Goedendag,
Ik ben druk bezig met het maken van een poll systeem voor mn site die actief gaat d.m.v datums. Zo kan ik bijv polls laten sluiten op X datum en een nieuwe poll starten op datum Y
Echter loop ik nu vast. Hoe kan ik het beste checken of tussen de nieuwe(aangemaakte) poll en recent toegevoegde polls genoeg tijd zit.
Ik heb dus in mijn mysql twee tabellen bij de polls P_START en P_END.
Nu vroeg ik een poll toe met datum 02-5-2017 en die loopt T/M 6-5-2017.
Toevoegen is voltooid en dan nu het probleem:
Wanneer ik een nieuwe poll toevoeg die begint op 30-4-2017 en loopt tot 5-5-2017 hoor ik een error te krijgen. Dit omdat de eind datum tussen een eerder gestarte poll valt. Maar dit stukje lukt mij dus niet.
Wel is het mij gelukt om te checken of de start datum tussen een al toegevoegde poll valt:
Iemand een idee hoe ik het het beste kan oplossen?
Ik ben druk bezig met het maken van een poll systeem voor mn site die actief gaat d.m.v datums. Zo kan ik bijv polls laten sluiten op X datum en een nieuwe poll starten op datum Y
Echter loop ik nu vast. Hoe kan ik het beste checken of tussen de nieuwe(aangemaakte) poll en recent toegevoegde polls genoeg tijd zit.
Ik heb dus in mijn mysql twee tabellen bij de polls P_START en P_END.
Nu vroeg ik een poll toe met datum 02-5-2017 en die loopt T/M 6-5-2017.
Toevoegen is voltooid en dan nu het probleem:
Wanneer ik een nieuwe poll toevoeg die begint op 30-4-2017 en loopt tot 5-5-2017 hoor ik een error te krijgen. Dit omdat de eind datum tussen een eerder gestarte poll valt. Maar dit stukje lukt mij dus niet.
Wel is het mij gelukt om te checken of de start datum tussen een al toegevoegde poll valt:
code:
1
| $check_query_sql = "SELECT * FROM poll_db WHERE '".date('Y-m-d', strtotime( mysql_real_escape_string( $date)))."' between P_START and P_END"; |
Iemand een idee hoe ik het het beste kan oplossen?