Toon posts:

Automatisch waardes kiezen Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag,
In Excel probeer ik een makkelijke administratie bij te houden voor mijn bedrijfje. ik heb voor één product meerdere inkoopprijzen omdat ik hetzelfde product soms op andere plekken inkoop. mijn doel is om het aantal verkochte producten in te voeren en Excel te laten berekenen wat mijn omzet en winst is. Als ik bij verkoop invoer '10' en ik heb 5 producten gekocht voor 1 euro en 5 producten voor 1,10 is er dan een eenvoudige manier om Excel de omzet en winst te laten berekenen op de FIFO(first in first out) manier?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik snap niet geheel wat je wilt.

Als je als winkel 1 product voor 1,10 hebt ingekocht en later koop je dezelfde voor 1,00 dan is de gemiddelde inkoopprijs 1,05.

Het product eerder verkopen hangt van de populariteit af en hoe er gespiegeld wordt met de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 16:11
Als je je omzet en winst wilt bepalen aan de hand van de exacte inkoopprijs van ieder individueel goed zul je volgens mij een inventaris moeten gaan bijhouden. Dan kun je wel iets bouwen dat je de eerste 10 producten in je inventaris (gesorteerd op inkoopdatum) pakt met de bijbehorende inkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:41:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je lijkt wat vergeten, kan je dat alsnog aanvullen, wat is de opzet van de huidige sheet, waar loop je vast? Als geen idee: hoe doe je het met de hand? (Ook: als je geen idee hebt dan wil je het -niet- automatiseren. Dat levert foute resultaten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 16:49
Heb je Google geprobeerd? Excel lifo template geeft bv http://pakaccountants.com...entory-excel-data-tables/