Windows 7 of toch naar 10 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 17:17
Hallo mannen,

Krijg vanmiddag als het goed is een nieuw systeem geleverd van AMD. (Ryzen 5 1600) Zelf heb ik nog gewoon een Windows 7 home cd liggen die ik al jaren gebruikt om een verse install te doen.

Beneden op mijn HTPC had ik de upgrade gedaan naar windows 10 en heb er mixed feelings over. Juist ook omdat je merkt dat alles gericht is op Touch en wearable/draadloos funcionaliteit. Veel functies die ik liever niet zie kan ik ook niet uitzetten bijvoorbeeld wifi zoeker en touch gebeuren. Al met al vind ik het niet zo fijn werken. Juist omdat je er zoveel onzin bij 'krijgt' ?

Is er geen type windows 10 die al die extra 'functionaliteit' achterwege laat ? Zelf probeer ik meestal zo veel mogelijk van die voor geinstalleerde ellende die ik niet gebruikt te verwijderen. En aan de andere kant, ik merk niet echt dat ik iets mis met Windows 7 of mis ik iets cruciaals in die gedachte gang ? Want dan zing ik het nog wel even uit todat er iets gaat mekkeren wat niet werkt op windows 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vind Windows 10 juist weer meer op gewoon desktop gericht dan op touch/wearable/draadloos :? iig tov. 8 en 8.1.

Als je geen wireless adapter hebt zul je niks merken dat Windows dat ondersteunt, net zomin als in Windows 7.

Ik heb op mijn desktop helemaal niks qua draadloos of touch dus snap ook niet zo goed wat je er van uit wilt zetten of waar je last van zou moeten hebben?

Als ik een wifi stickie aansluit krijg ik netjes een 'wifi zoeker', trek ik deze er uit dan is dat weer weg maar dat was ook zo bij Windows 7

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 29-04-2017 15:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witalik
Als je start al opent bijvoorbeeld staat er een hoop tussen wat ik totaal nutteloos vind, candy crush, wifi zoeker en nog wat ik mischien niet voor me kan halen maar waar ik me aan erger. Ook als je standaard software wilt verwijderen het was een hele lijst maar dingen zoals cloud opslag, foto editor, en nog meer van die ongein die niet eens verwijderen mogen/kunnen worden.

Ik heb sowieso nooit iets met windows 8 gehad. Dus daar kan ik niet meer vegelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja candy crush stond er geloof ik, gelijk verwijderd. Nogmaals 'wifi zoeker' staat er alleen als je wifi hebtlijkt me, wil je dat niet zet je de adapter toch uit?

Ja en die programma's, verwijder ze en klaar is kees. In Windows 7 stond wellicht minder van die zooi maar daar verwijderde ik ook wel wat dingen.
Ik zie het probleem niet, Windows ondersteunt wel meer wat ik niet gebruik maar om het daarom niet te gebruiken :?

Is het zo'n groot probleem blijf je op 7, niemand dwingt je Windows 10 te gebruiken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 29-04-2017 15:10 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
Installeer Classic Shell en je ziet nauwelijks verschil meer met Windows 7 in het dagelijkse gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:18

FCC

Als ik jou was zou ik gewoon Windows 10 installeren. Nieuw systeem met nieuwe software ;)
Ik herken geen van de dingen/nadelen die jij noemt, vind het een prima desktop OS. Verder wat Grimson al zei: grimson in "Windows 7 of toch naar 10 ?"

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Heb onlangs ook de "overstap" gemaakt, maar eigenlijk is windows 10 toch wel fijn in gebruik icm bijvoorbeeld classic shell. 10 is toch ook wel een stukje sneller. Overall nog geen spijt van gehad.

Overigens kun je idd als het nodig is heel veel windows 10 "bloatware" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:05:
Als je start al opent bijvoorbeeld staat er een hoop tussen wat ik totaal nutteloos vind, candy crush, wifi zoeker en nog wat ik mischien niet voor me kan halen maar waar ik me aan erger. Ook als je standaard software wilt verwijderen het was een hele lijst maar dingen zoals cloud opslag, foto editor, en nog meer van die ongein die niet eens verwijderen mogen/kunnen worden.

Ik heb sowieso nooit iets met windows 8 gehad. Dus daar kan ik niet meer vegelijken.
Het duurt echt 5 minuten om die dingen weg te halen. En waarom zit je überhaupt zoveel in je startmenu? Pin gewoon de applicaties die je veel gebruikt aan je taskbar.

Zou lekker naar W10 gaan, komt veel mooie functionaliteit bij in tegenstelling tot W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@witalik Window 10 is technisch te gek, snel, netjes qua uiterlijk, stabiel.

Ze zijn wel wat doorgeschoten met wat dingen. Met bijv shutup 10 los je dat op binnen een minuut.

En idd, startmenu is nog steed kut maar pin alles aan de taakbar en dan hoef je daar nauwlijks meer in.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:58:
Hallo mannen,

Krijg vanmiddag als het goed is een nieuw systeem geleverd van AMD. (Ryzen 5 1600) Zelf heb ik nog gewoon een Windows 7 home cd liggen die ik al jaren gebruikt om een verse install te doen.
OEM, Retail, Recovery?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat je weinig kan met de w7 dvd. Je hebt namelijk voor de installatie alleen al drivers nodig voor je harddisks en ssd's (SATA controller zal niet ondersteund zijn zonder). Het platform is ontwikkeld voor Win10, dus voor de beste resultaten kan je dat beter gaan draaien. Alleen voor Haswell/FX en ouder zou ik 7 nog aanbevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 29-04-2017 17:40 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:58:
Hallo mannen,

Beneden op mijn HTPC had ik de upgrade gedaan naar windows 10 en heb er mixed feelings over. Juist ook omdat je merkt dat alles gericht is op Touch en wearable/draadloos funcionaliteit. Veel functies die ik liever niet zie kan ik ook niet uitzetten bijvoorbeeld wifi zoeker en touch gebeuren. Al met al vind ik het niet zo fijn werken. Juist omdat je er zoveel onzin bij 'krijgt' ?
Als je geen touch hebt dan merk je niets van de touch-support van Windows 10. Zelfde geld voor "wearable/draadloos funcionaliteit". Mochten er na installatie wat tiles staan in het startmenu dan kan je deze gewoon unpinnen met behulp van de rechtermuisknop van je muis. Als je helemaal geen tiles wil zien, unpin je ze allemaal.
Is er geen type windows 10 die al die extra 'functionaliteit' achterwege laat ? Zelf probeer ik meestal zo veel mogelijk van die voor geinstalleerde ellende die ik niet gebruikt te verwijderen. En aan de andere kant, ik merk niet echt dat ik iets mis met Windows 7 of mis ik iets cruciaals in die gedachte gang ? Want dan zing ik het nog wel even uit todat er iets gaat mekkeren wat niet werkt op windows 7
Ik snap dat het als rechtgeaarde Tweaker leuk is om een beetje te rommelen in je besturingssysteem maar je schiet daar doorgaans maar weinig mee op qua performance. In plaats van "ellende" verwijderen kan je beter je tijd besteden aan je computer gewoon gebruiken.

Windows 10 is echt een veel volwassener besturingssysteem dan Windows 7. De multi-tasking is verbeterd, je kan virtual desktops gebruiken, standaard een virusscanner ingebouwd, Bash on Windows is nu mogelijk (met Ubuntu 16.04), support voor mounten van iso's is nu ingebouwd. Verbeteringen aan command prompt, DirectX 12, game mode & dvr, verbeterde copy dialogen, task manager is compleet vernieuwd, notificaties in 't Action Center, Night Light (f-lux) ingebouwd, Fast Boot, Paint3D, Windows Hello (automatisch inloggen als je een webcam hebt die dat ondersteunt), etcetera...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Ok, ik denk dat ik er niet onderuit kom. Zodra windows (7) opstart valt me muis uit (lampjes/laser) en lijkt erop dat dit een xhci / ehci probleem is ? En windows 7 dit niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kun je de bios in een andere mode zetten? AHCI i.p.v. eufi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Ik heb de pogingen voor nu even gestaakt. Maar ik had even snel in de bios gekeken maar daar nog niet op gelet. Daar doet de muis het wel in trouwens.

En over uw eerdere vraag. Ik heb nu win 7 OEM home premium

Edit: zie nu trouwens dat er 1 USB 2.0 port op de IO zit. Die kan ik ook nog eens proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door witalik op 29-04-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:11:
Ok, ik denk dat ik er niet onderuit kom. Zodra windows (7) opstart valt me muis uit (lampjes/laser) en lijkt erop dat dit een xhci / ehci probleem is ? En windows 7 dit niet ondersteunt?
Lijkt me gewoon een driverprobleem. Win 7 is al enigszins verouderd aan het raken, zoals hierboven gezegd is win10 technisch echt een toppertje. Qua snelheid durf ik bijna te zeggen dat win10 het wint. De tiles kan je uitzetten en ik zie het probleem niet zo. Natuurlijk worden dingen 'vernieuwd', dus ook in Windows. Het is even wennen, dat is zeker zo.

Daarnaast, de mainstream ondersteuning van windows 7 is al meer dan een jaar vervallen. Enige wat nog ondersteunt wordt, zijn veiligheidsproblemen en bugs: https://support.microsoft...dows-lifecycle-fact-sheet. Dus je krijgt geen nieuwe features meer, met een uitzondering hier-en-daar.

Edit: Doordat de main support weg is, is het heel lomp gezegd: Kies je voor nieuwe hardware of nieuwe randapparatuur, dan moet je een besturingssysteem kiezen dat het ondersteunt (windows 10) of zelf sleutelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruubster op 29-04-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:11:
Waarschijnlijk moet je legacy mode enablen voor je usb poorten. Het lijkt me sterk dat dit een win7 probleem is.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
@denPes Zoiets had ik later ook gelezen. Alle rand apparatuur heeft gewoon gewerkt met de windows 7 die ik al een hele tijd gebruik out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Trouwens dat LTSB ziet er ook wel uit alsof die geen onnodige ellende installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

witalik schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:29:

En over je eerdere vraag. Ik heb nu win 7 OEM home premium
Dat is dus niet in overeenstemming met de licentie die "lives and dies with the system".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, maar dat is iets dat MS zegt en daar heeft AMD dus logischerwijs geen boodschap aan.

Verder: als je geen bloatware op win 10 wilt, regel de pro versie. Is meestal nog net iets goedkoper ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 22:04
Niet geheel waar. Heb zelf al jaren de pro versies van Windows, en zowel in 8 als 10 kwamen er toen behoorlijk nutteloze apps mee. Heck, bij een schone installatie van 10 Enterprise kreeg 'k zelfs Candy Crush mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Als je voor Windows 10 gaat, werken bepaalde games zoals CD-versie van SimCity 4 niet.
Ook CD-versie van Battlefield 1942 werkt niet. Deze games zullen je met een No-crack draaien of digitaal moeten aanschaffen. Let op deze games komen uit 2002/2003 en zijn dus meer dan 14 jaar oud!!!
Anders draai je binnen Windows 10 Windows 7. :P

Ontopic: Ik ben Candy Crush niet tegengekomen op mijn Windows 10 Pro 32 bits 1607. Dus zo opdringerig is het niet.

[ Voor 36% gewijzigd door MedionAkoya op 30-04-2017 10:57 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

witalik schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:25:
@denPes Zoiets had ik later ook gelezen. Alle rand apparatuur heeft gewoon gewerkt met de windows 7 die ik al een hele tijd gebruik out-of-the-box.
Heeft het gewerkt? Anders kan je misschien nog proberen om "driver signature enforcement" te disablen, zoals als op deze pagina staat beschreven in stap 5.

Wbt Win10. Als je het niet absoluut nodig bent zou ik persoonlijk blijven bij Win7. De meesten hier zullen het daar absoluut niet mee eens zijn. Maar het is ook maar mijn ervaring na 7 a 8 maanden Win10 gebruik. Technisch waren er geen problemen. Maar ik had het idee dat mijn PC nu een publieke computer was geworden die ik mag betalen en gebruiken. Maar keuzes wbt software en configuratie worden regelmatig genegeerd. Software die achter de rug om wordt geinstalleerd was echt de druppel. In mijn idee moet je OS doen hoe jij het wilt, en niet andersom. Het was teveel onderhoud om alles continue weer aan te passen aan mijn wensen, voor zover dat werd toegelaten (want zelfs meegemaakt dat een update rechten ontnam in de gpo)

Ik ben dus weer terug gegaan naar win7 pro.

Als jij met bovenstaand geen probs hebt, kan je beter win10 installeren. Het is nieuwer, met ook nieuwere drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door denPes op 30-04-2017 12:48 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
PcDealer schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:21:
[...]

[...]

Dat is dus niet in overeenstemming met de licentie die "lives and dies with the system".
Het werkt wel prima :) En scheelde nog een bekkie geld ook toen. Maar ik lees veel mixed feeling over Win10 . ik heb het zelf ook. Er zit zoveel zooi bij wat weer ongevraagd geinstalleerd word. Ik heb ook met windows 7 een zo clean mogelijke installatie. Net zoals dat alle mappen bestanden enz worden opgeslagen voor quick acces.

Maar lees ook veel over tweaks en instellingen die gebruikt kunnen worden om het zo strak mogelijk te krijgen weer. Denk dat ik voor die 12 euro het wel eens kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 15:00
Je kan windows 10 installeren en dan een rollback naar windows 7 proberen in het "configuratiescherm" als het dat nog zo heet, ik heb sinds windows 98 geen NL versie meer gebruikt :9

[ Voor 42% gewijzigd door Metallize op 30-04-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
denPes schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:47:
[...]

Heeft het gewerkt. Anders kan je misschien nog proberen om "driver signature enforcement" te disablen, zoals als op deze pagina staat beschreven in stap 5.

Wbt Win10. Als je het niet absoluut nodig bent zou ik persoonlijk blijven bij Win7. De meesten hier zullen het daar absoluut niet mee eens zijn. Maar het is ook maar mijn ervaring na 7 a 8 maanden Win10 gebruik. Technisch waren er geen problemen. Maar ik had het idee dat mijn PC nu een publieke computer was geworden die ik mag betalen en gebruiken. Maar keuzes wbt software en configuratie worden regelmatig genegeerd. Software die achter de rug om wordt geinstalleerd was echt de druppel. In mijn idee moet je OS doen hoe jij het wilt, en niet andersom. Het was teveel onderhoud om alles continue weer aan te passen aan mijn wensen, voor zover dat werd toegelaten (want zelfs meegemaakt dat een update rechten ontnam in de gpo)

Als jij met bovenstaand geen probs hebt, kan je beter win10 installeren. Het is nieuwer, met ook nieuwere drivers.
Dat is niets meer dan praten met je onderbuik. Er zijn inderdaad wat bugs geweest waarbij na een upgrade de instellingen voor bijvoorbeeld default browser naar default werd teruggezet op sommige systemen. Zelf overigens geen last van gehad.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
denPes schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:47:
[...]

Heeft het gewerkt? Anders kan je misschien nog proberen om "driver signature enforcement" te disablen, zoals als op deze pagina staat beschreven in stap 5.

Okey, thanks. Dat kan ik ook nog proberen. Ik zal eerst eens in de bios wat checken. Maar wat ik zei ik heb achterop ook nog 1 USB 2.0/1.1 poort zitten. Misschien doet die het daar meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Ramon schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:53:
[...]

Dat is niets meer dan praten met je onderbuik. Er zijn inderdaad wat bugs geweest waarbij na een upgrade de instellingen voor bijvoorbeeld default browser naar default werd teruggezet op sommige systemen. Zelf overigens geen last van gehad.
Je praat enkel met de onderbuik als je het feitelijk niet niet kunt onderbouwen.

Tijdens de anniversary update werden de door mij gedeinstalleerde applicaties en services gewoon weer geinstalleerd. Er werden rechten ontnomen binnen de GPO (oa . dat de gebruiker geen gebruik kan maken van de store) Daarnaast werden er enkel registry settings weer naar default waardes gezet. Of sommige waren niet meer actief omdat ze gerenamend waren. Ook enkele configuratie files (niet te zien binnen de interface van win10) werden weer op default values gezet.

Dan hebben we nog de achter de rug om geinstalleerde programma met ingame purchases die later kwamen. En dan is er nog een hoop meer dat daarna kwam, waar ik geen zin heb om dat ook nog op te noemen.

Dit gaat dus verder dan enkel een browsertje die naar default waardes wordt terug gezet. Maar dit is ook meteen de laatste reactie die ik hier over plaats, aangezien ik geen zin heb om de discussie van de OP te vervuilen met oeverloos welles nietes gezeik.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
@denPes In principe vind ik het niet erg, en kan ik (en misschien meerdere) het allemaal meenemen naar de overweging van wel en niet. Dat is ook de naam van het topic after all :-)

Dingen die je opnoemt lijken me ook zeer irritant. Ik heb al even in het windows 10 ervaringen zitten lezen maar dat is ook al 300+ paginas dik dus een resume is lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Ok, ik vind het bizar. Ik zit nu zelfs achter me oude pc en heb die nieuwe even in de hoek gegooid.

Welke combinatie ik ook probeer , XHCI off/on EHCI off/on USB Legacy support off/on/auto mijn muis schakelt gewoon uit zodra windows (7) op gaat starten. Verschillende USB porten gebruikt, ook die USB 2.0/1.1 poort doet gewoon niks. Als ik in Apparaat beheer kijk (thank god voor ps2 keyboard) staat er bij USB controllers een uitroep teken. Als ik die probeer via de mobo disk (blij met oude cd speler) probeer te installeren gaat het niet. En ik kan die mobo driver disk niet doorlopen omdat daar met geen enkele toets een optie wordt gehighlight.

Is dit echt serieus een probleem van de support die er niet is via windows 7 en dit systeem wat ik nu heb ? Ik vind het nogal bizar eigenlijk , ik wordt gedwongen om dan naar windows 10 over te stappen ? Ik snap wel waarom die pro versie maar 12 euro kost , je geeft natuurlijk via een omweg gewoon informatie van onschatbare waarde met Cortana ?

edit: Die 'driver signature enforcement' had ik ook al uitgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door witalik op 01-05-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

en je hebt de 3.1 usb drivers geinstalleerd?

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Dat lukt dus niet omdat ik op die driver cd geen navigatie opties heb via de keyboard in dat menu. Ook als ik zelf via apparaatbeheer de usb controller probeer te installeren via d:/ geeft ie tijdens de install aan dat het fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

ah ja, k zie het.

hier op deze pagina staat hoe het geheel werkend te krijgen. : http://www.anandtech.com/...-working-on-windows-7-x64

kost misschien wel herinstall, of het gebruik van alternatieve input dan usb.

edit:

maw. als je input hebt met ps/2 verloop, en je moederbord heeft nog ps/2 dan kan je zonder herinstall doen.

Anders herinstall met ofwel de drivers slipstreamen. ofwel, installeren met usbstick, en je driver disk in de dvd drive, en dan tijdens de install aangeven dan je bepaalde drivers wilt loaden.

[ Voor 39% gewijzigd door denPes op 01-05-2017 11:30 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Wel gek , daar praten ze alleen over install via USB wat niet zou werken, maar ik doe het dus wel via een officiele WIN7 cd.

Wel apart dat dit zo gemaakt is ? Het is toch zogenaamd backwards compatible ? Als ik geen ps2 keyboard zou hebben zou ik dus eigenlijk helemaal niks kunnen doen ? Ik vind het toch wel een beetje heel bizar eigenlijk. Ik ga wel kijken wat ik kan met win10 of met die chipset driver package daar. Misschien dat die wel laad. En anders brand ik wel een schijfje. Ik heb weinig zin om de install van me HTPC beneden te gebruiken voor me game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

ja win10 is de makkelijkste oplossing inderdaad.

deze methode is enkel als je win7 absoluut erop wilt hebben.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Maar ok. Support eindigt. Maar USB muis en keyboard zijn toch niks nieuws ofzo. Dat zou toch altijd out of the box moeten werken.

Snap echt niet welke slimmerik dit zo verzonnen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:05:

KNIP

Is dit echt serieus een probleem van de support die er niet is via windows 7 en dit systeem wat ik nu heb ? Ik vind het nogal bizar eigenlijk , ik wordt gedwongen om dan naar windows 10 over te stappen ? Ik snap wel waarom die pro versie maar 12 euro kost , je geeft natuurlijk via een omweg gewoon informatie van onschatbare waarde met Cortana ?

Gedwongen? MS mag best wel eens overwegen te stoppen met het ondersteunen van een OS dat stamt uit 2009. Dit hebben ze gedaan met daarbij de mogelijkheid om te upgraden. Sinds de creators update kun je trouwens veel eenvoudiger alle zaken, zoals Cortana en info verzameling uitzetten.
De 12 euro licentie is wel een grijze licentie en zal geen rode vlaggetjes opleveren, maar misschien ook niet helemaal legaal zijn.

Het is niet zo dat de Windows 7 actief geblokkeerd wordt, maar zowel AMD als MS gaan geen tijd meer besteden om nieuwe hardware te laten werken in Win 7. De focus is op de huidige OSen. Dat is niet zo gek lijkt me.

Ik denk dat gewenning de beste methode gaat zijn. Windows 7 zal snel EOL zijn en dan zul je wel wat moeten als je je systeem veilig wilt houden. Hoewel ik Win 10 een zeer goed OS vind, kan ik me voorstellen dat er een (kleine) gewennings/leercurve is. Ik zou die gewoon lekker nu accepteren en verder alles draaien in Win 10 zoals je dat ook in Win 7 deed.

Windows 10 zit gewoon goed in elkaar en zoals ik al aangaf kun je sinds de Creators update wel erg veel privacygevoelige zaken uitzetten. Cortana kun je sowieso direct uitzetten.

Uiteraard zitten we hier wel op Tweakers, dus ergens waardeer ik ook wel dat je unsupported Win 7 op je Ryzenbak probeert te krijgen :)

[ Voor 57% gewijzigd door Hann1BaL op 01-05-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Unsupported win 7 ok., maar USB is toch los van windows kom op. Dit ruikt wel steeds meer naar het binnen harken van gebruikers voor het nieuwe grandiose windows 10 cortana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:41:
Unsupported win 7 ok., maar USB is toch los van windows kom op. Dit ruikt wel steeds meer naar het binnen harken van gebruikers voor het nieuwe grandiose windows 10 cortana.
Sorry, ik was mijn post nog aan het editten. :)

Je doet het overkomen alsof je denkt dat er serieus ontwikkelaars zitten die een manier hebben gevonden om iets stuk te maken. Geloof me, ze hebben wel wat beters te doen. Niemand heeft meer tijd besteed om het werkend te maken bij AMD en MS. Je "complottheorie" houdt echt geen stand. We zijn 3 (of 2, afhankelijk van hoe je rekent) versies van het OS.

Vergelijkbaar met het installeren van Windows ME of XP in de tijd dat we Windows 7 hadden.

Je mag overigens best je mening hebben over Windows, ik vind het ook geen heilig OS, maar ik ben bang dat het een kwestie van accepteren of wat anders kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je in vredesnaam op een nieuwe pc nu nog een OS zetten dat geen mainstream support meer heeft, maar alleen extended support?

Op een gegeven moment loop je gewoon ergens tegenaan wat geen security bug is en dan moet je alsnog over.

Daar komt bij dat Windows 10 met minimalke inspanning net zo werkt als Windows 7 en al dat geneuzel over in-app purchases is ook BS. Voer geen betalingsmethode in en je kannooit per ongeluk iets aanschaffen in de store. Ik start vrijwel nooit UWP apps op, je kan werkelijk alles zonder.

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten, ik heb laatst nog voor 35 euro een W10 pro key gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31
Waarom ga je niet voor Windows 10 Enterprise LTSB? Dan heb je geen extra overbodige software in je OS.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 01-05-2017 12:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:00:
Waarom ga je niet voor Windows 10 LTSB? Dan heb je geen extra overbodige software in je OS.
Omdat dat legaal alleen met een volume license kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:59:
Waarom zou je in vredesnaam op een nieuwe pc nu nog een OS zetten dat geen mainstream support meer heeft, maar alleen extended support?

Op een gegeven moment loop je gewoon ergens tegenaan wat geen security bug is en dan moet je alsnog over.

Daar komt bij dat Windows 10 met minimalke inspanning net zo werkt als Windows 7 en al dat geneuzel over in-app purchases is ook BS. Voer geen betalingsmethode in en je kannooit per ongeluk iets aanschaffen in de store. Ik start vrijwel nooit UWP apps op, je kan werkelijk alles zonder.

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten, ik heb laatst nog voor 35 euro een W10 pro key gekocht.
Waarom niet ? het werkt perfect dus ik heb eigenlijk geen reden om te wijzigen.

En ik snap gewoon niet dat zoeits simpels als USB INEENS niet meer werkt met nieuw systeem op windows 7 , dat dat nog goed gepraat wordt snap ik niet. Het is al jaren oud en het is zogenaamd backwards compatible en nu ineens met Ryzen + windows 7 werkt het niet ? Is toch gewoon bullshit ?

Windows 10 pro key is te verkrijgen voor 11,95. Maar als usb muis het niet doet , doet usb stick het dan wel ? Staat wel een optie voor mass storage usb enabled yes/no maarja dat staat er voor XHCI en EHCI en legacy usb ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Waarom niet ? het werkt perfect dus ik heb eigenlijk geen reden om te wijzigen.

En ik snap gewoon niet dat zoeits simpels als USB INEENS niet meer werkt met nieuw systeem op windows 7 , dat dat nog goed gepraat wordt snap ik niet. Het is al jaren oud en het is zogenaamd backwards compatible en nu ineens met Ryzen + windows 7 werkt het niet ? Is toch gewoon bullshit ?

Windows 10 pro key is te verkrijgen voor 11,95. Maar als usb muis het niet doet , doet usb stick het dan wel ? Staat wel een optie voor mass storage usb enabled yes/no maarja dat staat er voor XHCI en EHCI en legacy usb ook ;)
Ryzen is een geheel nieuw platform, daar zijn drivers voor nodig. Of dat ook met jouw USB muis het geval is weet ik niet, maar er zullen steeds minder drivers getest op Windows 7 beschikbaar komen.

En laten we eerlijk wezen, als het perfect werkte had je al deze problemen niet gehad. Je loopt nu dus al tegen problemen aan met Windows 7 en Ryzen en dat zal echt niet minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51
Als je geen usb drivers hebt voor Ryzen op Windows 7, dan houdt het daar op. Het systeem is gewoon anders. Daar is niets voor gemaakt voor Windows 7.
Zodra je usb poorten niet werken binnen Windows 7, dan houdt de hele discussie gewoon op. Dan gaat niets werken wat op USB werkt. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Wacht even. het zijn oude randapparatuur. Waarom zou dat ineens niet meer werken ? USB muis hoort het toch gewoon te doen ? Die deed het hiervoor ook, met dezelfde windows 7 in de bios doet de muis het ook gewoon. Maar winodws ineens niet. Dan moet er een chipset driver package van internet gehaald worden voor zoeits simpels en logisch als een usb muis ? Way to go hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Arunia schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:12:
Als je geen usb drivers hebt voor Ryzen op Windows 7, dan houdt het daar op. Het systeem is gewoon anders. Daar is niets voor gemaakt voor Windows 7.
Zodra je usb poorten niet werken binnen Windows 7, dan houdt de hele discussie gewoon op. Dan gaat niets werken wat op USB werkt. Zo simpel is het.
Zo simpel is het niet.

http://www.anandtech.com/...-working-on-windows-7-x64

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Met nlite ( https://www.ntlite.com/ ), de gratis editie, kan je van je win7 installatie disk, of image, zelf een image maken met datgene wat je wilt.

eventueel met updates, maar ook met integratie van die 3.1 usb drivers die je nodig hebt. K heb het zelf ook ooit moeten gebruiken, en werkt vrij gemakkelijk. (edit: het meest simpele is waarschijnlijk de chipset drivers van je support dvd, en de meest recente ryzen usb 3.1 drivers integreren)

updates integreren is niet echt nodig, want dat gaat net zo gemakkelijk met WSUS ( http://www.wsusoffline.net/) , na je install.

[ Voor 13% gewijzigd door denPes op 01-05-2017 12:42 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:02
witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:05:
Ok, ik vind het bizar. Ik zit nu zelfs achter me oude pc en heb die nieuwe even in de hoek gegooid.

Welke combinatie ik ook probeer , XHCI off/on EHCI off/on USB Legacy support off/on/auto mijn muis schakelt gewoon uit zodra windows (7) op gaat starten. Verschillende USB porten gebruikt, ook die USB 2.0/1.1 poort doet gewoon niks. Als ik in Apparaat beheer kijk (thank god voor ps2 keyboard) staat er bij USB controllers een uitroep teken. Als ik die probeer via de mobo disk (blij met oude cd speler) probeer te installeren gaat het niet. En ik kan die mobo driver disk niet doorlopen omdat daar met geen enkele toets een optie wordt gehighlight.

Zelfde probleem gehad. Je usb controller wordt niet herkend. Je moet Windows 7 door middel van een PS/2 toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wel een partij moeilijk doen om een oud OS draaiend te krijgen, maar geen windows 10 willen. Ondanks dat al jouw bezwaren daarmee in minder tijd zijn op te lossen dan deze installatie problemen en je meteen verzekerd bent van toekomstige updates?

Mensen hebben echt rare prioriteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je realiseert je dat je mij aanspreekt om jouw oud randapparatuur, maar dat ik het over je USB poorten hebt op jouw Ryzen moederbord? Niet over je randapparatuur. Dat is ook jouw hele probleem niet. Zoals Polli_ ook al aangeeft, het gaat om je usb controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
@denPes ik zag via mediacreator ook optie voor iso op disk dus als USB niet werkt dan maar zo. Zelfde als voor die drivers

@Verwijderd wees blij dat mensen andere , in jou ogen, rare prioriteiten hebben. Maar dat hoef ik verder niet uit te leggen denk ik ;-)

@Arunia ik realiseer me dat je niet alles gelezen hebt? heb je die link gezien? De drivers zijn er dus gewoon. Die staan oom op de disk waarschijnlijk Alleen werkt het menu van de gigabyte driver disk niet met een keyboard

[ Voor 10% gewijzigd door witalik op 01-05-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@witalik Wordt er niets uitgepakt wanneer je de setup opstart van die drivers? Zo ja, kun je naar die map gaan (vaak C:\Gigabyte oid) en daar de drivers vandaan vissen. Of verwijzen vanuit apparaatbeheer naar die drivers in die map.
Geen idee of het zo is voor jouw drivers, maar allicht te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
Wacht even. het zijn oude randapparatuur. Waarom zou dat ineens niet meer werken ? USB muis hoort het toch gewoon te doen ? Die deed het hiervoor ook, met dezelfde windows 7 in de bios doet de muis het ook gewoon. Maar winodws ineens niet. Dan moet er een chipset driver package van internet gehaald worden voor zoeits simpels en logisch als een usb muis ? Way to go hoor.
Deze redenaties zijn gewoon scheef: Het werkte vroeger toch ook? Ja, maar dat was op een andere USB controller. In de wondere wereld werkt niet altijd alles, omdat de drivers ontbreken. Zoals anderen al gezegd hebben is het slipstreamen van drivers de enige mogelijkheid. Volgens mij kun je Windows 7 NIET vanaf een USB stick installeren vanaf een USB 3 poort, omdat tijdens de installatie de drivers geinstalleerd worden en er dan een disconnect met je USB stick gaat ontstaan. Je zult dus wel met een installatie DVD aan de gang moeten voor zo ver ik weet.

Of je kunt windows 10 installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
@Arunia beide gedaan. Die USB drivers bestaat uit 30 mappen. Dus toen inderdaad via apparaatbeheer gedaan zoals eerder gemeld en dan komt er een installatie fout.

btw je komt ermee dat de poorten niet werken op het chipset, waarom werkt de muis in de gigabyte bios dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Hann1BaL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Deze redenaties zijn gewoon scheef: Het werkte vroeger toch ook? Ja, maar dat was op een andere USB controller. In de wondere wereld werkt niet altijd alles, omdat de drivers ontbreken. Zoals anderen al gezegd hebben is het slipstreamen van drivers de enige mogelijkheid. Volgens mij kun je Windows 7 NIET vanaf een USB stick installeren vanaf een USB 3 poort, omdat tijdens de installatie de drivers geinstalleerd worden en er dan een disconnect met je USB stick gaat ontstaan. Je zult dus wel met een installatie DVD aan de gang moeten voor zo ver ik weet.

Of je kunt windows 10 installeren ;)
Windows 10 toch op dezelfde manier als win 7 installatie ?

En er blijft maar gemekkerd worden over drivers in de bios werkt de muis gewoon waarom niet in windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@witalik Je bios staat los van je besturingssysteem. Dus ja, dat kan inderdaad dat je muis en/of toetsenbord wel gewoon werkt in je bios.
Zodra je besturingssysteem opstart, wordt de besturing van je hardware voor een groot deel daardoor overgenomen. Extra functies van je hardware werken dan wel in het besturingssysteem, maar alleen de basisfuncties werken in je BIOS/UEFI.

[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 01-05-2017 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:48
Ik snap deze hele discussie niet. Je originele vraag is of je Win7 moet installeren of Win10, er wordt hier aangegeven dat je het beste naar Win10 kunt gaan omdat Ryzen niet word ondersteund in Win7 en dan ga je vervolgende moeilijk lopen doen omdat je niet naar Win10 wilt. Waarom stel je dan die vraag? Win7 werkt gewoon niet met Ryzen, vrij simpel. Het is een verouderd systeem wat nu alleen nog kan genieten van extended support. Vroeg of laat heb je geen andere keus dan overgaan naar Win10. Of ben je ook nog steeds rouwig omdat Win98 niet meer werkt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Windows 10 toch op dezelfde manier als win 7 installatie ?

En er blijft maar gemekkerd worden over drivers in de bios werkt de muis gewoon waarom niet in windows ?
Dat werkt gewoon heel anders! Laat dat ajb eens los.

De pre-install Windows boot environment laadt USB drivers en de installatie van Windows 7 heeft voor die controller geen drivers en dus werken je muis en toetsenbord niet. Je zult de ISO dus zelf moeten aanpassen. De installatie van Windows 7 en 10 is ook NIET hetzelfde. Er zit een verschil in deployment en laden van drivers tijdens de installatie.

Bios (UEFI) staat daar gewoon compleet los van.

Je gaat het niet werkend krijgen ZONDER drivers te slipstreamen in je Win 7 installatie. Ik weet niet precies wat je verwacht, maar je lijkt maar vast te blijven hangen in: het werkt in BIOS dus het moet werken tijdens de installatie.

Die conclusie is simpelweg niet correct helaas.
witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:22:
@Arunia beide gedaan. Die USB drivers bestaat uit 30 mappen. Dus toen inderdaad via apparaatbeheer gedaan zoals eerder gemeld en dan komt er een installatie fout.

btw je komt ermee dat de poorten niet werken op het chipset, waarom werkt de muis in de gigabyte bios dan wel ?
De devices doen het wel op de controller, maar de controller doet het niet in de Windows pre-install boot enviroment (en ook niet in Windows na installatie als er niet automatisch drivers gevonden worden bij de installatie.)

Appels en peren!

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 01-05-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Okey grappig, zou het juist andersom verwachten want de basis is toch meestal handiger om mee te beginnen de rest van de extra functies zou je daarna kunnen fixen lijkt me. Maar met deze exacte windows 7 install heeft me muist het prima gedaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:34:
Okey grappig, zou het juist andersom verwachten want de basis is toch meestal handiger om mee te beginnen de rest van de extra functies zou je daarna kunnen fixen lijkt me. Maar met deze exacte windows 7 install heeft me muist het prima gedaan :-)
Zucht!!!!! |:(

Het heeft NIETS met je muis te maken. Hoe krijgen we dat besef bij jou binnen :+ ?
Wat je verwacht hangt af van de kennis van hoe het werkt. Het vertoonde gedrag van je computer is namelijk precies wat ik verwacht (en een logisch gevolg van het niet ondersteunen van Win 7 op deze hardware.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij vrij duidelijk, hierbij mijn antwoord: Je moet Windows 7 gebruiken.

Waarom? Daarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:12:
@denPes ik zag via mediacreator ook optie voor iso op disk dus als USB niet werkt dan maar zo. Zelfde als voor die drivers

@Verwijderd wees blij dat mensen andere , in jou ogen, rare prioriteiten hebben. Maar dat hoef ik verder niet uit te leggen denk ik ;-)

@Arunia ik realiseer me dat je niet alles gelezen hebt? heb je die link gezien? De drivers zijn er dus gewoon. Die staan oom op de disk waarschijnlijk Alleen werkt het menu van de gigabyte driver disk niet met een keyboard
Ja maar je moet wel met nlite de installatie iso bewerken, en je usb 3.1 drivers zeker integreren, anders zit je weer met hetzelfde probleem.

Dus ja, installatie iso van win7 bwerken met nlite, drivers moederbord chipset en de usb 3.1 hostcontroller drivers integreren. nlite maakt dan een installatie iso van win 7 incl de drivers die je nodig hebt.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:47:
Het is mij vrij duidelijk, hierbij mijn antwoord: Je moet Windows 7 gebruiken.

Waarom? Daarom!
Vrij nutteloze posts telkens. Waar lees jij dat ik geen windows 10 wil instaleren eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je kunt op https://www.ntlite.com/download/ een gratis versie van NTLite downloaden. Met dit programma kun je de drivers voor je USB controller en andere drivers voor bijvoorbeeld je moederbord en videokaart integreren in de ISO, vervolgens wordt er een nieuwe ISO gemaakt, en die zet je op een USB/DVD en dan kun je het eens overnieuw proberen te installeren.

De huidige DVD van Windows 7 is oud en heeft geen drivers/ondersteuning voor je nieuwe USB controller van je Ryzen systeem, na het integreren van deze drivers dus wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefan22 op 01-05-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Ja ik denk dat ik gewoon een schijfje (ISO) met die media creator laat maken voor windows 10 . Als dit out of the box gewoon goed werkt dan ontkom ik er toch niet aan denk ik. En er zijn al aardig wat tips in dit topic genoemd om het uit te kleden als het ware.

Bedankt voor de hulp in ieder geval voor de opties voor windows 7

@denPes Want met 10 werkt het sowieso toch ?

[ Voor 7% gewijzigd door witalik op 01-05-2017 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

witalik schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Vrij nutteloze posts telkens. Waar lees jij dat ik geen windows 10 wil instaleren eigenlijk ?
Laat ik deze thread even samenvatten voor je:

Je vraagt of je beter windows 7 kan blijven gebruiken of overstappen naar windows 10. Je noemt wat nadelen van windows 10.

Er wordt geantwoord dat de meeste van jouw nadelen van windows 10 simpel en snel zijn op te lossen. Daar komt vrij weinig reactie op.

Er wordt uitgelegd wat het probleem (nu al) is met windows 7 USB support. Jouw reactie is steevast: maar het werkt op mijn oude hardware onder win7 wel.

Al jouw antwoorden leiden bij mij maar tot één conclusie. Je wil graag bevestiging dat je prima windows 7 kan blijven gebruiken.

Deze hele thread is totaal nutteloos als je alle argumenten zo van tafel blijft vegen.

Laat ik het simpel voor je samenvatten:
Windows 7 is oud
Windows 7 heeft nog maar beperkte ondersteuning
Windows 7 heeft nu al issues met nieuwe hardware die niet meer door Microsoft opgelost zullen worden.
Windows 10 heeft betere beveiligings features
Windows 10 heeft mainstream support
Windows 10 heeft driver support van OEMs, nieuwe hardware zal gewoon werken
Windows 10 is aan te passen, om jouw nadelen weg te nemen (voor zover het echt nadelen zijn).
Windows 10 kan meer dan Windows 7 (muv mediacenter, daarvoor moet je naar 3rd party)
En tenslotte: Uiteindelijk moet je toch naar Windows 10 omdat Win7 support in januari 2020 volledig eindigt.

De nieuwe settings apps kan je bijvoorbeeld volkomen negeren, je kan gewoon control panel starten en alles op de ouderwetse manier doen. (heb ik op de taakbalk staan als link, maar meestal start ik met windows toets -> con -> enter. en raak ik de muis niet eens aan)

Met een enkel programma, kan je de oude manier van werken met start menu terug krijgen en alle meuk uitzetten. Of je doet het in 5 minuten zelf met de hand. Ik heb niets geinstalleerd, maar in mijn hele windows is geen tile te bekennen als je dat niet wil.

Tenzij je een bedrijf hebt waarbij een uitrol van een nieuw besturingssysteem een heel project is met grote kosten is er geen enkele reden om op een nieuwe pc nog windows 7 te zetten. Zelf legacy software niet, daarvoor kan je gewoon (en beter) een VM gebruiken. Netjes geisoleerd op je desktop ipv een oud OS aan het internet hangen.

edit: Gelukkig zie ik dat je zelf ook tot dat besef bent gekomen. Overigens begrijp ik je wel, ik heb zelf indertijd heel lang Windows 2000 gebruikt voor ik de stap naar Windows XP zette. Toen ik uiteindelijk overstapte zette ik de nieuwe UI uit en zag ik geen verschil meer. Maar had wel het voordeel dat er een service pack uit was en de boel een stuk stabieler was. Windows 10 is inmiddels lang genoeg uit en draait stabiel. En met pro kan je in de bussines ring gaan zitten en krijg je de updates wat later als de massas ze al getest hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

win10 zal out of the box werken.

Voor win7, dien je je usb 3.1 drivers te slipstreamen met nlite.

Beide werken, maar win10 is de gemakkelijkste oplossing.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
@Verwijderd Maar bovenaan pagina 2 van dit topic meld ik het al :-) tussen in ook nog eens , maar daarna begint ook de muis ellende, misschien niet helemaal in lijn met de eerdere vraagstelling van het topic maar aan de andere kant, weegt het ook mee over de vraag win 7 of toch 10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Omdat dat legaal alleen met een volume license kan?
Opties om Enterprise legaal te verkrijgen:
- Software Assurance op afsluiten, meteen upgrades er bij voor de duur van het contract
- Windows 10 in Open License kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witalik
Zojuist windows 10 pro geinstaleerd. Muis werkt, (haha) en nu dus even van alles en nog wat weg gaan halen en vooral opletten met iets instellen dat er niet een vinkje blijft staan van , voor alle applicaties gebruiken en of dit of dat als standaard gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdroidnogaan2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 01:11
denPes schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:40:
Met nlite ( https://www.ntlite.com/ ), de gratis editie, kan je van je win7 installatie disk, of image, zelf een image maken met datgene wat je wilt.
....
Kan je ook een image maken met de gratis versie van nlite?

Edit:
Oeps, niet goed gelezen :Z : ja dus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door verdroidnogaan2 op 03-05-2017 12:43 . Reden: typo + stupidity ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Zucht!!!!! |:(

Het heeft NIETS met je muis te maken. Hoe krijgen we dat besef bij jou binnen :+ ?
Wat je verwacht hangt af van de kennis van hoe het werkt. Het vertoonde gedrag van je computer is namelijk precies wat ik verwacht (en een logisch gevolg van het niet ondersteunen van Win 7 op deze hardware.)
Ik ben het met je eens. In de setup van Windows 7 zitten beslist geen AMD Ryzen USB drivers. Je zult moeten slipstreamen, maar dan nog:

Je computer bevat technologieën die niet meer native door Windows 7 ondersteund worden. De markt gaat verder en verder en het is in deze tijd slim om toch voor Windows 10 te kiezen. Waarom?

-Over 3 maanden bijvoorbeeld koop je iets nieuws (NVMe SSD bijv.), maar werkt niet onder Windows 7.
-De veiligheid van Windows 7 is niet meer echt van deze tijd
-De ondersteuning voor Windows 10 is zeer uitgebreid, zowel technisch als op internet
-Windows 7 is beslist niet futureproof en je loopt vroeg of laat toch tegen problemen aan. En dan mag je alsnog Windows 10 gaan installeren
-Het weghalen van een paar apps die reclame zijn kost minder tijd dan allerlei drivers te moeten installeren. Zelf vind ik dit best zwaar wegen. Windows 10 installeert zo snel en makkelijk.
-Je mist app-ondersteuning
-Zet de MVPS hosts-file op je PC en je ziet nauwelijks nog reclame.
-Windows 10 menu start is zo aan te passen dat je alleen nog maar je tegels ziet.

edit:

Maar eind goed, al goed. Ik wens je veel plezier met Windows 10 :) Je bent toch over en daar ga je niet zo snel spijt van krijgen.
Ik laat mijn opsomming wel staan voor de lezer die hetzelfde wil.

[ Voor 11% gewijzigd door jimh307 op 05-05-2017 00:15 . Reden: Na quote stond er nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 11:28
Hier het perspectief van Intel, wat hetzelfde probleem heeft (of had?) met SkyLake: https://www.logicsupply.c...indows-7-on-a-skylake-pc/
Pagina: 1