Laptop start niet door en heeft zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jyvngssl
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-01 18:57
Weet iemand wat de oplossing is voor mijn laptop?
Ik heb al erg veel pagina's op internet doorzocht voor een oplossing van mijn probleem maar ik kom er niet uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Laptop: Samsung NP350E7C
Windows 10 home
Samsung Evo 850 SSD + HDD
6 GB ram
Intel i7
CD drive

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- De voeding is goed (leds voorop branden ook naar behoren). Accu is ook goed, maar laat ik er voor nu even uit.
- De SSD en de HDD werken goed op een andere laptop.
- Fan draait na enkele seconden van het indrukken van de aanknop
- Het lampje van de processor brand even 1 seconde, maar gaat daarna uit.
- Scherm blijft zwart (geen backlight), en op externe monitor gebeurd ook niks.
- RAM geheugen: twee slots aanwezig. Ik heb de kaarten omgewisseld, een voor een geprobeerd, op verschillende slot geprobeerd. Helpt niks.
- CD drive en accu heb ik eruitgehaald om te kijken of dit iets in de weg zat, maar levert niks op.

Heeft iemand tips of ideeën van wat het kan zijn of wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je kunt proberen om hem op te starten in veilige modus.
http://www.digitalcitizen...boot-safe-mode-windows-10

Als het niet lukt om hem aan de praat te krijgen dan zou ik met de bon in de hand teruggaan naar waar je hem gekocht hebt...of anders een computer reparatiezaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jyvngssl
tnx voor het linkje!
Ik heb het geprobeer maar ik kom hoe dan ook niet in de veilige modus. Met de bon is helaas geen doen, want de garantie is al verlopen :(.

Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan nog ander RAM proberen, maar de kans dat beide modules gezamenlijk zelfmoord hebben gepleegd is op z'n zachtst gezegd klein te noemen.

Ik vrees dat er een defect in je moederbord zit, waar deze zit is bij een laptop nagenoeg niet zelf te bepalen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 20:25
Soms wil blazen in het inwendige van de laptop nog wel eens helpen. Daar zijn spuitbusjes voor.
Had jaren geleden zo'n zelfde probleem. Tip van de fabrikant was: stroom er af, accu en cmos batterij er uit en 30 sec de aan/uit knop ingedrukt houden om condensators te ontladen. Werkte helaas niet. Van alles geprobeerd: Opengemaakt en met de mond geblazen. En opeens deed hij het weer.
Idem met de laptop van een bekende. Zelfde probleem: Een IT reparateur blies met zon' spuitbusje de zaak schoon en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jyvngssl
Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik ga hem toch maar naar een reparateur brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus alles draait maar hij geeft geen beeld en je ziet geen schijf activiteit?
Zet 'm eens aan, laat 'm gewoon draaien tot de ventilator harder begint te draaien.
Dan uit doen en weer aan zetten.

Start hij dan wel, dan is de kans vrij groot dat je last hebt van één of meerdere componenten op het moederbord met fracturen in de soldeerverbindingen die zijn veroorzaakt door thermische stress. De uitzetting door warmte zorgt dan dat de verbinding weer even gelegd wordt en het weer werkt.
De enige oplossing daar voor is het moederbord laten reflowen.
Daar zijn wel DIY fixes voor door het moederbord in de oven te mikken of aan de slag te gaan met een elektrische verfbrander, maar dat is niet altijd succesvol en niet echt een heel erg verantwoorde methode volgens de experts.
Wel kans dattie het daar na voorlopig weer doet. En dan met de nadruk op voorlopig, want als het inderdaad thermische stress is, dan komt dan vanzelf weer opnieuw terug. Dan praten we over de orde tussen enkele dagen tot een paar maanden.
De scheuren in de soldeerverbindingen worden namelijk vanzelf groter en oude tin vloeit niet zo lekker als verse. Dus je krijgt vanzelf nieuwe scheuren.

Eigenlijk zou je dan het betreffende component moeten verwijderen, volledig ontdoen van soldeertin, nieuwe flux en soldeerpasta moeten aanbrengen en weer vast solderen. Lullige is dat de contactjes miniscuul zijn en je de chip perfect recht terug moet plaatsen. Dat is bijna niet te doen met huis-tuin-en-keuken spullen.
De kans dat dat langer helpt (net zo lang als het nu geduurd heeft), is veel groter.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 30-04-2017 18:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1