[Windows 10] Probleem met opstarten na dichtklappen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje met dit probleem en kan het zelf niet oplossen. Bij het dichtklappen van mijn laptop (in mijn geval sluimerstand) kan ik mijn laptop niet meer wekken, hij blijft als het ware aanstaan en ik moet hem handmatig met de knop (7/8 seconden indrukken) uitzetten. het scherm gaat uit maar de laptop loopt wel snel leeg. Bij slaapstand gaat hij wel in slaapstand maar moet ik hem eerst opwekken om vervolgens tegen een zwart scherm aan te kijken waarna ik de laptop weer handmatig met de knop moet uitzetten.

Het probleem komt in 9/10 gevallen voor. Een enkele keer start de laptop gewoon op zoals hij zou moeten doen.

Het gaat om een asus UX303LA https://tweakers.net/pric...3la-r5143h/specificaties/

Wat ik zelf al heb geprobeerd (in deze volgorde):

- contact opnemen met Asus klantenservice. Dit leverde een aantal driver updates op, die uiteindelijk niks uithaalden met als laatste oplossing: stuur maar op, helaas kan dat flink in de kosten lopen. Wat ze dan zullen doen is downgraden naar w8.1 De juiste drivers installen en vervolgens updaten naar w10. (ik ben bang dat dit niks zal uithalen of in ieder geval dat ik uiteindelijk weer met hetzelfde probleem kom te zitten)

- Systeemherstel via windows (haalde niks uit)

- Bootinstelling gereset in de BIOS (haalde ook niks uit)

Mijn kennis stopt hier nu wel zo'n beetje. Heeft er iemand wellicht een oplossing voor dit probleem?

Bij verder benodigde informatie hoor ik het natuurlijk ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr0ppFTW op 30-04-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

In de pricewatch staat dat de laptop met windows 8.1 geleverd wordt. Heb je destijds gedowngrade naar windows 7? Zo ja, kwam je dit probleem ook voor toen er nog windows 7 op stond?

Heb ook een keer een dergelijk probleem voorbij zien komen, drivers installeren, bios flashen, windows opnieuw installeren werkte ook allemaal niet. Oplossing voor mij was uiteindelijk om er ubuntu op te zetten aangezien hij daarmee wel werkte.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Zeehond schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:35:
In de pricewatch staat dat de laptop met windows 8.1 geleverd wordt. Heb je destijds gedowngrade naar windows 7? Zo ja, kwam je dit probleem ook voor toen er nog windows 7 op stond?

Heb ook een keer een dergelijk probleem voorbij zien komen, drivers installeren, bios flashen, windows opnieuw installeren werkte ook allemaal niet. Oplossing voor mij was uiteindelijk om er ubuntu op te zetten aangezien hij daarmee wel werkte.
Excuus, je hebt gelijk. Ik heb het net nagekeken en de laptop is geleverd met Windows 8.1. De laatste keer dat ik de klantenservice heb gesproken is al een tijdje geleden, waarschijnlijk hebben ze me verteld dat ze dan zouden downgraden naar 8.1 (niet 7).

Ubuntu zou voor mij geen optie zijn denk ik, dan heb ik liever een gebrekkige windows 10. Ik heb geen ervaring met Ubuntu en het lijkt me teveel hassle om ubuntu in gebruik te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr0ppFTW op 30-04-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dr0ppFTW schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:37:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. Ik heb het net nagekeken en de laptop is geleverd met Windows 8.1. De laatste keer dat ik de klantenservice heb gesproken is al een tijdje geleden, waarschijnlijk hebben ze me verteld dat ze dan zouden downgraden naar 8.1 (niet 7).
Ah, oké dan is dat in elk geval helder :). Staat je toevallig iets bij of de laptop voor de upgrade ook problemen had? Weet niet of je windows 8.1 lang gebruikt hebt of vrij snel naar 10 bent gegaan. Hoelang heb je het probleem al? Direct nadat windows 10 er op is gezet of is het iets van de laatste paar weken?
Ubuntu zou voor mij geen optie zijn, dan heb ik liever een gebrekkige windows 10. Ik heb geen ervaring met Ubuntu en het lijkt me teveel hassle om ubuntu in gebruik te nemen.
Duidelijk en begrijpelijk, dan zal ik het ook niet meer aanhalen :). Direct overstappen zou ook wellicht ook wat rigoureus zijn geweest maar wilde het alleen even genoemt hebben mocht het een optie zijn geweest.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Zeehond schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:50:
Weet niet of je windows 8.1 lang gebruikt hebt of vrij snel naar 10 bent gegaan. Hoelang heb je het probleem al? Direct nadat windows 10 er op is gezet of is het iets van de laatste paar weken?
Ik ben vrijwel meteen naar w10 overgestapt toen dat kon. Dat is heel lang (maanden) goed gegaan maar ondertussen heb ik al enkele maanden last van het probleem. Ik gebruik mijn laptop echter meestal alleen thuis en niet (meer) on the go dus heb bijna altijd een lader bij de hand. Vandaar dat ik er nu pas toch nog wat aan probeer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dr0ppFTW schreef op zondag 30 april 2017 @ 01:07:
[...]

Ik ben vrijwel meteen naar w10 overgestapt toen dat kon. Dat is heel lang (maanden) goed gegaan maar ondertussen heb ik al enkele maanden last van het probleem. Ik gebruik mijn laptop echter meestal alleen thuis en niet (meer) on the go dus heb bijna altijd een lader bij de hand. Vandaar dat ik er nu pas toch nog wat aan probeer te doen.
Kwam een paar soortgelijke topics tegen maar niet echt een oplossing. Weet niet hoever je terug in de tijd bent gegaan met herstelpunten en of dat nog was voor dat het probleem optrad. Zou namelijk eerder denken dat er iets geïnstalleerd is wat de problemen veroorzaakt i.p.v. Dat er een driver mist als je er eerst geen last van had. Je zou eens kunnen proberen een muis met kabel aan te sluiten en of je hem hiermee wel ontwaakt krijgt.

[ Voor 34% gewijzigd door Zeehond op 30-04-2017 21:57 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Zeehond schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:56:
[...]

Kwam een paar soortgelijke topics tegen maar niet echt een oplossing. Weet niet hoever je terug in de tijd bent gegaan met herstelpunten en of dat nog was voor dat het probleem optrad. Zou namelijk eerder denken dat er iets geïnstalleerd is wat de problemen veroorzaakt i.p.v. Dat er een driver mist als je er eerst geen last van had. Je zou eens kunnen proberen een muis met kabel aan te sluiten en of je hem hiermee wel ontwaakt krijgt.
Heb het geprobeerd maar mocht helaas ook niet baten. Ik heb verder volgens mij geen software geinstaleerd staan die echt invloed hebben op de boot. Ga het vanavond nog wel even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Beetje lang mee gewacht door de drukte van het werk maar volgens mij zou het niet door de programma's kunnen komen die het opstarten beinvloeden.

opstarten
Pagina: 1