Triest - Turkse regering laat toegang tot Wikipedia blokkere

Pagina: 1
Acties:
  • 1.364 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:02
Het is weer raak. Tweakers vindt het zo nodig om weer een artikel te plaatsen over Turkije. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Na 11 jaar op tweakers te gezeten te hebben zal ik voortaan deze website vermijden. Ik zal hieronder toelichten waarom (mocht het jullie boeien);

Ik zit op Tweakers om up-to-date te blijven over de ontwikkelingen op het gebied van technologie. Ik haat nieuws. Nieuws is zo ontzettend negatief. Elke keer als ik journaal open doe is het "doden hier, ellende daar, jankende mensen iets verder op" en dat doet wat met mij psychische en emotionele toestand. Waardoor ik zelf de keuze heb gemaakt dit uit mijn leven te verbannen (zover mogelijk).

Tweakers was voor mij een leuke manier om toch 'nieuws' te kunnen volgen zonder alle negativiteit. Vaak zijn de nieuwsberichten hier op Tweakers over de ontwikkelingen en mogelijkheden. In plaats van alle ellende van de dagelijkse leven. Echter is er iets tussen Tweakers (eigenlijk in heel Nederland) vs Turkije. Als het iets gaat om Turkije in negatief beeld te zetten, staat Tweakers op het eerste rij. Ik zie gewoon geen toegevoegde waarde op een website als Tweakers dit artikel te publiceren. Oh Turkije heeft een website geblokkeerd.... en dat is Tweakers waardig? Ik durf €100,- te wedden dat dagelijkse bepaalde landen een website blokkeren, echter heeft Tweakers vooral oog op Turkije.

Los dat het artikel publiceren, doen jullie dit met 0 tekst. Turkije heeft website geblokkeerd maar we weten niet waarom en dit is niet het eerste keer? En dat is nieuwswaardig? Wacht dan in ieder geval dat je meer informatie hebt, ga op zoektocht, dat is toch wat journalistiek inhoudt? Publiceer dan een artikel waarbij je een neutraal beeld heb en ook een volledig beeld over de situatie.

Laten we het dan niet hebben over de reacties die zulke artikelen uitlokken... Ik heb zelf zover moeten gaan om aangifte te doen van enkele reacties omdat openlijk terreurorganisaties steunen ("Leve de PKK"). Al de haat zaaiende commentaren richting Turkije geeft mij een gevoel dat ik hier niet meer welkom ben op Tweakers. Ik kan niet nog leuk op een forum reageren wanneer ik weet wat voor mensen (supporters van terreurorganisatie) daar ook rondkijken en reageren.

Dit is exact de reden waarom ik 'nieuws' had opgegeven en nog wel op Tweakers langskwam.
Helaas moeten we na 11 jaar afscheid nemen ;w omdat ik eerlijk gezegd niet verwacht dat Tweakers hiermee gaat ophouden. Het is ten slotte niet het eerste keer dat ik dit laat weten niet te waarderen op Tweakers.

My best wishes.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/g5ouak/aangifte.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bent u zelf Turk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
Nope, een Nederlander net als u.

Echter met Turkse roots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch komt het ook gewoon in het nieuws als Nederland websites laat blokkeren. Voorbeeld:

nieuws: Ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBladeX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:05:
Het is weer raak. Tweakers vindt het zo nodig om weer een artikel te plaatsen over Turkije. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Na 11 jaar op tweakers te gezeten te hebben zal ik voortaan deze website vermijden. Ik zal hieronder toelichten waarom (mocht het jullie boeien);

Ik zit op Tweakers om up-to-date te blijven over de ontwikkelingen op het gebied van technologie. Ik haat nieuws. Nieuws is zo ontzettend negatief. Elke keer als ik journaal open doe is het "doden hier, ellende daar, jankende mensen iets verder op" en dat doet wat met mij psychische en emotionele toestand. Waardoor ik zelf de keuze heb gemaakt dit uit mijn leven te verbannen (zover mogelijk).

Tweakers was voor mij een leuke manier om toch 'nieuws' te kunnen volgen zonder alle negativiteit. Vaak zijn de nieuwsberichten hier op Tweakers over de ontwikkelingen en mogelijkheden. In plaats van alle ellende van de dagelijkse leven. Echter is er iets tussen Tweakers (eigenlijk in heel Nederland) vs Turkije. Als het iets gaat om Turkije in negatief beeld te zetten, staat Tweakers op het eerste rij. Ik zie gewoon geen toegevoegde waarde op een website als Tweakers dit artikel te publiceren. Oh Turkije heeft een website geblokkeerd.... en dat is Tweakers waardig? Ik durf €100,- te wedden dat dagelijkse bepaalde landen een website blokkeren, echter heeft Tweakers vooral oog op Turkije.

Los dat het artikel publiceren, doen jullie dit met 0 tekst. Turkije heeft website geblokkeerd maar we weten niet waarom en dit is niet het eerste keer? En dat is nieuwswaardig? Wacht dan in ieder geval dat je meer informatie hebt, ga op zoektocht, dat is toch wat journalistiek inhoudt? Publiceer dan een artikel waarbij je een neutraal beeld heb en ook een volledig beeld over de situatie.

Laten we het dan niet hebben over de reacties die zulke artikelen uitlokken... Ik heb zelf zover moeten gaan om aangifte te doen van enkele reacties omdat openlijk terreurorganisaties steunen ("Leve de PKK"). Al de haat zaaiende commentaren richting Turkije geeft mij een gevoel dat ik hier niet meer welkom ben op Tweakers. Ik kan niet nog leuk op een forum reageren wanneer ik weet wat voor mensen (supporters van terreurorganisatie) daar ook rondkijken en reageren.

Dit is exact de reden waarom ik 'nieuws' had opgegeven en nog wel op Tweakers langskwam.
Helaas moeten we na 11 jaar afscheid nemen ;w omdat ik eerlijk gezegd niet verwacht dat Tweakers hiermee gaat ophouden. Het is ten slotte niet het eerste keer dat ik dit laat weten niet te waarderen op Tweakers.

My best wishes.

[afbeelding]
Doei!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Met alle respect, maar u kunt dat ene nieuwsartikel ook gewoon overslaan :?

Als u van 1 zo'n artikel al dit topic aanmaakt, dan maakt u op mij een behoorlijk labiele indruk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:34
haha dit is ver uit het trieste en domste wat ik hier in lange tijd heb gezien. Volgensmij komt elke vorm van censuur gewoon op tweakers. (Donald die de klimaatwebsites verbied, China etc..) maar nu gaat het over ome erdo en nu is het een probleem. En is het tweakers en Nederland tegen Turkijen.

Toedeloe! Ik ga je in iedergeval niet missen d:)b :w :w

Doe je de groetjes aan jullie nieuwe dictator van mij?! Feliciteer hem maar met zijn eerlijke overwinning. :Y)

Even als aanvulling nu ik maar even achter de PC heb plaatsgenomen:

Dit is imo het hele probleem wat er is. Zodra er een kritisch geluid wordt gegeven tegen Erdogan ben je volgens hun aanhangers meteen iemand die een terreurorganisatie steunt. Ze willen alleen positieve dingen horen anders ben je een aanhanger van de PKK en wil je erdogan zwartmaken. Maar in dit geval lijkt het me helemaal niet tot deze discussie te horen.

Als je kijkt naar wat de argumenten zijn voor het blokkeren van de website.
-Wikipedia moet een vestiging in Turkije openen;
Waarom zouden ze dit moeten doen? Persvrijheid staat al niet heel hoog in het vaandel in Turkijen. Daarnaast is Wikileaks gewoon een non-profit waarom zou je die verplichten in je land een vesteging te openen.
-Gedragen volgens de regels van de internationale rechtsorde;
???
-De rechterlijke uitspraken gehoorzamen;
???
-Geen onderdeel worden van de ‘zwartmakerij-campagne’ van Turkije.
En dit is weer hetzelfde als ik hierboven uitleg. Het nieuws mag alleen positief zijn en anders ben je aan het zwartmaken en een terreurorganisatie aan het steunen. Wikipedia is door vrijwilligers en bezoekers zelf aan te vullen is. Staat er iets wat zeker niet klopt zal het snel verwijderd worden. Maar er zit een verschil in tussen iets wat niet klopt en iets wat wel klopt maar door Turkije liever gezien wordt dat het niet klopt.

En als laatste
#Free@Verwijderd :)F :)B

[ Voor 60% gewijzigd door Aksnes op 29-04-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Nou +1 voor de lap text.

Verders wat @martinuz zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kom vaak op Tweakers om hier op GoT leuke topics te lezen, helaas ook erg teleurgesteld over het nieuws en ook de meningen van andere die ik simpelweg niet kan negeren want ik klik en lees altijd alles, ook al wil ik het niet. Tevens merk ik dat hier meningen zijn waarmee openlijk steun wordt gegeven aan tegenstanders van Erdogan, die uiteindelijk allemaal terreurorganisaties zijn.

Ik zal zeggen de groeten, tot nooit meer.

Ter duidelijkheid: dit is een sarcastisch comment ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 29-04-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:02
FireBladeX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:05:
Echter is er iets tussen Tweakers (eigenlijk in heel Nederland) vs Turkije. Als het iets gaat om Turkije in negatief beeld te zetten, staat Tweakers op het eerste rij. Ik zie gewoon geen toegevoegde waarde op een website als Tweakers dit artikel te publiceren. Oh Turkije heeft een website geblokkeerd.... en dat is Tweakers waardig? Ik durf €100,- te wedden dat dagelijkse bepaalde landen een website blokkeren, echter heeft Tweakers vooral oog op Turkije.
Nou, genoeg nieuwsberichten over andere landen die zaken blokkeren. En tja, het is inderdaad een stuk minder nieuws als een dictatuur een site blokkeert. Maar de Turkije is toch een zogenaamd democratisch land? Met vrijheden en dergelijke?

Misschien moet je eens in de spiegel kijken of je wellicht een heel gekleurde blik op Turkije hebt. Want Nederlands beleid wordt ook vaak genoeg afgefakkeld op Tweakers, of is dat dan geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ohuh een politiek topic. Hé archie2012 (geboortejaar?) ga jij ook lekker weg? Alle tegenstanders van ome Erdo zijn terreurorganisaties???? Die opmerking verklaart precies waarom het fout gaat in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je wilt dus enkel nieuws wat al binnen je eigen referentiekader valt.
Daar schijnt Facebook goed in te zijn, het versterken van de eigen opvattingen en het uitsluiten van afwijkende.

Wel jammer dat je de zwaarte van het juridische middel van een aangifte niet beseft. Moeten weer mensen aan het werk en kost geld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
HollowGamer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:31:
Kom vaak op Tweakers om hier op GoT leuke topics te lezen, helaas ook erg teleurgesteld over het nieuws en ook de meningen van andere die ik simpelweg niet kan negeren want ik klik en lees altijd alles, ook al wil ik het niet. Tevens merk ik dat hier meningen zijn waarmee openlijk steun wordt gegeven aan tegenstanders van Erdogan, die uiteindelijk allemaal terreurorganisaties zijn.

Ik zal zeggen de groeten, tot nooit meer.
Ik heb hier ook meningen gezien waarmee openlijk steun wordt gegeven aan voorstanders van Erdogan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Volgens mij is de PKK in Nederland geen terroristische organisatie en is de aangegeven uitspraak dus ook niet echt strafbaar of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xh3adshotx schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:38:
[...]

Volgens mij is de PKK in Nederland geen terroristische organisatie en is de aangegeven uitspraak dus ook niet echt strafbaar of zo...
De PKK staat sinds 2009 op de officiele lijst van erkende terreurorganisaties van de EU (en dus ook van NL, als lidstaat zijnde). Zie http://eur-lex.europa.eu/...2009:023:0037:0042:EN:PDF

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je de PKK afschrijft als terroristische organisatie (wat de EU er ook van vindt) en nieuws waarin het regime in Turkije een objectieve site in de ban doet reden vindt om te vertrekken dan zal ik u vooral een vaarwel willen toewensen. Straks moeten we hier ook nog vinden dat aanhangers van Gulen terroristen zijn. Wellicht is verhuizen naar Turkije de manier om allerlei negatieve berichtgeving over dat land te voorkomen. Want persvrijheid is niet aan de orde in dat land. Vaarwel en het ga u goed in Turkije.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
wildhagen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:42:
[...]

De PKK staat sinds 2009 op de officiele lijst van erkende terreurorganisaties van de EU (en dus ook van NL, als lidstaat zijnde). Zie http://eur-lex.europa.eu/...2009:023:0037:0042:EN:PDF
Oh kon 'm zo snel niet vinden, mijn fout. Neemt niet weg dat ik zelf (mening) het onzin vind om hiervoor aangifte te doen maar ieder zo z'n eigen ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:42
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht de overvalwagen wel af. Of gaat Turkije nu ook om mijn uitlevering vragen? Dan heb ik meer geluk dan Böhmermann nu de diplomatieke verhoudingen tussen Nederland en Turkije erg slecht zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
Bedankt voor jullie lieve reacties O+.
Ondanks sommige hopen, verhuis ik niet naar Turkije, maar naar onze buren (hardware.info).
:w d:)b

Ook wel grappig om te vermelden... hoe gekleurd mensen zijn. Ik heb tegen Erdogan gestemd :D.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:53:
Ik wacht de overvalwagen wel af. Of gaat Turkije nu ook om mijn uitlevering vragen? Dan heb ik meer geluk dan Böhmermann nu de diplomatieke verhoudingen tussen Nederland en Turkije erg slecht zijn.
Stel dat ik het was... en zou zeggen "Leve de IS(IS)"? Dan was het afschuwelijk geweest.
U toont openbaarlijk steun aan een terreurorganisatie die mensen vermoord.

Ondanks wat voor strijd ze ook voeren, tegen wie of wat dan ook... is het zeer onmenselijk en walgelijk om steun te tonen aan een organisatie die op een laffe manier burgers vermoord. U mag zoveel grapjes maken over de uitlevering naar Turkije. Ik zou niet verbaasd zijn dat iedereen het hier ook grappig vindt. Ga je gang :) ... alleen laat ik steun aan een terreurorganisatie niet zomaar voorbij gaan. Natuurlijk weet ik ook dat die melding/aangifte hoogstwaarschijnlijk weinig uitgaat halen. Maar ik ga zoveel mogelijk inspanning verrichten als mogelijk.

Of nemen we mensen ook nog serieus die IS zien als een positieve organisatie en dat zij de 'freedom fighters' van Irak/Syrië zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door FireBladeX op 29-04-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
FireBladeX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:14:
Ondanks sommige hopen, verhuis ik niet naar Turkije, maar naar onze buren (hardware.info).

[...]

Stel dat ik het was... en zou zeggen "Leve de IS(IS)"? Dan was het afschuwelijk geweest.

Ondanks wat voor strijd ze ook voeren, tegen wie of wat dan ook... is het zeer onmenselijk en walgelijk om steun te tonen aan een organisatie die op een laffe manier burgers vermoord. U mag zoveel grapjes maken over de uitlevering naar Turkije. Ik zou niet verbaasd zijn dat iedereen het hier ook grappig vindt. Ga je gang :) ... alleen laat ik steun aan een terreurorganisatie niet zomaar voorbij.

Of nemen we mensen ook nog serieus die IS zien als een positieve organisatie en dat zij de 'freedom fighters' van Irak/Syrië zijn?
En Erdogan gaat heel lief met de oppositie om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks wat voor strijd ze ook voeren, tegen wie of wat dan ook... is het zeer onmenselijk en walgelijk om steun te tonen aan een organisatie die op een laffe manier burgers vermoord.
De PKK zorgt er bij haar aanslagen voor dat er vooral Turkse militairen en politiemensen slachtoffer worden. Diezelfde militairen en politie die in het Koerdische gedeelte van Turkije en Irak hele dorpen verdrijven op een manier die doet denken aan het begin van de Armeense genocide. Ik geef ze groot gelijk dat ze zich daar tegen verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vindt het toch wel erg typerend dat je dan nog een schermafbeelding van je aangifte moet sturen om je punt duidelijk te maken. Overigens net zo jammer dat ons belastinggeld op deze manier verkwist wordt en dat ze op het politiebureau hier tijd aan moeten besteden. Overigens gun ik hen hun pretje bij het koffiezetautomaat ook wel.

Om misschien toch even te happen op deze troll, althans ik hoop dat het een troll is.
Turkije heeft website geblokkeerd maar we weten niet waarom en dit is niet het eerste keer? En dat is nieuwswaardig?
Het is niet zo maar een site het is Wikipedia, een bron van informatie die door iedereen kan worden aangepast en toegevoegd, iedereen neemt deze bron met een korreltje zout. Als je dit niet doet is het misschien slim om je bevolking hiervan te onthouden.
Maar het is wel heel typerend om Wikipedia te censureren, je weet dat zelfs in China, het land met grote internet firewall zelfs niet alles op Wikipedia censureert.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:24:
[...]

De PKK zorgt er bij haar aanslagen voor dat er vooral Turkse militairen en politiemensen slachtoffer worden. Diezelfde militairen en politie die in het Koerdische gedeelte van Turkije en Irak hele dorpen verdrijven op een manier die doet denken aan het begin van de Armeense genocide. Ik geef ze groot gelijk dat ze zich daar tegen verzetten.
Je weet zelf donders goed dat iemand die ter dienst doet als een verkeersagent toch niets te maken heeft met anti-terreur operaties in grensgebied.

Het verbaast mij gewoon weer, keer op keer, hoe gewetenloos mensen kunnen zijn. Terreurorganisaties steunen die onschuldige mensen leven beëindigen en veel kinderen hun vader/moeder ontnemen.

Afschuwelijk. Ergens zou ik willen hopen dat je zou ervaren hoe het is om een dierbare te zien overlijden vanwege een terreuraanslag en vervolgens mensen tegenkomt die de terreurgroep steunen. Geloof mij, je zult misselijk worden. Misschien lukt het je dan om te begrijpen dat ieder dode, een te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBladeX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:48:
Je weet zelf donders goed dat iemand die ter dienst doet als een verkeersagent toch niets te maken heeft met anti-terreur operaties in grensgebied.
Dat heet collateral damage. Er zal hier in de oorlog ook wel eens een "goede" Duitser doodgeschoten zijn door het verzet die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was. Maar de massale onderdrukking van de Koerden, die weten dat de Turken tot genocide in staat zijn, roept uiteraard verzet op. Jammer dan voor de familie van die verkeersagent die zich blijkbaar toch bij een onderdrukkende geuniformeerde organisatie wilde aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:21

[...]

Ondanks wat voor strijd ze ook voeren, tegen wie of wat dan ook... is het zeer onmenselijk en walgelijk om steun te tonen aan een organisatie die op een laffe manier burgers vermoord. U mag zoveel grapjes maken over de uitlevering naar Turkije. Ik zou niet verbaasd zijn dat iedereen het hier ook grappig vindt. Ga je gang :) ... alleen laat ik steun aan een terreurorganisatie niet zomaar voorbij gaan. Natuurlijk weet ik ook dat die melding/aangifte hoogstwaarschijnlijk weinig uitgaat halen. Maar ik ga zoveel mogelijk inspanning verrichten als mogelijk.

[...]
Toch moest ik hier wel een beetje om lachen. Zelf zou ik hier geen aangifte over gaan doen omdat de AIVD dit wel snel zal gaan constantere. |:( :X

Net even zitten kijken hoeveel nieuwsartikelen Turkije wel niet heeft maar dat zijn er inderdaad wel heel wat! Denk je zelf ook niet dat het een beetje zelf aan Turkije ligt dat het zo vaak in het nieuws komt? blokkeren van populairen webpagina's als Wikipedia/Twitter/Facebook/Youtube?
Kijk dit soort blokkades zie je niet wereldwijd, misschien alleen Rusland/Noord-Korea/China.

In mijn ogen is dit Nieuws, alleen klik hier zelf niet op omdat ik dit niet interessant genoeg vind.

Jammer dat je de aangifte hier plaatst, dacht dat volwassenen dit onderling wel konden bespreken/oplossen. Dat is nu net wat Rutte ook wil :
https://www.rtlnieuws.nl/...n-aanspreken-op-asogedrag

(@Verwijderd niet dat ik je een aso vind maar het aanspreken op elkaars gedrag kan wonderen doen in NL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ondertussen op hardware.info: https://nl.hardware.info/...g-tot-wikipedia-blokkeren
FireBladeX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:16:
[...]

Nope, een Nederlander net als u.

Echter met Turkse roots.

Ook wel grappig om te vermelden... hoe gekleurd mensen zijn. Ik heb tegen Erdogan gestemd :D.
Je bent toch geen Turk?

[ Voor 67% gewijzigd door Marzman op 29-04-2017 20:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
Ach, hardware.info zit bij dezelfde club als tweakers. O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang Turkije de Armeense genocide ontkent, hulp geeft aan Daesh, Erdogan eigenlijk gewoon een dictator is en allerlei regels aan zijn laars lapt, mensen uit de EU steevast uitkaffert en belachelijk maakt, zie ik het probleem niet dat iemand leve de PKK roept. Want als de PKK een terroristische beweging is vraag ik mij af wat Erdogan is. Die heeft een zuivering in zijn land gedaan die zijn weerga niet kent. Alles en iedereen die tegen hem was, zijn partij of zijn ideeën is van zijn plaatst ontheven, gevangen gezet of op een andere manier onschadelijk gemaakt in de aanloop naar het frauduleuze referendum j.l.. Maar omdat Erdogan de EU bij de kloten heeft dekken we zijn gedrag en handelen af met de mantel der liefde en zeggen we foei.

Sterker nog; ik sluit me nog liever aan bij de Koerden of de PKK dan dat ik op vakantie ga in Turkije. Niet dat ik dat land inkom want het zou mij niets verbazen als ik al geregistreerd ben, excuus verraden ben door een Nederlandse Turk, omdat ik Erdogan meer dan eens belachelijk heb gemaakt.
Turkije heeft website geblokkeerd maar we weten niet waarom en dit is niet het eerste keer?
Wat denk jezelf waarom dit gebeurd is? Turkije staat niet bepaald bekend om de vrije nieuwsgaring. Of ben je vergeten wat ome Erdogan geflikt heeft een aantal maanden terug. Ik zeg het hierboven al.
Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.
Ik ben eigenlijk wel klaar met Turken die niets anders kunnen dan zagen en zeiken, zich continu in de slachtofferrol drukken, aangiftes doen, mensen aangeven via ambassades die zich uitspreken tegen Erdogan. En niet alleen Turken overigens er zijn nog een paar groepen die hier heel erg goed in zijn terwijl ze het hier verdomde goed hebben, en zoveel kunnen en mogen. Het is voor mij te kort door de bocht te zeggen dan hoepel je maar op, maar zoals wijlen Pim eens zei: u past zich maar aan.

Maar ga lekker aangifte doen. Dat kan je ook tegen mij doen om dat ik meer sympathiseer met de PKK dan met een labiele dictator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

[...]

-1 modden, als je het echt belangrijk vindt kan je ook nog melding maken bij Tweakers zelf erover. Om eerlijk te zijn aangifte doen nog geen eens bij me opkomen. Maar goed, je kan het doen als je er echt zo erg mee zit.

Maar wat is nu precies het probleem? Er mag geen nieuws zijn op Tweakers? Dus ook niks bijvoorbeeld met betrekking tot Brein? Of mag er alleen geen nieuws zijn waarin Turkije niet heel positief eruit komt? Ik zou zeggen: Wees blij dat het nog nieuws is dat Erdogan een website blokkeert, ik zou banger voor het moment zijn waarop dat geen nieuws meer is, omdat het business as usual is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
We hebben kennis genomen van de mededeling van de topicstarter en wachten verdere stappen van het OM af. Hiermee is wat Tweakers betreft de discussie voor nu afgesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.