Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08 22:52
Hallo mede tweakers,

Ik heb afgelopen week een nieuwe 4k monitor gekocht, de LG 27UD58-B.

Prachtig ding en de resolutie is haarscherp, echter merkte ik op dat ik een soort van zeer fijne horizontale lijntjes zie tussen de pixels. Dit valt vooral op blauwe en groene kleuren. Het is best ergerlijk aangezien het afdoet aan de hoge resolutie en beeldkwaliteit.

Het kan niet zo zijn dat ik de pixel zelf gewoon zie, aangezien het zo'n hoge resolutie is dat dit niet mogelijk is. Bovendien zou het dan ook verticaal te zien zijn.

Heeft iemand een idee wat dit is en of het op te lossen is? Zou het met de matte coating te maken hebben? Het is volgens mij hardwarematig aangezien ik het ook zie in het onscreen menu en verschillende kabels en computers heb gebruikt. Ook kan ik mij herinneren dat mijn eerste unit dit ook had (in misschien mindere? mate), die ik heb moeten omruilen door verzend beschadiging.

Alvast bedankt!

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/r2twqh98f/IMG_1207.jpg
Ik zie het zoals rechts van het midden op de foto (waar de focus ligt). Dit is geen grid die je soms ziet als je fotos maakt van beeldschermen.

Iemand een idee wat het is?

[ Voor 13% gewijzigd door Maikjuh op 30-04-2017 12:22 ]

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 14:57
Weet je intussen wat de horizontale lijntjes zijn?

PS. Ik heb vorige week dit LG scherm gekocht, en op mijn scherm zijn geen lijntjes zichtbaar.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Ik heb hem retour gedaan en mijn geld teruggekregen. Aangezien dit mijn tweede unit was (eerste had beschadiging door verzending) was ik er klaar mee en ben ik terug bij mijn oude samsung monitor met tl backlight.. :')