Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door een Twitter bericht werd ik weer geattendeerd op de situatie in Zuid-Afrika.

Artikel; http://www.news24.com/Sou...-gigabas-adviser-20170429

Een adviseur van een minister haalt aan dat de bevolking zich op het ergste moet voorbereiden om radicale economische veranderingen mogelijk te maken. Hierbij noemt hij onder andere Zimbabwe.

Hoe kan ik deze ontwikkelingen duiden en wat kan de internationale gemeenschap doen om wantoestanden zoals in Zimbabwe plaatsvonden/vinden te voorkomen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Hier iets meer: https://www.trouw.nl/same...elt-zuid-afrika~ab133e05/

'We' moeten vooral ZA zelf deze binnenlandse aangelegenheid moeten laten uitzoeken. Het land heeft met moeilijke problemen te maken die voor zover ze vergelijkbaar zijn met hier veel extremer zijn. Totnutoe gaat dat eigenlijk alleszins redelijk, en zoals het Trouw artikel laat zien: ook de regeringspartij heeft prima goed in beeld dat Zimbabwe 2.0 niet het pad voorwaarts is voor Zuid-Afrika.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brent schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:49:
Hier iets meer: https://www.trouw.nl/same...elt-zuid-afrika~ab133e05/

'We' moeten vooral ZA zelf deze binnenlandse aangelegenheid moeten laten uitzoeken.
Dank voor de link. Zal het doornemen.

Maar moeten wij ZA haar gang laten gaan in de afglijdende schaal ook als dat wellicht bij genocide en hongersnood uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:01:
[...]

Maar moeten wij ZA haar gang laten gaan in de afglijdende schaal ook als dat wellicht bij genocide en hongersnood uitkomt?
Retoriek is buiten de Nederlanden doorgaans wat scherper ;) We moeten ons daar even druk over maken als over Le Pen's gaskamers: totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brent schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:51:
[...]

Retoriek is buiten de Nederlanden doorgaans wat scherper ;) We moeten ons daar even druk over maken als over Le Pen's gaskamers: totaal niet.
Ik denk dat je de problematiek in ZA zwaar onderschat. Hier nu lacherig over doen geeft geen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat je de problematiek in ZA zwaar onderschat. Hier nu lacherig over doen geeft geen pas.
Ik doe niet lacherig :? Je komt hier nota bene zelf om achtergrond vragen, misschien moet je die dan ook eerst tot je nemen voordat je anderen van onderschatten beschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19
In de TS vraag je hoe je de ontwikkelingen moet duiden, dus blijkbaar weet je er zelf niet zo heel veel van. Hoe kun jij dan nu weten dat Brent de problematiek onderschat?

Wat vind je van het artikel in Trouw en op basis van welke bronnen denk je vervolgens dat Brent de ernst onderschat?

Sinds de afschaffing van apartheid maken blanke Zuid-Afrikanen zich continu zorgen over het verlies van hun privileges, bezittingen en leven. Het Zimbabwe-doemscenario wordt al jaren te pas en te onpas van stal gehaald, tot nu toe steeds ten onrechte. Wat doet jou denken dat dit keer anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:23:
[...]

Ik doe niet lacherig :? Je komt hier nota bene zelf om achtergrond vragen, misschien moet je die dan ook eerst tot je nemen voordat je anderen van onderschatten beschuldigd.
Le Pen vergelijken met Zuid Afrika is zeer onrespectvol en een drogreden. In ZA is momenteel genocide gaande, terwijl daarvan in Frankrijk geen sprake van is.

Moorden per jaar in ZA: ±17.000.
Moorden per jaar in Frankrijk: ±800.
Anakha schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:32:
In de TS vraag je hoe je de ontwikkelingen moet duiden, dus blijkbaar weet je er zelf niet zo heel veel van. Hoe kun jij dan nu weten dat Brent de problematiek onderschat?

Wat vind je van het artikel in Trouw en op basis van welke bronnen denk je vervolgens dat Brent de ernst onderschat?

Sinds de afschaffing van apartheid maken blanke Zuid-Afrikanen zich continu zorgen over het verlies van hun privileges, bezittingen en leven. Het Zimbabwe-doemscenario wordt al jaren te pas en te onpas van stal gehaald, tot nu toe steeds ten onrechte. Wat doet jou denken dat dit keer anders is?
Kom op man, Frankrijk vergelijken met Zuid-Afrika slaat totaal nergens op, dat snap je toch zelf ook wel?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe kom je erbij dat dit genocide is? Juist het misbruiken van dat woord vertroebelt de discussie.

Zuid-Afrika heeft een hoop criminaliteit en altijd al veel misdaad en drugsgerelateerde moorden gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 30-04-2017 16:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Genocide? Weet jij wel wat dat is?

En heb je bewijzen van die genocide? Bij zo'n zware beschuldiging mag je ook wel met wat feiten komen. En dan bedoel ik échte feiten, geen alternatieve feiten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:52:
Hoe kom je erbij dat dit genocide is? Juist het misbruiken van dat woord vertroebelt de discussie.
Omdat racistische Zuid-Afrikanen systematisch mensen met een bepaalde huidskleur aan het uitroeien en beroven zijn.

The proof is in the pudding. Kijk maar naar welke liederen die racisten daar zingen (de partij die nu aan de macht is)

http://www.reuters.com/ar...ism-idAFJOE62T0IM20100330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Ik zie een karige topic start met een link naar retoriek en daarna vervalt het topic binnen 1 pagina al in beschuldigingen van genocide. Ik zie weinig kans dat dit topic verbeterd, dus daarom doe ik hier een slot op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.