[Vraag] Naam van 'meerdere HDMI devices in 1 (Smart) device'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Beste Tweakers

Een kleine week geleden was ik in de Media Markt in Den Haag, daar zag ik een mooie set-up staan van, als ik mij niet vergis, Samsung. Er werd geadverteerd met een device dat erg eenvoudig zou zijn, het zou mogelijk zijn om meerdere HDMI devices aan te sluiten en dit allemaal met 1 remote te kunnen bedienen.

Nu heb ik mij deze middag al suf lopen zoeken naar de naam van het device, maar ik vind totaal niet wat ik zoek. Mijn vraag is dan ook, heeft iemand enig idee waar ik het over heb? En hoe het apparaat heet? Ik begin langzamerhand te denken dat het niet van Samsung was (wat vreemd zou zijn, het was in een Samsung hoek).

P.S. Ik woon zelf niet in de buurt van een Media Markt, laat staan Den Haag. Vandaar dat ik het vraag :9

Alle reacties

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een receiver? Daarmee kun je de input selecteren die dan op je tv wordt weergegeven, met het bijbehorende geluid. Die reageert uiteraard op zijn eigen remote.

Voor de echte bediening van alle apparatuur heb je een universele remote nodig, zoals een logitech harmony.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Bedankt voor je input. Maar het was echt een soort van HDMI switch (4 in 1 uit) maar dan smart met bijbehorende remote.

[ Voor 14% gewijzigd door Satom op 29-04-2017 20:28 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja sorry, ik had nog niet in de gaten of je wist wat een receiver is. (je zou niet de eerste zijn)

Staat t niet op de site van de mediamarkt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Helaas, zoiets is het helaas niet. Lijkt er wel op.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:31:
Ja sorry, ik had nog niet in de gaten of je wist wat een receiver is. (je zou niet de eerste zijn)

Staat t niet op de site van de mediamarkt?
Ik had al even rondgekeken op de site, maar ik ben bang dat ik het misschien niet helemaal goed heb gezien :9

Edit: als ik mij niet vergis was het iets met Samsung Smart Hub, maar als ik daar op zoek vind ik geen device.

[ Voor 8% gewijzigd door Satom op 29-04-2017 20:49 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:52
Anders weer even een dagje Den Haag inplannen ;)
Kan je helaas ook niet verder helpen dan het kastje wat hierboven al genoemd is :)

2250 WP Zuid PVoutput

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07-2025
@Satom Bedoel je zoiets ?
Afbeeldingslocatie: https://s7d2.scene7.com/is/image/SamsungUS/Pdpgallery-sek-2500u-za-600x600-C2-052016?$product-details-jpg$
SEK2500U One Connect Evolution Kit

Afbeeldingslocatie: https://s7d2.scene7.com/is/image/SamsungUS/Pdpgallery-sek-3500u-za-600x600-C3-052016?$product-details-jpg$
SEK3500U One Connect Evolution Kit

[ Voor 0% gewijzigd door PE4000 op 29-04-2017 22:45 . Reden: txt toevoeging ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Ik gok dat het een soort van HDMI switch of matrix is geweest met CEC-support. Andere mogelijkheid is wat DrivinUCrazy al aangaf, een receiver met CEC-support. Daar zit zo'n switch of matrix al in. Vrijwel alle moderne receivers doen dit wel. Van belang is natuurlijk wel dat de hardware die je erop aansluit ook CEC-ondersteuning biedt.

iRacing Profiel

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:12
Of was het niet, heel stiekem, een Logitech Harmony? (Al dan niet in combinatie met een receiver)

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klinkt heel erg als deze setup; https://www.pulse-eight.c...matrix-with-poh-receivers

Hebben verschillende versies ervan, gaat over CEC. Mits goed afgesteld werkt het beter dan een universele AB.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Donderstraaltje schreef op zondag 30 april 2017 @ 01:30:
Klinkt heel erg als deze setup; https://www.pulse-eight.c...matrix-with-poh-receivers

Hebben verschillende versies ervan, gaat over CEC. Mits goed afgesteld werkt het beter dan een universele AB.
Niet helemaal. Dat is een matrix met netwerk-extenders gecombineerd. Erg leuk device, maar kan veel meer. Een matrix verwacht ik al niet bij de Media Markt aan te treffen, laat staan dergelijke hardware.

iRacing Profiel

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Topicstarter
Potverdorie, dit zou het wel eens kunnen zijn. Als ik de functies bekijk lijkt het er sprekend op. Helaas is de prijs wel hoger dan verwacht. Misschien dan toch maar voor een degelijke HDMI switch gaan.

Misschien had ik dat er bij moeten vertellen: ik heb zelf Ambilight voor de TV gemaakt. M.b.v. een (goedkope) HDMI switch kan ik alle apparaten eenvoudig aansluiten op de Ambilight. Helaas zorgt de switch zo nu en dan er voor dat het geluid en beeld niet meer synchroon lopen :/
Pagina: 1