schreef CrazyD_at_work het volgende:
het is toch format.com ?? >:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Blue-eagle
  • Niet online
Kan het misschien als je IIS zo insteld dat ie een .exe uitvoert als een programma bestand en niet als een download file?
Of kan dat ook in IE?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 05 juli 2001 10:33 schreef SWINX het volgende:

[..]

het is toch format.com ?? >:)
Ik ben ook een echte scriptkiddie dat merk je wel weer >:)

Maarre volgens mij is het gewoon onmogelijk om vanuit een html pagina lokale bestanden te benaderen. Gelukkig maar, want ik vind het geen fijne gedachte dat je via een link een lokaal bestand kan openen, en helemaal niet dat je een programma kan opstarten.

Volgens mij kun je in IIS niets instellen over bestanden die gedownload cq. opgestart mogen worden, da's client-side afhandeling.
Nou ja heel misschien toch wel, je kan eens met de security settings spelen. Word docjes start ie tenslotte ook automatisch als het vanaf een trusted domain komt (of hoe dat ook precies heet binnen IE). Maar ik denk dat de kans gewoon heel klein is, word docje opstarten i.p.v. downloaden is al wel tricky, maar een exe starten is natuurlijk wel een heel erge security risk. MS staat niet echt bekend om z'n security-kwaliteiten, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo dom zijn om dat toe te staan...

Exact expert nodig?

Verwijderd

/me heeft een plugin geschreven voor internet explorer, waarmee je .exe bestanden uit kan voeren zonder dat irritante (*@#&% download venstertje. (Errrug handig voor Active Desktops :) ) Maar helaas, ik heb em op et moment ff niet online staan. Iemand anders die hem nog heeft?

(voor meer info : Zoek ff op Razor_Blade + Ieplugin.zip

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 11:08 schreef Razor_Blade het volgende:
/me heeft een plugin geschreven voor internet explorer, waarmee je .exe bestanden uit kan voeren zonder dat irritante (*@#&% download venstertje. (Errrug handig voor Active Desktops :) ) Maar helaas, ik heb em op et moment ff niet online staan. Iemand anders die hem nog heeft?

(voor meer info : Zoek ff op Razor_Blade + Ieplugin.zip
Als ik hem vind zet ik hier wel een link neer. Tnx!

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 11:28 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Als ik hem vind zet ik hier wel een link neer. Tnx!
kebumtochnoggevonde op me werk hd hiero!

http://www.nvlf.nl/razor/ieplugin.zip

:)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 11:40 schreef Razor_Blade het volgende:

[..]

kebumtochnoggevonde op me werk hd hiero!

http://www.nvlf.nl/razor/ieplugin.zip

:)
Oke dan! Tnx!
Nu kan ik weer verder :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06

pistole

Frutter

Op donderdag 05 juli 2001 10:27 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Hehe, die stond ook al in een andere thread ja :)

Maar zo`n link werkt niet. Dan vraagt ie (hier) of ik het programma wil installeren... :{
De bedoeling is dat ik het ding direct opstart. Zit ik dan vast aan een programma in C ofzo? Volgens mij ken het net... ;(
Volgens mij is dat "installeren" (eigenlijk install & run, wat erop neerkomt dattie downloadt naar temp en dan uitvoert) hetzelfde als uitvoeren. Heb je dat al eens geprobeerd?
Kan het misschien als je IIS zo insteld dat ie een .exe uitvoert als een programma bestand en niet als een download file?
Aangezien je linkt naar een lokaal bestand, heeft IIS (of apache etc) hiet niets mee te maken

Ik frut, dus ik epibreer

• Blue-eagle
  • Niet online
Die .dll werkt perfect hier!

Kan ik er ook mee een .psd openen (bijvoorbeeld)? Dus een extensie die bij een bepaald programma hoort?

Misschien moet je maar weer een dll gaan schrijven Razor :P

Vraag: Waarom wil ik dit eigenlijk?
Antwoord: Omdat je dan met Active Desktop mooie interfaces kan bouwen voor al je favoriete programma`s

Verwijderd

En dit zocht ik dus al tijden...
DANK U HEEL ERG VEEL :)

Nu wordt m'n desktop dus m'n startmenu :P

• Blue-eagle
  • Niet online
Win ME kan er niet mee werken? Iemand?

Verwijderd

'k had al een keer zo'n soort scrippie, maar die download het bestand en voert het gelijk uit, dat scrippie komt uit de donkere hoek.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Hoe aktiveer je een plugin in de internet explorer ?
Jah ik ga ook werken met aktieve desktop

what?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dubbelpost:

[topic=445507]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'