De titel zegt het eigenlijk al... sinds 2 dagen werken mijn keyboard en touchpad niet als ik mijn laptop uit de slaapstand haal,of opnieuw opstart. Maar... alléén de eerste, ongeveer, 2 minuten. Dan doen ze het weer wel, en lijkt ook de buffer van alles wat ik in die tijd heb geprobeerd te typen, uitgevoerd te worden.
Ook de functieknoppen werken dan niet.
Het lijkt zonder echt aanwijsbare reden gebeurd te zijn. De laptop was op de achtergrond nog bezig met een Windows Update, met al een dag of wat de melding dat ik nu écht moest rebooten. En opeens gebeurde dit dus.
Het gaat om een HP Envy 13-d021nd die ik in december 2015 heb gekocht.
De laptop draait (feitelijk probleemloos, tot nu) Windows 10.
Ik heb systeemherstel uitgevoerd, drivers geüpdate (of pogingen daartoe gedaan). Zonder effect.
In de device manager staat niets op 'waarschuwing', behalve de biometrische sensor (vingerafdrukscanner) die ik handmatig heb uitgeschakeld. Die opnieuw inschakelen maakt overigens niet uit.
Een externe muis werkt direct en volledig, een extern keyboard om te testen heb ik niet.
Een ander energieschema helpt niet.
Ik ben er >95% zeker van dat het een software-issue moet zijn. Als ik bij een koude boot de BIOS of de diagnosticsmodule start, werkt het keyboard direct. Bij de low-level diagnostics worden ook geen fouten gevonden.
Het lijkt dus op Windows niveau ergens mis te gaan.
Ook de functieknoppen werken dan niet.
Het lijkt zonder echt aanwijsbare reden gebeurd te zijn. De laptop was op de achtergrond nog bezig met een Windows Update, met al een dag of wat de melding dat ik nu écht moest rebooten. En opeens gebeurde dit dus.
Het gaat om een HP Envy 13-d021nd die ik in december 2015 heb gekocht.
De laptop draait (feitelijk probleemloos, tot nu) Windows 10.
Ik heb systeemherstel uitgevoerd, drivers geüpdate (of pogingen daartoe gedaan). Zonder effect.
In de device manager staat niets op 'waarschuwing', behalve de biometrische sensor (vingerafdrukscanner) die ik handmatig heb uitgeschakeld. Die opnieuw inschakelen maakt overigens niet uit.
Een externe muis werkt direct en volledig, een extern keyboard om te testen heb ik niet.
Een ander energieschema helpt niet.
Ik ben er >95% zeker van dat het een software-issue moet zijn. Als ik bij een koude boot de BIOS of de diagnosticsmodule start, werkt het keyboard direct. Bij de low-level diagnostics worden ook geen fouten gevonden.
Het lijkt dus op Windows niveau ergens mis te gaan.