[PW] "Geen" en stats?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
categorie: Netwerkadapters

1. 5GHz-ondersteuning: Ja
2. Card Interface: geen PCI-e 2.0 x8

Wat geven de aantallen nu precies aan? Het lijkt het aantal resultaten te zijn als je de betreffende optie aanklikt, tenzij er 0 staat.. Is de 0 hier een bug?

In de wel situatie is het aantal ook niet afhankelijk van de selectie van andere checkboxes, waarom is dit bij geen wel het geval?

Ook springt ie van geen naar wel als je de laatste checkbox uit klikt, hoort dit?
En als je van wel naar geen gaat, veranderen de aantallen niet. Deze veranderen pas als je daarna een checkbox aanklikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-04-2017 23:37 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:26:
[...]
Wat geven de aantallen nu precies aan? Het lijkt het aantal resultaten te zijn als je de betreffende optie aanklikt, tenzij er 0 staat.. Is de 0 hier een bug?
Het geeft het aantal producten aan binnen de huidige resultset dat voldoet aan die betreffende specificatie.
In de wel situatie is het aantal ook niet afhankelijk van de selectie van andere checkboxes, waarom is dit bij geen wel het geval?
Zie boven ;) Overigens alleen in het geval van een OF-selectie. Bij een EN selectie kunnen opties elkaar immers uitsluiten.
Ook springt ie van geen naar wel als je de laatste checkbox uit klikt, hoort dit?
Dat hoort niet, maar als er geen opties zijn dan 'reset' het filter en daarmee ook de switch. Het kost relatief veel moeite om dat te 'fixen' terwijl het maar een minor issue is.
En als je van wel naar geen gaat, veranderen de aantallen niet. Deze veranderen pas als je daarna een checkbox aanklikt.
En ook dat is dus een direct gevolg van de definitie van dat getal (zie mijn eerste antwoord). Wel of Geen heeft daar dus logischerwijs geen invloed op :)

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
crisp schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:55:
Het geeft het aantal producten aan binnen de huidige resultset dat voldoet aan die betreffende specificatie.
Dus na 1 en 2 zijn er 71 producten die geen PCI-E 2.0 x1 hebben?
En 0 die geen Ethernet (RJ-45) hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uVzkAfmkCMu34zeaIuiP5ryb/full.png

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Dus na 1 en 2 zijn er 71 producten die geen PCI-E 2.0 x1 hebben?
En 0 die geen Ethernet (RJ-45) hebben?

[afbeelding]
Nee, er zijn binnen de resultaten nog 71 producten die wel PCI-E 2.0 x1 hebben. Als je die aanvinkt en de switch staat op 'geen', dan zal je dus 71 resultaten minder krijgen.

Intentionally left blank

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zeker weten? Zonder filters zie ik er maar 9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wGT3uBB8fbnw0HDO9vIKx1ev/full.png

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Olaf van der Spek schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Zeker weten? Zonder filters zie ik er maar 9.

[afbeelding]
Nee, nu weet ik het niet meer zeker :P Dat was iig wat ik er altijd van begrepen heb (en mij ook het meest logisch leek).

Dan mag @ACM hier uitleg over proberen te geven :P

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is de bedoeling dat het aangeeft hoeveel resultaten er zijn nadat je de optie hebt aangevinkt. Dat geldt voor alle scenario's, dus zowel voor geen als voor wel.

Maar omdat deze producten bepaalde specificaties helemaal niet meer hebben, komen er dan ook geen verse stats. In dit geval geldt dat vast voor de ethernet-aansluiting, die dan 0 wordt ipv 'geen effect op het resultaat'.

Het nadeel is dat het ook wat tricky is om goed op te lossen, want bij een 'en'-filter moet dat dan uiteraard wel 0 staan. En bij een 'niet een combinatie van X, Y'-variant moet het zelfs tot effect hebben dat het hele filter effectief op 'geen effect' komt te staan (want 'niet X & Y & 0' = 'niet 0' = '1').

@crisp zo duidelijker?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ACM schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:14:
Het is de bedoeling dat het aangeeft hoeveel resultaten er zijn nadat je de optie hebt aangevinkt. Dat geldt voor alle scenario's, dus zowel voor geen als voor wel.
Met of / wel lijkt dat niet te kloppen, dan lijkt het het aantal resultaten te zijn dat die eigenschap heeft.
Maar omdat deze producten bepaalde specificaties helemaal niet meer hebben, komen er dan ook geen verse stats. In dit geval geldt dat vast voor de ethernet-aansluiting, die dan 0 wordt ipv 'geen effect op het resultaat'.
Is "-" in plaats van 0 een idee?
Het nadeel is dat het ook wat tricky is om goed op te lossen
Tricky om te implementeren?
Qua logica / specificatie is het niet heel tricky neem ik aan.
Pagina: 1