Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Wendick
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 30-04-2017
Vorig jaar augustus heb ik mijn appartement verkocht en op dezelfde dag hebben mijn vriend en ik de akte getekend voor een nieuwe woning.

Aangezien we de woning samen kopen en niet wettelijk samenwonend zijn kunnen we dus elk slechts 50% van de woonbonus inbrengen, juist?

Aangezien ik mijn appartement gekocht heb in 2013 had ik een hogere woonbonus, 3040€ dacht ik dat het was.
Met de 8 maanden die ik nog heb afbetaald in 2016 zou ik in principe mijn potje kunnen vullen, aan de hogere woonbonus en hoef ik van ons huis nog niets aan te geven.

Mijn vriend had hiervoor geen eigendom dus hij kan dan 50% ingeven van de nieuwe woonbonus?

Is mijn theorie een beetje correct of zit ik er volledig naast? :?

Alle reacties

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

"Woonbonus"..... Gaat het om een Belgische situatie? Misschien handig om erbij te vermelden :)

AGee wijzigde deze reactie 29-04-2017 19:34 (3%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Wendick
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 30-04-2017
Het gaat dus inderdaad over een Belgische situatie :-)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan wens ik je veel succes met de reacties, er zitten hier best wel Belgen maar of die daar ook ervaring mee hebben? Klinkt me in de oren als iets relatief nieuws namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True