Er is een aardig potje ontstaan om mijn 'oude' gaming pc te vervangen met een wat nieuwer beest. Het is altijd goed om wat feedback van anderen te ontvangen aangezien het om een redelijk groot bedrag gaat.
Lijstje tot nu toe:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p gamen, Rift CV1 met games als Elite Dangerous, DCS World en ARMA 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is redelijk flexibel. Ik verwacht iets tussen de 1500 en 2000 uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In eerste optiek nee, omdat ik mijn oude pc als servertje of iets dergelijks wil gaan gebruiken. Ik kan wel eventueel mijn oude powersupply meenemen (Silverstone 1000w, vraag me niet waarom ik 1000w genomen heb...). Oude moederboord (msi gaming z87) heeft niet de juiste socket voor de i7 die ik erin wil gaan zetten, RAM is al van een oudere pc.
250gb samsung evo neem ik mee, net als een 2 TB WD HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB DDR4 (misschien meer?), extra SSD(liefst 500gb), misschien andere voeding dan die van mijn oude PC, 1080TI (Rift supersampling), i7, cooler en bijbehorend moederbord en tot slotte een case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, zolang het maar kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen mini-atx. Geluid moet niet te gek worden.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand feedback kan geven op mijn samengestelde lijstje om het zo om te vormen tot een zowaar gaming beest dat vastgebonden zal moeten worden zodra er op de 'aan' knop gedrukt wordt.
Ikzelf kijk niet dagelijks naar de ontwikkelingen bij CPUs en moederborden/GPUs en daarom hoop ik dat iemand mij in de goede richting kan sturen.
Lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 367,60 | € 367,60 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 176,- | € 176,- |
| 1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 854,50 | € 854,50 |
| 1 | Raijintek Agos Zwart | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Silverstone Strider Plus 1000W | € 180,- | € 180,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.013,- | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p gamen, Rift CV1 met games als Elite Dangerous, DCS World en ARMA 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is redelijk flexibel. Ik verwacht iets tussen de 1500 en 2000 uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In eerste optiek nee, omdat ik mijn oude pc als servertje of iets dergelijks wil gaan gebruiken. Ik kan wel eventueel mijn oude powersupply meenemen (Silverstone 1000w, vraag me niet waarom ik 1000w genomen heb...). Oude moederboord (msi gaming z87) heeft niet de juiste socket voor de i7 die ik erin wil gaan zetten, RAM is al van een oudere pc.
250gb samsung evo neem ik mee, net als een 2 TB WD HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB DDR4 (misschien meer?), extra SSD(liefst 500gb), misschien andere voeding dan die van mijn oude PC, 1080TI (Rift supersampling), i7, cooler en bijbehorend moederbord en tot slotte een case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, zolang het maar kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen mini-atx. Geluid moet niet te gek worden.
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand feedback kan geven op mijn samengestelde lijstje om het zo om te vormen tot een zowaar gaming beest dat vastgebonden zal moeten worden zodra er op de 'aan' knop gedrukt wordt.
Ikzelf kijk niet dagelijks naar de ontwikkelingen bij CPUs en moederborden/GPUs en daarom hoop ik dat iemand mij in de goede richting kan sturen.