Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming beest - 1500-2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 08:25
Er is een aardig potje ontstaan om mijn 'oude' gaming pc te vervangen met een wat nieuwer beest. Het is altijd goed om wat feedback van anderen te ontvangen aangezien het om een redelijk groot bedrag gaat.

Lijstje tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 367,60€ 367,60
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 176,-€ 176,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 854,50€ 854,50
1Raijintek Agos Zwart€ 58,-€ 58,-
1Noctua NH-U14S€ 64,95€ 64,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,95€ 142,95
1Silverstone Strider Plus 1000W€ 180,-€ 180,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.013,-

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p gamen, Rift CV1 met games als Elite Dangerous, DCS World en ARMA 3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is redelijk flexibel. Ik verwacht iets tussen de 1500 en 2000 uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In eerste optiek nee, omdat ik mijn oude pc als servertje of iets dergelijks wil gaan gebruiken. Ik kan wel eventueel mijn oude powersupply meenemen (Silverstone 1000w, vraag me niet waarom ik 1000w genomen heb...). Oude moederboord (msi gaming z87) heeft niet de juiste socket voor de i7 die ik erin wil gaan zetten, RAM is al van een oudere pc.

250gb samsung evo neem ik mee, net als een 2 TB WD HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB DDR4 (misschien meer?), extra SSD(liefst 500gb), misschien andere voeding dan die van mijn oude PC, 1080TI (Rift supersampling), i7, cooler en bijbehorend moederbord en tot slotte een case.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, zolang het maar kwaliteit is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen mini-atx. Geluid moet niet te gek worden.

Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand feedback kan geven op mijn samengestelde lijstje om het zo om te vormen tot een zowaar gaming beest dat vastgebonden zal moeten worden zodra er op de 'aan' knop gedrukt wordt.

Ikzelf kijk niet dagelijks naar de ontwikkelingen bij CPUs en moederborden/GPUs en daarom hoop ik dat iemand mij in de goede richting kan sturen. :+

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik neem aan dat het hele systeem los van maximale performance ook voornamelijk gericht is op de beste prestaties voor de Rift CV1, en wat ik uit deze review opmaak is die keuze wel te rechtvaardigen. Blijft de kanttekening dat het een bijzondere prijzige kaart is en dat je er niet van op moet kijken als ook de 1080Ti al weer vrij snel ingehaald is (zie ook de opmerking over AMD vega onderaan het artikel, hoewel de eerste benchmarks dat weer tegen lijken te spreken). Het blijft een enigszins riskante investering zal ik maar zeggen.

Wat betreft de i7-7700k is het zo dat die in de meeste games de AMD Ryzen processoren nog achter zich laat. Als je voor de absolute maximale prestaties gaat lijkt het dus de juiste processor. Kanttekening die ik daar wel bij moet plaatsen is dat de eerste Ryzen benchmarks veelal uit zijn gevoerd met niet geoptimaliseerde systemen zonder overklok. Dus geen snel DDR4 en geen specifiek Ryzen patches. Daarnaast zal alles wat wel goed gebruik weet te maken van meer dan vier cores gegarandeerd beter draaien op een AMD 8 core die voor een vergelijkbaar bedrag te krijgen is. Dat maakt dat Ryzen systemen op dit moment als een betere keuze worden gezien al leggen ze het op sommige gebieden misschien af tegen de high end Intel processoren.

Of het verstandig is die 1000 Watt voeding mee te nemen naar je nieuwe systeem hangt er vanaf hoe oud het ding is en hoeveel uren deze gedraaid heeft. Sowieso zal dit systeem ver onder de 500 watt blijven dus zal de voeding niet meer dan een procent of 30 belast worden. Niet echt ideaal.

Let even op dat je videokaart alleen in deze kast past als je een HDD cage verwijdert. Er blijft op zich nog aardig wat ruimte over, maar misschien toch iets om over na te denken.

Wat betreft RAM en SSD: Die zijn beide behoorlijk aan de prijs op het moment. Ik zou zeker niet meer dan 16GB RAM nemen (tenzij vereiste voor de Rift CV1) en eventueel de aanschaf van de SSD nog uitstellen aangezien je er toch een HDD naast hebt. Overigens hebben Intel processoren dacht ik niet zoveel baat bij snel RAM, dus zou je daar een goedkopere uitvoering voor kunnen kiezen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 08:25
Tribits schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:44:
Ik neem aan dat het hele systeem los van maximale performance ook voornamelijk gericht is op de beste prestaties voor de Rift CV1, en wat ik uit deze review opmaak is die keuze wel te rechtvaardigen. Blijft de kanttekening dat het een bijzondere prijzige kaart is en dat je er niet van op moet kijken als ook de 1080Ti al weer vrij snel ingehaald is (zie ook de opmerking over AMD vega onderaan het artikel, hoewel de eerste benchmarks dat weer tegen lijken te spreken). Het blijft een enigszins riskante investering zal ik maar zeggen.

Wat betreft de i7-7700k is het zo dat die in de meeste games de AMD Ryzen processoren nog achter zich laat. Als je voor de absolute maximale prestaties gaat lijkt het dus de juiste processor. Kanttekening die ik daar wel bij moet plaatsen is dat de eerste Ryzen benchmarks veelal uit zijn gevoerd met niet geoptimaliseerde systemen zonder overklok. Dus geen snel DDR4 en geen specifiek Ryzen patches. Daarnaast zal alles wat wel goed gebruik weet te maken van meer dan vier cores gegarandeerd beter draaien op een AMD 8 core die voor een vergelijkbaar bedrag te krijgen is. Dat maakt dat Ryzen systemen op dit moment als een betere keuze worden gezien al leggen ze het op sommige gebieden misschien af tegen de high end Intel processoren.

Of het verstandig is die 1000 Watt voeding mee te nemen naar je nieuwe systeem hangt er vanaf hoe oud het ding is en hoeveel uren deze gedraaid heeft. Sowieso zal dit systeem ver onder de 500 watt blijven dus zal de voeding niet meer dan een procent of 30 belast worden. Niet echt ideaal.

Let even op dat je videokaart alleen in deze kast past als je een HDD cage verwijdert. Er blijft op zich nog aardig wat ruimte over, maar misschien toch iets om over na te denken.

Wat betreft RAM en SSD: Die zijn beide behoorlijk aan de prijs op het moment. Ik zou zeker niet meer dan 16GB RAM nemen (tenzij vereiste voor de Rift CV1) en eventueel de aanschaf van de SSD nog uitstellen aangezien je er toch een HDD naast hebt. Overigens hebben Intel processoren dacht ik niet zoveel baat bij snel RAM, dus zou je daar een goedkopere uitvoering voor kunnen kiezen.
Bedankt! Ik zal zeker nog even gaan rondneuzen qua GPU. Daarnaast zal ik wat reviews bekijken van mijn huidige PSU en kijken wat de risico's kunnen zijn.