Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Icidu router gebruiken achter een Draytek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Analim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-10-2021
Hoi tweakers,

Ik heb problemen met mijn internet namelijk:

We willen onze ICIDU Wireless Router 300N aansluiten op onze router (Vigor 2132FVn) maar het lukt niet. Ik zie wel een beveiligde ICIDU tussen mijn wifi lijst staan maar als ik dan inlog krijg ik geen internet.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb speciaal hiervoor een account aangemaakt bij tweakers dus ik heb geen idee of dit het juiste forum is, sorry

Alle reacties

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:12
Je moet in de icidu wel naar de gateway van de vigor verwijzen....en dynamisch IP op 1 van beide uitschakelen.

Kijk even naar wat uitleg en stel gerichte vragen, we doen hier niet aan dergelijke brede vragen.....
Hier wat filmpjes:
YouTube: How to Connect / Bridge Two Router Wirelessly Using WDS Wireless Dis...

YouTube: How to connect a router to a router

En idd, foute forumgroep gekozen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je kan eens kijken in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Wat wil je eigenlijk bereiken? Die Draytek is beter dan dat Icidu ding. Die Icidu is uit de steentijd. Als je doel is om een sneller/stabieler wifi te krijgen gaat die Icidu je niet helpen (en eerder het tegenovergestelde)

Je kan dan beter investeren in een goed dualband accesspoint. (Genoeg hierover te vinden op het forum)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je moet op de Draytek een routed subnet instellen, waar je een deel van je IP adressen routeert. Hieronder het voorbeeld in mijn Draytek 2860 thuis:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gxqisziy2xigl.png
Zit bij LAN / General Setup / Routed Subnet. Je kunt hiermee andere routers aan de Draytek aansluiten, elk met een eigen IP adres.

[ Voor 60% gewijzigd door Trommelrem op 29-04-2017 17:14 ]