Wifi probleem: kan geen verbinding maken met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 52.671 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn vraag
Sinds een week kan de laptop van mijn vriendin geen verbinding meer maken met het wifi netwerk bij ons thuis.
  • Het netwerk wordt wel gezien maar vervolgens verschijnt de melding kan geen verbinding maken met netwerk.
  • Er kan wel met andere netwerken (werk, trein, hotspots) verbonden worden.
  • Andere devices (laptop, telefoon, tablet, xbox etc.) kunnen wel verbinding maken met het wifi netwerk.
  • [b]Relevante software en hardware die ik gebruik[/b]
  • Windows 10
  • Acer laptop met een Qualcomm atheros AR5B125 wlan chip
  • Tele2 modem/routervan ZTE model H369A
  • [b]Wat ik al geprobeerd heb[/b]
  • alle bekende netwerken verwijderd
  • opnieuw verbinding gemaakt na verwijderen bekende netwerken
  • netwerkadapter uitgeschakeld en opnieuw gestart
  • driver netwerkadapter verwijderd en windows opnieuw een driver laten installeren
  • laatste update van Windows geinstalleerd. (opvallend: dit moest geforceerd worden. Windows zag deze uptdate niet uit zichzelf)
  • firewall/anti-virus uitgeschakeld
  • modem/router opnieuw gestart.
  • [b]Wat ik nog wil doen:[/b]
  • Handmatig een driver van de wlan adapter installeren. Ik kan echter alleen een onofficiele driver website vinden. Deze linkt altijd door naar een txt file. Ik vermoed dat ik deze als .inf kan opslaan. deze bedoel ik
  • Wireless settings van router opnieuw instellen. Heeft niet mijn voorkeur omdat dan alle devices opnieuw verbinding moeten maken.
  • [b]Mijn vragen:[/b]
  • Herkent iemand dit probleem en heb je wellicht een oplossing voor mij?
  • Kan iemand mij een tip geven over de .inf file en deze als driver gebruiken?
edit: nav de reactie van @Breezers heb ik de volgende stappen uitgevoerd en het probleem kunnen oplossen.
  • beveiligingsprotocol en wachtwoord aangepast
  • netwerk gezocht en geprobeerd verbinding te maken. Blijft hangen op netwerkvereisten controleren en er gebeurt verder niets.
  • Netwerkinstellingen -> bekende netwerken beheren -> handmatig nieuw netwerk toegevoegd
  • verbinding gemaakt met het nieuwe netwerk
  • daarna instellingen teruggezet en nu maakt de laptop direct verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 30-04-2017 11:20 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Beste antwoord (via SirLenncelot op 30-04-2017 11:12)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zet de WiFi beveiliging van de router eens op een ander protocol en pas het wachtwoord eens aan in iets simpels zoals 123 oid en probeer het dan nog eens ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Zet de WiFi beveiliging van de router eens op een ander protocol en pas het wachtwoord eens aan in iets simpels zoals 123 oid en probeer het dan nog eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Thnx! dat heeft geholpen in deze volgorde:
  • beveiligingsprotocol en wachtwoord aangepast
  • netwerk gezocht en geprobeerd verbinding te maken. Blijft hangen op netwerkvereisten controleren en er gebeurt verder niets.
  • Netwerkinstellingen -> bekende netwerken beheren -> handmatig nieuw netwerk toegevoegd
  • verbinding gemaakt met het nieuwe netwerk
  • daarna instellingen teruggezet en nu maakt de laptop direct verbinding.
Zou je misschien (kort) kunnen toelichten wat er dan misgaat en waarom deze oplossing helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Het is niet de eerste keer dat bij een Windows update er iets op de achtergrond aangepast wordt mbt WiFi encryptie waardoor de bestaande verbinding/profiel soms "spontaan"gezien wordt als onveilig of corrupt raakt.

Meestal is dan even opnieuw verbinden of de verbinding verwijderen voldoende om weer verder te kunnen maar soms helpt het pas als je speciale leestekens in je wachtwoord tijdelijk verwijdert en een simpel wachtwoord gebruikt maar ook het tijdelijk aanpassen van je WiFi encryptie naar een andere variant kan er voor zorgen dat je weer verbinding kan maken . Zodra je weer verbinding kan maken, kun je ook de wachtwoorden en encryptie weer terugzetten. Het lijkt er op dat een profiel van de oude verbinding corrupt is raakt en een nieuw profiel wordt geforceerd na een succesvolle verbinding met een andere encryptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:51
SirLenncelot schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:15:
Had net een vergelijkbaar probleem en uiteindelijk was alleen deze stap uit jouw verhaal nodig _/-\o_

Met't handje de info voorbereiden was blijkbaar genoeg.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPAR1880
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-03 09:41
Hallo iedereen,

Mijn zus heeft sinds deze middag een nieuwe laptop gekocht.
Echter geraakt ze nu niet op de WiFi thuis. We hebben een gewone router (waar ze wél op geraakt) en een daar aan verbonden versterker (waar ze niet op geraakt). Telkens is de melding: kan geen verbinding maken met netwerk. Ik heb alle stappen van hierboven doorlopen maar niks helpt. Is er nog enige raad die jullie kunnen geven?

Ik heb geprobeerd het protocol te veranderen in 'Mijn Telenet' maar het blijft daar altijd staan op wat het stond..
Via 192.168.1.1 geraak ik niet in de router.

Groetjes,
SPAR1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
SPAR1880 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:44:
Hallo iedereen,

Mijn zus heeft sinds deze middag een nieuwe laptop gekocht.
Echter geraakt ze nu niet op de WiFi thuis. We hebben een gewone router (waar ze wél op geraakt) en een daar aan verbonden versterker (waar ze niet op geraakt). Telkens is de melding: kan geen verbinding maken met netwerk. Ik heb alle stappen van hierboven doorlopen maar niks helpt. Is er nog enige raad die jullie kunnen geven?

Ik heb geprobeerd het protocol te veranderen in 'Mijn Telenet' maar het blijft daar altijd staan op wat het stond..
Via 192.168.1.1 geraak ik niet in de router.

Groetjes,
SPAR1880
Je kan beter even een nieuw topic aanmaken en wat extra informatie geven over de situatie, aangezien dit toch een ander probleem lijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmekkering
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05-2022
We spreken bijna drie jaar later. Wij thuis sinds eergisteren zelfde problemen en ik heb natuurlijk al heel veel geprobeerd. Behalve inderdaad protocol en/of wachtwoord.
Alleen wachtwoord even wijzigen in iets eenvoudigs (12345678) was al voldoende. Later weer naar oude wachtwoord +1 en alles werkt weer.
En idd W10...

Ook nu Breezers bedankt....(heb je niets aan natuurlijk)

Maar wij zijn weer blij. :)

Groeten Janwillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmekkering
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05-2022
En nu toch weer zelfde probleem naar 14 dagen. Geen idee waarom dit gebeurt. Steeds na windows update op de laptop. Zelfde melding ook met Windows 7 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jmekkering zou je even een nieuw topic willen starten? Het overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.