2e videokaart erbij kopen, of 1 nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
heb een vraag:

ik heb nu een voodoo3 2000 en een iiyama 21'

nu wil ik over een tijdje 2e monitor erbij kopen :) (geld moet op) haha, nee zoveel heb ik niet.

wat doe ik op mijn pc: veel gamen maar ook veel programmeren en designen, nu wil ik die 2e monitor dus vooral voor het ontwerpen, dus absoluut NIET voor het gamen, daar is wat ik nu heb goed genoeg voor!

maar nu heb ik 2 opties als ik die monitor erbij heb:

of ik koop er 1 videokaart erbij, voor mijn andere monitor, dan hoef ik ook niet zo'n dure kaart te kopen want dan is die nieuwe kaart alleen voor mijn 2e monitor. (kan dit trouwens wel altijd, een voodoo samen met een andere kaart en dan 2 monitoren erop) en dan moet ik dus een pci videokaart hebben neem ik aan, en dus welke kaart is dan goed?

optie 2:

ik koop 1 nieuwe kaart, doe dus niks meer met mijn voodoo, maar dan moet die kaart dus ook voor games zijn en voor 2 monitoren

dus lijkt me erg duur.

probleem 1 lijkt me het beste, maar ik vind het dus klote dat er geen nieuwe drivers komen voor de voodoo, iemand een suggestie wat het beste te doen???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Het zou dan denk ik sowiezo een Matrox worden.

Verwijderd

Over een poosje komt er Matrox G550 uit, dus ik zou even w8en tot die kaart uit komt! Met deze kaart kun je redelijk gamen. Voor meer info kijk eens op de site van Matrox!!!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
zeg ook aub waarom die kaart en welke optie ik dan heb!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=8] :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 10:06 schreef HenkS het volgende:
zeg ook aub waarom die kaart en welke optie ik dan heb!
http://www.tweakers.net/nieuws/17288?highlight=g550

of search zelf ff!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ok ok, snap het al, maar zouden jullie aub nog wel meer suggesties kunnen geven op mijn vraag, vooral ook of ik nog doormoet met mijn voodoo

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
jullie bevelen hier matrox aan, lees ik dat artikel staat er weinig positiefs in de reacties, hoe zit dat nu???

• Dennis
  • Laatst online: 00:07
Op donderdag 05 juli 2001 10:18 schreef HenkS het volgende:
jullie bevelen hier matrox aan, lees ik dat artikel staat er weinig positiefs in de reacties, hoe zit dat nu???
De Matrox is vooral geschikt voor 2D. En ik heb die reacties niet gelezen, maar ik ben best tevreden met mijn Matrox G400.

Verwijderd

Ik heb volgens mij op de frontpage van tweakers.net gelezen dat de radeon sneller is met beeldopbouw in hoge reso's dan een matrox. Hoe de beeldkwaliteit is op hoge reso's weet ik niet(ik heb er geen). Ik geloof alleen dat er geen radeon is met 2 vga aansluitingen..

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
die 2e monitor zal een 17'' worden dus ga ik max 1280x1024 op draaien.

dus matrox is de beste optie? welke matrox dan? en werkt dat goed samen met de voodoo als ik dus met 2 monitoren tegenlijk wil werken?

en matrox heeft dus pci uitvoering?

Verwijderd

Hoezo pci uitvoering? Gewoon in je agp en 2 monitoren eraan, is perfect met 2d (excel, word, dvdtjes, autocad) en redelijk met games. er zitten 2 vga connectoren op, dus gewoon in je agp drukken

succes

ps. Andere oplossingen lijken me niet ideaal..

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Wil je echt je Voodoo houden dan zou je altijd nog een andere Voodoo erbij kunnen stoppen. Het is namelijk mogelijk om een Voodoo 3 2000 en een Voodoo 3 3000 tegelijkertijd te gebruiken en zodoende 2 monitoren erop aan te sluiten.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja hou hem voorlopig maar ff, maar wil geen voodoo erbij ,maar een matrox maar, maar wil dus weten of mijn vorige vraag kan, en nog graag antwoorden daarop!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 10:45 schreef arjo_kamp het volgende:
Hoezo pci uitvoering? Gewoon in je agp en 2 monitoren eraan, is perfect met 2d (excel, word, dvdtjes, autocad) en redelijk met games. er zitten 2 vga connectoren op, dus gewoon in je agp drukken

succes

ps. Andere oplossingen lijken me niet ideaal..
ja redelijk met games???? niet goed genoeg lijkt me, heb 21'' kan ik met die matrox echt niet 1280x1024 goed op gamen, wil dus een pci kaart erbij (denk ik) maar welke is nu dus mijn vraag, en is dat een goede oplossing???

Verwijderd

Je moet er goed op letten dat het ook nog COMPATIBLE is!!! Ik heb thuis een Geforce 2 MX 32 mb TVout + een S3 Virge erin zitten, maar die virge pakt ie mooi niet onder windows 2k!!

Gelukkig heb ik nu een S3 Trio geregeld, en die ga ik vandeweek ff installeren. Die moet het wel doen :) Als je gewoon een 4 mb kaartje koopt, moet het te doen zijn volgens mij. Je hoeft toch geen zware grafische shit te doen op die monitor?
Pagina: 1