Hallo Tweakers. Ik ben al een hele poos bezig met het opzetten van mij wenslijstje, ik denk dat ik al redelijk ver ben voor een wanna-be tweaker, maar zou graag nog wat advies van andere tweakers willen hebben
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles: Gamen (1080p), videobewerking, rendering, software als unreal engine en 3ds max, en voor in de toekomst ook nog VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 - 1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis en toetsenbord, de rest wordt vervangen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil mijn pc toekomstgericht kopen. Hij moet dus lang mee gaan en ik wil er soepel op kunnen renderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk AMD, maar voor deze build lijkt mij Intel toch het best. Verder vooral Nvidia, be quiet en NZXT
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Muisstil en een nette uitstraling (rood / zwart)
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?
Ik zit nog met een aantal vragen:
Hieronder nog een lijstje met randapparatuur. De schermen die ik nu gekozen heb zijn uitstekend in prijs/kwaliteit verhouding. Het enige wat ik hier nog in verbetering zou zoeken zou een scherm met een dunnere rand zijn.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles: Gamen (1080p), videobewerking, rendering, software als unreal engine en 3ds max, en voor in de toekomst ook nog VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 - 1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis en toetsenbord, de rest wordt vervangen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil mijn pc toekomstgericht kopen. Hij moet dus lang mee gaan en ik wil er soepel op kunnen renderen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk AMD, maar voor deze build lijkt mij Intel toch het best. Verder vooral Nvidia, be quiet en NZXT
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Muisstil en een nette uitstraling (rood / zwart)
Ga je overklokken?
Ja
Wat verwacht je van ons?
Ik zit nog met een aantal vragen:
- welke voeding heb ik nodig? Ik heb berekend dat ik ongeveer 650w-750w nodig als ik in de toekomst nog een SLI setup wil gaan draaien. Maar ik ben er nog niet over uit welke variant nou het beste is.
- Welke processor koeler heb ik nodig? Ik wil gaan overclocken, en ik wil graag een mooie afwerking hebben. Een normale koeler vindt ik vrij lomp, daarom heb ik hier voor de pricewatch: Corsair Hydro H55 gekozen, ik weet alleen niet of dit een goede optie is. Zijn er niet betere varianten (deze is al redelijk oud), of kan ik toch beter voor een processor koeler gaan als ik niet te veel geld uit wil geven aan waterkoeling.
- Welke 1080 variant zou ik kiezen? Ik heb nu voor de pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB gekozen omdat deze qua budget wat lager is, en omdat deze 3 DP poorten heeft.
- Verder zijn alle andere tips ook zeer welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | Corsair Hydro H55 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Intel 600p 512GB | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 367,60 | € 367,60 |
| 1 | KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB | € 532,- | € 532,- |
| 1 | MSI Z270 Tomahawk | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 123,- | € 123,- |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.725,50 | |
Hieronder nog een lijstje met randapparatuur. De schermen die ik nu gekozen heb zijn uitstekend in prijs/kwaliteit verhouding. Het enige wat ik hier nog in verbetering zou zoeken zou een scherm met een dunnere rand zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 149,- | € 298,- |
| 1 | Arctic Z2 Pro | € 79,50 | € 79,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 377,50 | |
Alvast bedankt!