Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mijn vraag:

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn OnePlus 3 waar ik al een tijdje mee aan het stoeien ben:

Ik krijg geen notificatie-LED bij WhatsApp en bijvoorbeeld Cookie. Het gekke is, is dat ik wel gewoon LED-notificaties krijg van Snapchat, e-mail etc, behalve van WhatsApp en Cookie, terwijl ik dat juist het belangrijkste vindt, aangezien ik m'n notificatiegeluiden heb uitstaan :/.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd (zie hieronder wát ik heb geprobeerd). Een klasgenoot van mij heeft een 3T, die ook 4.1.3 draait. Hij ontvangt wél notificaties, en zijn instellingen zijn equivalent aan die van mij... Ook in het topic is er niemand met hetzelfde probleem, of er zijn er maar een paar die wél meedenken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
  • OnePlus 3
  • OxygenOS 4.1.1/4.1.3 (beide versies zelfde probleem)
  • Alles stock
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zie hier voor gedetailleerde info:

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Beste antwoord (via AnonymousWP op 02-05-2017 16:35)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid. Je ontvangt wel notificaties, maar de Notificatie-Led gaat simpelweg niet aan?

Op mijn OPO met LineageOS kan ik nog iets dieper in de instellingen zelf kleuren kiezen voor de applicaties. Wellicht kun je Whatsapp daar toevoegen, bij mij staat het bij:

"Instellingen" -> "Meldingen" -> Radartje -> 'Meldingsled'.

Verder kan je ook proberen om een app te downloaden uit de Play Store en daarmee de kleuren te beheren.

rens-br wijzigde deze reactie 01-05-2017 09:51 (62%)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid. Je ontvangt wel notificaties, maar de Notificatie-Led gaat simpelweg niet aan?

Op mijn OPO met LineageOS kan ik nog iets dieper in de instellingen zelf kleuren kiezen voor de applicaties. Wellicht kun je Whatsapp daar toevoegen, bij mij staat het bij:

Verder kan je ook proberen om een app te downloaden uit de Play Store en daarmee de kleuren te beheren.

rens-br wijzigde deze reactie 01-05-2017 09:51 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:49:

Ik krijg inderdaad geen notificatie-LED bij WhatsApp, en ook niet bij Cookie (social app). Bij e-mail en Snapchat bijvoorbeeld weer wel.

Die optie hebben 'wij' niet, maar in de instellingen staat het wel aan: "Geef LED-notificaties weer voor deze app".

Ik zal dat eens proberen, maar het liefst heb ik dat niet, omdat ik er niet aan wil toegeven :p. Het moet gewoon werken! |:( :p

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-05-2017 09:55 (57%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
De uiteindelijke workaround (die ook nog eens fijn is) is om deze applicatie te installeren: Google Play: Light Manager - LED Settings

Nu werkt m'n LED-lampje weer met WhatsApp en Cookie.

• AnonymousWP
  • Niet online
Nou, joepie.. Het werkt, maar: Na een x aantal seconden is de LED van WhatsApp niet groen, maar wit. Heb de ontwikkelaar gemaild en hij zegt dat ik de LED-instellingen op "geen" moet zetten. Nu heb ik dat gedaan, maar nu krijg ik helemaal geen notificaties meer van WhatsApp. Als ik de LED-instellingen weer aanzet, krijg ik wel weer notificaties.. Om gek van te worden |:(. Permissies van WhatsApp staan goed.

Iemand? Want het is nu trial and error.. Ik blijf bezig zo.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Werkelijk geen idee, het is net of er ergens een bitje verkeerd staat. Een nieuwe clean install doen? Andere rom proberen?

Verkocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:46:
Werkelijk geen idee, het is net of er ergens een bitje verkeerd staat. Een nieuwe clean install doen? Andere rom proberen?
Zou het? Ik heb echt serieus 1 maand deze telefoon :p. Ik heb maar 1 update uitgevoerd, vanaf 4.1.1 (clean install) naar 4.1.3.. Want deze app gebruikte ik juist omdat m'n LED bij WhatsApp helemaal niet werkte. Lijkt wel een WhatsApp probleem.. :/ heel raar.

Ik hoop dat iemand hier de oorzaak weet :).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 12-05-2017 11:32 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Zou het? Ik heb echt serieus 1 maand deze telefoon :p. Ik heb maar 1 update uitgevoerd, vanaf 4.1.1 (clean install) naar 4.1.3.. Want deze app gebruikte ik juist omdat m'n LED bij WhatsApp helemaal niet werkte. Lijkt wel een WhatsApp probleem.. :/ heel raar.

Ik hoop dat iemand hier de oorzaak weet :).
Probeer eens whatsapp bèta te installeren. Is het probleem er dan ook. Als het echt een whatsapp probleem zou zijn zouden toch veel meer mensen er last van moeten hebben? Het lijkt iets in combi te zijn met jouw telefoon. Sowieso zou het gebruik van een andere App niet nodig moeten zijn natuurlijk.

Verkocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
l3art schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:48:
Probeer eens whatsapp bèta te installeren. Is het probleem er dan ook. Als het echt een whatsapp probleem zou zijn zouden toch veel meer mensen er last van moeten hebben? Het lijkt iets in combi te zijn met jouw telefoon. Sowieso zou het gebruik van een andere App niet nodig moeten zijn natuurlijk.
Ik bedoel niet per se dat het probleem bij WhatsApp zelf ligt, maar ik denk dat er een communicatiefout plaatsvindt ofzoiets. Ik heb een aantal mailwisselingen gehad met de ontwikkelaar van de LED-app, en hij is nu mijn log aan het onderzoeken (had debugging in zijn app aangezet). Nu is het dus afwachten :). Ik zal dit topic updaten zodra er meer bekend is.

WhatsApp Beta installeren vind ik geen optie, want ik heb geen zin in gezeur met back-ups enzo, zoals ik in het OnePlus 3(T)-topic al eerder aangaf. Toch bedankt voor je reactie :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:00:
WhatsApp Beta installeren vind ik geen optie, want ik heb geen zin in gezeur met back-ups enzo, zoals ik in het OnePlus 3(T)-topic al eerder aangaf. Toch bedankt voor je reactie :).
Whatsapp Beta is een kwestie van aanvinken dat je beta tester wilt worden en je bent klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:24:
Whatsapp Beta is een kwestie van aanvinken dat je beta tester wilt worden en je bent klaar.
Wellicht dat ik dat ga proberen als het probleem blijft aanhouden nadat ik antwoord van die ontwikkelaar heb.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True