Toon posts:

iPhone touch screen staat stil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 6 waarvan het touch screen soms stilstaat. Hij reageert dan niet op enige aanraking. Ik moet dan de iPhone sluiten met de sleep/wake knop. Gelijk daarna werkt hij weer. Ik heb ook gemerkt dat wanneer de iPhone in de oplader zit, dit probleem meer voorkomt.

Overduidelijk een elektrostatisch probleem. Het is op geen enkele manier te reproduceren en doet zich dus willekeurig voor.

Dit probleem is zomaar ontstaan. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit misschien is op te lossen?

Voor alle duidelijkheid: dit is geen software probleem. Ik heb de iPhone namelijk ook helemaal hersteld.

Dank jullie wel

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-05-2017 16:19)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan hoop ik niet voor je dat het de Touch Disease is, want dat heeft namelijk niets met je scherm te maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het kan van alles zijn. is het toestel recent gevallen, gerepareerd, hoe is de accu, hoe heb je het toestel hersteld, welk iOS gebruik je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Denk dat je deze gemist hebt? nieuws: Tweede zaak tegen Apple aangespannen om touchscreenproblemen iPhone 6

Wanneer het weer voorkomt, probeer je iPhone voorzichtig te torderen, grote kans dat het dan weer even wordt opgelost.

Die van mij heb ik laten fixen door een jongen die kan solderen met de microscoop. Er is een nieuwe chip in gekomen mét loodhoudend tin én een plaatje op de chip om 'm aan te drukken.

Apple heeft er inmiddels een programma voor maar die is in mijn ogen redelijk duur, plus dat het probleem niet opgelost wordt. De jongen die het voor mij gedaan heeft rekende €130 voor alles bij elkaar. Voor mijn idee dikke prima, toestel doet het nu al weer een jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren.

Het lijkt dus te gaan om het "touch disease". Of toch niet?

De iPhone laat namelijk niet de grijze balk bovenin zien.

Er is ook niets te zien van een kromme behuizing.

Zou het ook alleen het touch screen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kromme behuizing zie je ook niet en de grijze balk is niet altijd aan de orde. Dat de behuizing kan torderen betekent niet dat die ook meteen krom blijft staan, het buigt uiteraard weer netjes terug.

Probeer je telefoon eens op tafel te leggen, vinger onder één van de beide bovenhoeken, en dan met de duim van die hand de zijkant naar beneden duwen. Met je vrije hand probeer je of je touch reageert. Het is een beetje puzzelen om de oorzaak te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gehele scherm verwisseld met een donor iPhone 6 en het probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Nu alleen nog even de touch-id overzetten ..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan hoop ik niet voor je dat het de Touch Disease is, want dat heeft namelijk niets met je scherm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:03:
Als het het touch disease is dan zou het probleem zich nu indd ook voordoen en dat is (nog) niet het geval
Pagina: 1