Mijn vraag
Sinds een week kan de laptop van mijn vriendin geen verbinding meer maken met het wifi netwerk bij ons thuis.
Sinds een week kan de laptop van mijn vriendin geen verbinding meer maken met het wifi netwerk bij ons thuis.
- Het netwerk wordt wel gezien maar vervolgens verschijnt de melding kan geen verbinding maken met netwerk.
- Er kan wel met andere netwerken (werk, trein, hotspots) verbonden worden.
- Andere devices (laptop, telefoon, tablet, xbox etc.) kunnen wel verbinding maken met het wifi netwerk.
- [b]Relevante software en hardware die ik gebruik[/b]
- Windows 10
- Acer laptop met een Qualcomm atheros AR5B125 wlan chip
- Tele2 modem/routervan ZTE model H369A
- [b]Wat ik al geprobeerd heb[/b]
- alle bekende netwerken verwijderd
- opnieuw verbinding gemaakt na verwijderen bekende netwerken
- netwerkadapter uitgeschakeld en opnieuw gestart
- driver netwerkadapter verwijderd en windows opnieuw een driver laten installeren
- laatste update van Windows geinstalleerd. (opvallend: dit moest geforceerd worden. Windows zag deze uptdate niet uit zichzelf)
- firewall/anti-virus uitgeschakeld
- modem/router opnieuw gestart.
- [b]Wat ik nog wil doen:[/b]
- Handmatig een driver van de wlan adapter installeren. Ik kan echter alleen een onofficiele driver website vinden. Deze linkt altijd door naar een txt file. Ik vermoed dat ik deze als .inf kan opslaan. deze bedoel ik
- Wireless settings van router opnieuw instellen. Heeft niet mijn voorkeur omdat dan alle devices opnieuw verbinding moeten maken.
- [b]Mijn vragen:[/b]
- Herkent iemand dit probleem en heb je wellicht een oplossing voor mij?
- Kan iemand mij een tip geven over de .inf file en deze als driver gebruiken?
- beveiligingsprotocol en wachtwoord aangepast
- netwerk gezocht en geprobeerd verbinding te maken. Blijft hangen op netwerkvereisten controleren en er gebeurt verder niets.
- Netwerkinstellingen -> bekende netwerken beheren -> handmatig nieuw netwerk toegevoegd
- verbinding gemaakt met het nieuwe netwerk
- daarna instellingen teruggezet en nu maakt de laptop direct verbinding.
[ Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 30-04-2017 11:20 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.