inleiding
Ik heb een desktop die gebaseerd is op een AMD phenom x4 II 965 met 12gb ram en inmiddels al geupgrade met een ssd waar windows 10 op draait. Door gebruik van meerdere audio sporen waar allemaal een of meerdere vst effecten plugins op draaien heeft mn pc er moeite mee en moet ik de latency omlaag bij stellen als ik geen gekraak wil. Vandaar dat ik denk aan een nieuwe build met een i7 7700. Ik heb een goede geluidskaart waarvoor ik een PCI slot nodig heb en heb al gezien dat er toch nog z270 moederborden zijn met pci slots. Ik wil graag een stil systeem en ik ga niet overclocken. verder is het fijn als het een zuinig systeem is en ook als ik m aan laat staan niet te veel stroom trekt.
Vraag
ik heb wat hulp nodig bij het kiezen van componenten, zie onderstaande lijst
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Ableton live 9.5 + vst plugins
emu 1212m geluidskaart (gebruikt 2 pci slots, waarvan 1 actief)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb (en uiteindelijk onvoldoende resultaat vandaar de wens voor een nieuw systeem)
4 gb ram erbij van 8 naar 12 dus
SSD er in crucial mx300 525gb
Wat wil ik meenemen
Sata harde schijf 7200rpm van 1tb
Ssd 525 crucial mx300 525gb
Emu 1212m PCI geluidskaart
DVD RW drive
windows 10 als dat kan (heb nu een OEM, dus betwijfel het)
Wat heb ik nodig
i7 7700 processor
Stille koeler
Moederbord waar ook een PCI kaart in kan
16gb ddr4 ram en denk aan 3000mhz omdat dat niet veel meer kost
Stille voeding maar hoeveel watt weet ik nog niet. Ik vermoed dat 350w gemoeg is?
Stille case
Voor 6-700€ moet ik een heel eind kunnen komen dacht ik zo
ik kom uit op het volgende
hoe ben ik nu bij bovenstaande gekomen:
*Moederbord heb ik voor een b250 chipset gekozen ipv goedkopere B150 omdat ik last dat die voor de laatste generatie bedoeld zijn. Verder dit model omdat de pci slots handig geplaatst zijn.
*RAM, leek een beetje de beste true latency voor de prijs.
*Cooler master schijnen stille kasten te zijn.
*Voeding met semi passieve fan. den schijnt superstil te zijn. wel prijziger dan andere opties.
*Scythe mugen 4 max 800rpm is een van de stilste en hopelijk koelt ie genoeg voor de i7 7700?
vraag aan tweakers leden
wat denken jullie er van? past alles goed bij elkaar? als het goedkoper kan maar kwalitatief vergelijkbaar en net zo stil dan hoor ik het graag
Ik heb een desktop die gebaseerd is op een AMD phenom x4 II 965 met 12gb ram en inmiddels al geupgrade met een ssd waar windows 10 op draait. Door gebruik van meerdere audio sporen waar allemaal een of meerdere vst effecten plugins op draaien heeft mn pc er moeite mee en moet ik de latency omlaag bij stellen als ik geen gekraak wil. Vandaar dat ik denk aan een nieuwe build met een i7 7700. Ik heb een goede geluidskaart waarvoor ik een PCI slot nodig heb en heb al gezien dat er toch nog z270 moederborden zijn met pci slots. Ik wil graag een stil systeem en ik ga niet overclocken. verder is het fijn als het een zuinig systeem is en ook als ik m aan laat staan niet te veel stroom trekt.
Vraag
ik heb wat hulp nodig bij het kiezen van componenten, zie onderstaande lijst
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Ableton live 9.5 + vst plugins
emu 1212m geluidskaart (gebruikt 2 pci slots, waarvan 1 actief)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb (en uiteindelijk onvoldoende resultaat vandaar de wens voor een nieuw systeem)
4 gb ram erbij van 8 naar 12 dus
SSD er in crucial mx300 525gb
Wat wil ik meenemen
Sata harde schijf 7200rpm van 1tb
Ssd 525 crucial mx300 525gb
Emu 1212m PCI geluidskaart
DVD RW drive
windows 10 als dat kan (heb nu een OEM, dus betwijfel het)
Wat heb ik nodig
i7 7700 processor
Stille koeler
Moederbord waar ook een PCI kaart in kan
16gb ddr4 ram en denk aan 3000mhz omdat dat niet veel meer kost
Stille voeding maar hoeveel watt weet ik nog niet. Ik vermoed dat 350w gemoeg is?
Stille case
Voor 6-700€ moet ik een heel eind kunnen komen dacht ik zo
ik kom uit op het volgende
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 319,- | € 319,- |
1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,59 | € 58,59 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14 | € 119,75 | € 119,75 |
1 | Corsair SF450 | € 85,50 | € 85,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,78 |
hoe ben ik nu bij bovenstaande gekomen:
*Moederbord heb ik voor een b250 chipset gekozen ipv goedkopere B150 omdat ik last dat die voor de laatste generatie bedoeld zijn. Verder dit model omdat de pci slots handig geplaatst zijn.
*RAM, leek een beetje de beste true latency voor de prijs.
*Cooler master schijnen stille kasten te zijn.
*Voeding met semi passieve fan. den schijnt superstil te zijn. wel prijziger dan andere opties.
*Scythe mugen 4 max 800rpm is een van de stilste en hopelijk koelt ie genoeg voor de i7 7700?
vraag aan tweakers leden
wat denken jullie er van? past alles goed bij elkaar? als het goedkoper kan maar kwalitatief vergelijkbaar en net zo stil dan hoor ik het graag
[ Voor 56% gewijzigd door Slaveofthewave op 30-04-2017 20:47 ]