Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hoi,

Wifi vanGSM van schoonvader doet het niet meer. Tenzij je op 1 meter van de router staat.

Internet staat er vol van, ik heb reeds een hard reset getest, en dat heeft niet geholpen.

Iemand al iets gevonden? Beetje zonde, net buiten waarborg uiteraard.

Grt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Waar staat het internet vol van? En ja, routers gaan ook kapot.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
OgWok schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:34:
Waar staat het internet vol van? En ja, routers gaan ook kapot.
Extra info, iedereen kan verbinding maken met het Access Point/Router. Als ik van mijn eigen S7 een hotspot maak treedt hetzelfde fenomeen op. Ben zelf ICT consultant dus het is niet dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. : )

Google

Klachtenkompass

https://www.tapatalk.com/topic/1432411-gsmdevelopers/9604-huawei-p8lite-wifi-problem-any-solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja een factory-reset lijkt het te verhelpen, heb hier zelf een P8 Lite en gelukkig geen last van wifi problemen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Kijk ook eens naar de software versie. Mijne zat vast op een versie die hetzelfde probleem had. Na wat factory resets en geforceerde updates zat ik op de laatste versie waar het wifi probleem gefixed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MetalG schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:47:
[...]

Extra info, iedereen kan verbinding maken met het Access Point/Router. Als ik van mijn eigen S7 een hotspot maak treedt hetzelfde fenomeen op. Ben zelf ICT consultant dus het is niet dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. : )
Hoop niet dat je dan ook zo onduidelijk naar je klanten bent.

Als een telefoon zo dichtbij een AP moet zijn voor signaal heb je ook kans dat de antenne los zit.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
ScSi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 03:54:
Kijk ook eens naar de software versie. Mijne zat vast op een versie die hetzelfde probleem had. Na wat factory resets en geforceerde updates zat ik op de laatste versie waar het wifi probleem gefixed is
Ik zit op build ALE-L21C432B594, dewelke zie jij op je toestel? :)
42dpi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 04:04:
[...]

Hoop niet dat je dan ook zo onduidelijk naar je klanten bent.

Als een telefoon zo dichtbij een AP moet zijn voor signaal heb je ook kans dat de antenne los zit.
Gelukkig weinig contact met klanten :9

[ Voor 30% gewijzigd door MetalG op 01-05-2017 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MetalG als je de volgende keer een topic opent. Zorg er dan voor dat je alle informatie opgeeft, zodat wij je gemakkelijk kunnen helpen.

Toestel versie, software informatie, gebruikte hardware, wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt e.d. Op die manier kunnen we je beter van dienst zijn en is je probleem hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751677

Beste MetalG,

Bedankt voor uw vraag.

Hebt U al eens geprobeerd op een ander wifi netwerk?
Indien de wifi daar ook niet werkt, dan kan U proberen uw toestel opnieuw in te stellen naar de fabrieksinstellingen
Hierbij vindt u de stappen om een back-up van uw gegevens te maken en vervolgens de fabrieksinstellingen te herstellen.
LET OP! Alle gegevens waar u geen back-up van maakt zullen tijdens het proces worden verwijderd.
Heeft u een SD-kaart in uw telefoon, dan is de eerste methode het makkelijkst. Heeft u geen SD-kaart, ga dan naar de tweede methode.

Methode 1 - met SD-kaart:
1.    Open de map Tools (deze vindt u tussen uw applicaties op het thuisscherm) en open de app Back-up
 2.    In de Back-up app klikt u vervolgens op Back-up > kies SD-kaart en druk op volgende > selecteer de gegevens waar u een back-up van wilt hebben en klik vervolgens onderaan het scherm up Back-up
 3.    Ga naar instellingen > Backup en Fabrieksinstellingen > Terug naar fabrieksinstellingen > Telefoon opnieuw instellen
 4.    Zodra alles klaar is, gaat u weer naar de Back-up app in de map Tools. Hier selecteert u ditmaal Herstellen > kies vanaf SD-kaart en druk volgende > selecteer de juiste back-up en klik op herstellen.

Methode 2 - zonder SD-kaart:
 1.    Download op uw computer de applicatie HiSuite van consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en (Enkel bruikbaar met Windows 7,10, XP en Vista)
2.    Om de verbinding tussen uw toestel en de computer tot stand te brengen, moet u eerst de USB foutopsporing op uw telefoon aanzetten. Ga hiervoor naar instellingen > over de telefoon > klik vervolgens 7 keer op build nummer  > ga 1 stap terug naar instellingen > opties voor ontwikkelaars > en in dit menu moet u de USB-foutopsporing aanzetten
3.    Koppel het toestel via de USB kabel met de computer, en start HiSuite (welke u eerder heeft gedownload)
 4.    In HiSuite maakt u een back-up, welke u op de computer opslaat
5.    Op uw toestel; ga naar naar instellingen >(geavanceerde instellingen voor android 6.0)> fabrieksinstellingen > fabrieksinstellingen terugzetten
 6.    Hierna gaat u terug naar HiSuite om en de back-up te herstellen.

Mocht het dan nog problemen geven dan raad ik U aan om het toestel op te sturen om na te kijken .

Met vriendelijke groet.
Ginette.
Huawei Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Anoniem: 751677 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:32:
Beste MetalG,

Bedankt voor uw vraag.

Hebt U al eens geprobeerd op een ander wifi netwerk?
Indien de wifi daar ook niet werkt, dan kan U proberen uw toestel opnieuw in te stellen naar de fabrieksinstellingen
Hierbij vindt u de stappen om een back-up van uw gegevens te maken en vervolgens de fabrieksinstellingen te herstellen.
LET OP! Alle gegevens waar u geen back-up van maakt zullen tijdens het proces worden verwijderd.
Heeft u een SD-kaart in uw telefoon, dan is de eerste methode het makkelijkst. Heeft u geen SD-kaart, ga dan naar de tweede methode.

Methode 1 - met SD-kaart:
1.    Open de map Tools (deze vindt u tussen uw applicaties op het thuisscherm) en open de app Back-up
 2.    In de Back-up app klikt u vervolgens op Back-up > kies SD-kaart en druk op volgende > selecteer de gegevens waar u een back-up van wilt hebben en klik vervolgens onderaan het scherm up Back-up
 3.    Ga naar instellingen > Backup en Fabrieksinstellingen > Terug naar fabrieksinstellingen > Telefoon opnieuw instellen
 4.    Zodra alles klaar is, gaat u weer naar de Back-up app in de map Tools. Hier selecteert u ditmaal Herstellen > kies vanaf SD-kaart en druk volgende > selecteer de juiste back-up en klik op herstellen.

Methode 2 - zonder SD-kaart:
 1.    Download op uw computer de applicatie HiSuite van consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en (Enkel bruikbaar met Windows 7,10, XP en Vista)
2.    Om de verbinding tussen uw toestel en de computer tot stand te brengen, moet u eerst de USB foutopsporing op uw telefoon aanzetten. Ga hiervoor naar instellingen > over de telefoon > klik vervolgens 7 keer op build nummer  > ga 1 stap terug naar instellingen > opties voor ontwikkelaars > en in dit menu moet u de USB-foutopsporing aanzetten
3.    Koppel het toestel via de USB kabel met de computer, en start HiSuite (welke u eerder heeft gedownload)
 4.    In HiSuite maakt u een back-up, welke u op de computer opslaat
5.    Op uw toestel; ga naar naar instellingen >(geavanceerde instellingen voor android 6.0)> fabrieksinstellingen > fabrieksinstellingen terugzetten
 6.    Hierna gaat u terug naar HiSuite om en de back-up te herstellen.

Mocht het dan nog problemen geven dan raad ik U aan om het toestel op te sturen om na te kijken .

Met vriendelijke groet.
Ginette.
Huawei Benelux.
Beste,

Had een factory reset gedaan voor ik een topic opende, nu zie ik op internet dat er reeds een
B599 firmware beschikbaar is, misschien dat ik dat eens ga testen. Heb getest via hotspot op mijn eigen GSM en daar lukt het wel om verbinding te maken, maar ook alleen als je er net naast staat. Eens je verbinding hebt, en je gaat achteruit, dan lukt het tot 3-4 meter. Bereik blijft wel Maximum aantal blokjes, maar verbinding wordt toch verbroken. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960571

Helaas geeft Huawei altijd hetzelfde advies...terug naar factory instellingen.
Voor slecht wifi signaal moet je ontwikkeling s optie aanzetten en daar na agressief wifi aanzetten.Probleem is dan van slecht wifi ontvangst opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Anoniem: 960571 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:41:
Helaas geeft Huawei altijd hetzelfde advies...terug naar factory instellingen.
Voor slecht wifi signaal moet je ontwikkeling s optie aanzetten en daar na agressief wifi aanzetten.Probleem is dan van slecht wifi ontvangst opgelost
Ik zal eens zien of dat een oplossing biedt, want ik denk niet dat die persoon zijn GSM al binnengedaan heeft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1093603

Beste allemaal
Aan een ieder die problemen heeft zijn Huawei telefoon . Ik heb een Y5 en een Y6 beide telefoons connecten niet met mijn Wifi netwerk . " Toegang tot Netwerk ontzegd " is de melding . Ik kwam er achter dat de Huawei telefoon in tegenstelling met Samsung telefoon moeite heeft met de optie Automatisch kanalen beheer in mijn Ziggo router . Ik heb het wifi kanalen beheer op handmatig gezet , beste kanaal gekozen en waarachtig ik heb weer Wifi op de Huawei mobieltjes ..
Lijkt me dus al met al een serieus probleem van huawei gezien de vele Wifi problemen ik op Google tegen ben gekomen . :)
Succes allen ..

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hoeveel krijg ik als ik het probleem oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Anoniem: 1093603 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:24:
Beste allemaal
Aan een ieder die problemen heeft zijn Huawei telefoon . Ik heb een Y5 en een Y6 beide telefoons connecten niet met mijn Wifi netwerk . " Toegang tot Netwerk ontzegd " is de melding . Ik kwam er achter dat de Huawei telefoon in tegenstelling met Samsung telefoon moeite heeft met de optie Automatisch kanalen beheer in mijn Ziggo router . Ik heb het wifi kanalen beheer op handmatig gezet , beste kanaal gekozen en waarachtig ik heb weer Wifi op de Huawei mobieltjes ..
Lijkt me dus al met al een serieus probleem van huawei gezien de vele Wifi problemen ik op Google tegen ben gekomen . :)
Succes allen ..

Richard
Huawei heeft het toestel omgeruild en sindsdien geen problemen meer gehad.
Berlinetta schreef op maandag 16 juli 2018 @ 05:01:
Hoeveel krijg ik als ik het probleem oplos?
Een Kudo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MetalG op 16-07-2018 22:04 ]

Pagina: 1