Ik vraag mij af of er zoiets bestaat?
Ik ga regelmatig met de tent op reis en gebruik meestal mijn Smartphone om muziek te beluisteren s'avonds maar nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om mijn jbl boost tv bar te gebruiken
Enige nadeel hieraan is dat hij enkel werkt met een stekker
Iemand idee'tjes?
Uiteraard bestaan die... alleen kosten ze een stukje meer, zeker als je een beetje kwaliteit wil.PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:49:
Een stekker geeft ook aan dat het 230V is. Een powerbank geeft dat gewoon niet.
Goedkoopste die ik zo snel kan vinden: https://www.bol.com/nl/p/...000-mah/9200000025474053/
Ze bestaan wel, bijvoorbeeld de Anker PowerHouse:

Maar in Nederland zijn ze eigenlijk zo goed als niet te verkrijgen. Waarom precies weet ik niet, maar ik vermoed vanwege veiligheidsredenen. Je kijkt trouwens al snel aan tegen een prijskaartje van 500 euro/dollar of meer.

Maar in Nederland zijn ze eigenlijk zo goed als niet te verkrijgen. Waarom precies weet ik niet, maar ik vermoed vanwege veiligheidsredenen. Je kijkt trouwens al snel aan tegen een prijskaartje van 500 euro/dollar of meer.
edit:
Ah, die van MicGlou was ik zelf nog niet tegengekomen. Best interessante optie [ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 29-04-2017 19:53 ]
The devil is in the details.
Je hebt gelijk. Ik zeg het niet goed. Een goedkope simpele powerbank die werkt voor telefoons is geen optie. Je komt dan inderdaad op een andere duurdere oplossing uit.MicGlou schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:52:
[...]
Uiteraard bestaan die... alleen kosten ze een stukje meer, zeker als je een beetje kwaliteit wil.
Een echte Tweaker haalt die JBL bar uit elkaar, kijkt op wat voor spanning dat ding van binnen werkt en gaat op basis daarvan een omvormertje maken wanneer dat nodig is. De kans is érg groot dat in dat apparaat een transformator zit die als eerste de spanning naar beneden brengt naar bijvoorbeeld 5 of 12 V. Wanneer je dit weet zou je er een 2e power-inlet bij kunnen maken zodat je de trafo kunt omzeilen.
Kennen we die dingen niet gewoon als UPS?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als het goed is lijkt de voeding lijkt een beetje op een laptopoplader zoverre google afbeeldingen het laat zien.
Als je hier op kijkt staat er een voltage en het aantal ampère, als je deze kan posten komen we een stuk verder.
Als je hier op kijkt staat er een voltage en het aantal ampère, als je deze kan posten komen we een stuk verder.
Voor minder dan de prijs van zo'n 230v powerbank koop je ook een leuke (JBL charge) bluetooth speaker. Met powerbar ingebouwd.
Maar aansluiten op een powerbar dmv een dc-dc voeding kan natuurlijk nog voordeliger zijn.
Maar aansluiten op een powerbar dmv een dc-dc voeding kan natuurlijk nog voordeliger zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door _ferry_ op 29-04-2017 20:31 ]
Mijn google-fu leert mij dat het een 19V 2A power supply betreft. Zoek dus naar een laptop powerpack (nee, daar bedoel ik niet een accu mee), en je bent er.
Zoiets...? https://www.google.nl/#q=sinemaster
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een flink nadeel is dat van een accuspanning naar 230VAC converteren en dat een apparaat in die het weer naar laagspanning converteerd nogal veel verliezen geeft.
Als hij inderdaad 19V 2A is kan je prima een halen die ook werkt voor een laptop, stuk efficienter, dan haal je een leuke hoeveelheid looptijd uit de accu.
Als hij inderdaad 19V 2A is kan je prima een halen die ook werkt voor een laptop, stuk efficienter, dan haal je een leuke hoeveelheid looptijd uit de accu.
Anoniem: 147126

Goal Zero Yeti
Met zonnepanelen:

Of de XXL versie:

Maar deze komt misschien het dichtste bij in de buurt van wat je zoekt:
Goal Zero Sherpa (dat linker blok is de 230V inverter) :

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 29-04-2017 23:52 ]
autobatterij en omvormer naar 230V. Goedkoopste, maar niet echt praktisch.
Waarom niet een simpele loodaccu (12v 12ah) met een 12v-230 omvormer er aan ?
Zo heb je voor een aantal uren stroom. Het is ook mogelijk om er een grotere accu op aan te sluiten 100ah bijv, maar deze zijn tegen de 50 kilo. (AGM / Gel accu)
Zo heb je voor een aantal uren stroom. Het is ook mogelijk om er een grotere accu op aan te sluiten 100ah bijv, maar deze zijn tegen de 50 kilo. (AGM / Gel accu)
Maar even zonder gekheid: waarom een soundbar van de TV meenemen en een aparte accu oplossing kopen voor muziek in een fscking TENT ???
Koop gewoon een goede BT speaker op een accu. Solved. Zelfde zoniet beter geluid en stuk compacter
Koop gewoon een goede BT speaker op een accu. Solved. Zelfde zoniet beter geluid en stuk compacter
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1