Toon posts:

Compaq Servers: VRM omzeilen ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een uitvoerige search die geen resultaat heeft opgeleverd:

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een FCPGA of PPGA naar Slot-1 converter (met processor natuurlijk), zodat het gebruik van een Voltage Regulator Module in een Compaq Server bij het upgraden van 1 naar 2 processoren overbodig wordt?

Mijn meest brandende vraag is: Welk type converter is hiervoor het best te gebruiken?

Verwijderd

Is het niet zo dat je zonder VRM helemaal geen spanning op je slot heb, en dus ook
niet op de converter ?
Dan zou je er toch wel een nodig hebben.
Dit even gerederneerd vanuit pure logica, niet uit ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laten vertellen (dus val mij er niet op aan) dat een tweede CPU op deze manier is bij te plaatsen. Op de converter zou dan het voltage in te stellen moeten zijn. Misschien is deze info niet correct, maar ik hoopte van wel.

Indien het niet mogelijk is, tja, dan zou ik toch best wel willen weten waar je die dingen voor niet-Compaq-prijzen kunt kopen.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Sorry, maar je hebt bij compaq (indien noodzakelijk) per proc. een VRM nodig, dus ook met een slotconverter. Die VRM zorgt voor spanning op het slot. Je hebt de VRM nodig voor de proc die je plaatst. Die mag dan wel op een slotconverter zitten, maar moet wel weer dezelfde stepping hebben als de reeds geplaatste (iig niet meer dan 1 stepping afwijking). En daar ligt dan je probleem.

Suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dan heb ik dus inderdaad verkeerde informatie ontvangen. Ik heb inmiddels een VRM besteld.

Mijn dank is groot! B-)

Verwijderd

wat kost nu zo'n VRMmetje?

Verwijderd

En waar heb je hem besteld?
Pagina: 1