Speakers uit het zicht plaatsen/wegwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 13:07
Inleiding:
Op dit moment komt het geluid in de huiskamer enkel van onze sony televisie. Je kunt je voorstellen dat het geluid niet al te best is en aangezien we vaak spotify/youtube via de TV streamen en ook welleens een filmpje kijken wil ik een speakerset gaan aanschaffen.

Nu is het alleen zo dat we (lees mijn vriendin ;) ) speakers uberlelijk vindt en deze liever niet in het zicht heeft. De tv-ontvanger, raspberry, etc heb ik al allemaal weggewerkt maar nu moet er dus nog een oplossing gevonden worden zodat de speakers niet in het zicht zijn.

Het plan:
Nu had ik bedacht dat ik wellicht een soundbar onder aan het tv kastje achter tegen de muur kan bevestigen zodat deze niet in het zicht staat (zie foto).

Ik heb even gekeken naar wat soundbars en deze zijn zo'n 55mm hoog en ik denk dat dit laag genoeg is zodat de soundbar niet zichtbaar zal zijn (moet ik echter nog even uitproberen)
Tv-kastje
Tv-kastje (met raster)
Tv-kastje onderkant

Verder heeft de huiskamer al zo'n 8 speakeraansluit punten waarvan 2 langs de tv en 2 aansluitingen tegenover de tv waar de bank staat.
Wellicht dat ik ook nog 2 extra speakers onder de bank wil leggen.
speakeraansluiting naast bank1
speakeraansluiting naast bank2

Vraag:
De vraag die ik echter heb is wat dit gaat doen met het geluid, met name van de soundbar als deze onder aan het tv-kastje hangt.
Het geluid zal dan namelijk naar beneden kaatsten en dan terug omhoog via de vloer.

Iemand enig idee of dat het geluid niet teveel vervormd?

Iemand ervaring mee het wegwerken van speakers?

d'n oliesjeik

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:48
Speakers horen niet geblokkeerd te worden. Vooral de hogere frequenties hebben daar sterk onder te lijden.

Er bestaan wel extra platte speakers die je aan de muur bevestigd, maar die zijn doorgaans ook wat duurder. Andere optie is om twee kleine boekenplankspeakers op het meubel direct naast de tv te zetten. Of een soundplate waar de tv op komt te staan, of een vrij platte soundbar boven de tv. De laatste twee opties zijn niet ideaal, maar beter dan speakers onder/achter het meubel of bank plaatsen.

Overigens hebben de meeste losse speakers nog een versterker nodig. Er zijn actieve speakers (waar soundbars ook onder vallen), maar die zijn door de ingebouwde versterkerunit weer niet zo plat.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 30-04-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 22:38
Wat zit er in die kastjes onder de tv, je zou ook daar 2 speakers in kunnen zetten en de deurtjes uitwisselen voor varianten met wit speaker doek dan staan de speakers niet in het zicht.

Of jezelf afvragen of al die compromissen uiteindelijk recht doen aan de reden, de beste oplossing is natuurlijk gewoon twee speakers links en rechts naast de tv, in de hoeveelheid kleurstellingen die er te krijgen zijn is er vast wel 1 te vinden die voldoet aan de luisterverwachtingen en ook optisch ermee door kan.

Uiteindelijk hoort je vriendin ook dat het geluid nu prut is neem ik aan, speakers met fatsoenlijk geluid hoeven niet levensgroot te zijn natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door DjaRoel op 30-04-2017 15:41 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 14:47
Koop dan niks. Je vriendin koopt ook geen schoenen van € 300 om ze daarna niet te dragen omdat jij ze uberlelijk vindt.

Zonder gekheid, zonde van je geld om een soundbar zo laag onder een meubel weg te moffelen. Je krijgt dan een heel raar geluid wat ook niet lekker uit de tv lijkt te komen. Twee boekenplank speakers is een mooie oplossing. Wellicht is de Sonos sounddplate ook wel wat voor jullie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:40
Ik zie niet echt in waarom bij deze witte inrichting geen mooie witte speakers passen. De tijd dat alle speakers zwart waren en 80 ton wogen ligt achter ons (echter staan die hier nog wel lekker te spelen :+ ). Ook zijn zuilen wat slanker gaan ogen. Om maar een paar te noemen: pricewatch: Q Acoustics 3050 (Wit) dit kan er zeker mee door en ook de pricewatch: Dali Zensor 7 (Wit) is niet lelijk. Of een maatje kleiner bijvoorbeeld: pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 685 S2 White (Wit).

En dan ga je er echt op vooruit qua geluid. Monteer in ieder geval geen soundbar onder je meubel, want dat is een beetje alsof je een koptelefoon naast je oor plaatst. Je hoort nog wel iets, maar niet zoals het bedoelt is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je wel zo'n lelijk krukje in de hoek zetten maar zijn een paar vloerstaanders geen optie? Op een vloerstaander kan je ook een raar mandje met een plant zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: https://www.hifiklubben.nl/globalassets/product-images/scandyna/psminipod3hgbk_1.jpg
Een paar Scandyna minipods staan misschien best oke op dat meubel, ook al is het kastje een beetje smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Oliesjeik1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:20:
Inleiding:
Nu is het alleen zo dat we (lees mijn vriendin ;) ) speakers uberlelijk vindt en deze liever niet in het zicht heeft.
2 mogelijkheden:
Inbouw speakers of geen speakers.
Gelukkig mag de TV wel in het zicht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:46

Chris van der G

Tailchakra

Wat een zonde, heb je het geluk zulke mooie plekken te hebben voor de speakeraansluitingen. Mag je ze niet gebruiken!

Ik zou toch gewoon even rondkijken, er zijn zeker kleine mooie speakers te vinden in verschillende kleuren en maten. Misschien valt ze over te halen.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Finesse schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:36:
[...]

2 mogelijkheden:
Inbouw speakers of geen speakers.
Gelukkig mag de TV wel in het zicht staan.
Optie 3: Een andere vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Setje soundsticks ... van de woofer maak je een aquarium en plaats je op het krukje.
Het stolpje vervang je door satteliet, idem voor kaarshouder.
https://www.bol.com/nl/p/...0000011756073/?country=BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Als het ergens achter moet zou ik er uberhaupt geen geld aan uitgeven. Is een beetje als een sportauto kopen en dan altijd als een oma rijden. Er moet toch wel iets te vinden wat je iets vindt? Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.superfi.co.uk/images/product/large/108157_1_.jpg

Of Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcinema.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/1035x692/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/c/hcs8systemwhite_1.jpg

Of

Afbeeldingslocatie: http://elektrozine.be/wp-content/uploads/2016/03/rsz_kef_egg.jpg

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 13:07
haha, hartelijk gelachen om een aantal reacties >:)
Het is in ieder geval duidelijk dat een soundbar onder het meubel plaatsen een slecht idee is.

Ik zal de aangedragen speakers eens bekijken en eens zien of er een aantal tussen zitten die we allebei mooi vinden ;) Het is niet (meer) zo dat een speaker in het zicht absoluut uitgesloten is en met de aangedragen speakers kan ik wel wat.

Bedankt allemaal.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
Neem je vriendin is mee naar een hifi winkel. Neem dan naast je vriendin ook nog muziek mee wat ze mooi vindt.

Hoogstwaarschijnlijk komen jullie (je vriendin) dat losse speakers toch echt het mooiste zijn en dat vloerstaanders het beste klinken.

De compromie is om dan met een setje boekenplank speakers thuis te komen. Bijvoorbeeld de Q acoustic 3020 welke ik er briljant vindt uitzien.

Zo heb jij je speakers die goed klinken en je vrouw geen lompe zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:46

Chris van der G

Tailchakra

NL_Scratch schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:51:
Neem je vriendin is mee naar een hifi winkel. Neem dan naast je vriendin ook nog muziek mee wat ze mooi vindt.

Hoogstwaarschijnlijk komen jullie (je vriendin) dat losse speakers toch echt het mooiste zijn en dat vloerstaanders het beste klinken.

De compromie is om dan met een setje boekenplank speakers thuis te komen. Bijvoorbeeld de Q acoustic 3020 welke ik er briljant vindt uitzien.

Het idee hiervan klopt wel. Je moet altijd met het ergste beginnen en dan naar beneden compenseren. Is een beetje als het "I want 500$ for that pencil" gewringel van pawn shops. Op die manier kan er naar beneden gehandeld worden en zit je altijd goed. _/-\o_

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-06 22:38
NL_Scratch schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:51:

Het is wel een beetje kort door de bocht dat een vloerstaander beter klinkt, het is zeer waarschijnlijk dat in een directe vergelijking een boekenplankspeaker met een vergelijkbare prijs beter klinkt dan een vloerstaander. Wellicht dat die vloerstaander iets dieper gaat in het laag, maar het midden en hoog zal zeker niet slechter zijn.

Voor de topicstarter is het beste compromis zodoende 2 hoogwaardige boekenplankspeaker's aangevuld met een sub voor films/tv kijken. De sub kan immers wel uit het zicht geplaatst worden.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:31
Naast de genoemde Q acoustics 3020, heb ik zelf goede ervaringen met de vrij kleine en onopvallende Dynaudio M10, ook in wit te verkrijgen.
Hebben een erg mooi afstraalgedrag en zijn makkelijk te plaatsen. Er komt relatief veel en mooie bas uit. Een subwoofer voegt wat toe, maar hoeft eigenlijk niet eens. Het is een neutrale speaker met stemmen op de voorgrond.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
DjaRoel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Het is wel een beetje kort door de bocht dat een vloerstaander beter klinkt, het is zeer waarschijnlijk dat in een directe vergelijking een boekenplankspeaker met een vergelijkbare prijs beter klinkt dan een vloerstaander. Wellicht dat die vloerstaander iets dieper gaat in het laag, maar het midden en hoog zal zeker niet slechter zijn.

Voor de topicstarter is het beste compromis zodoende 2 hoogwaardige boekenplankspeaker's aangevuld met een sub voor films/tv kijken. De sub kan immers wel uit het zicht geplaatst worden.
Tuurlijk het is kort door de bocht en ik ben het zeker met je eens. Maar net wat anderen zeggen als je met vloerstaanders begint en je eindigt bij een goed setje boekenplank dan is dit wat mij betreft absoluut geen straf.
Pagina: 1